Ik had beloofd jullie op te hoogte te houden van de vorderingen van mijn kromme CB 50 frame. In eerste instantie was het de bedoeling om met een ander (sloop) frame als voorbeeld mijn frame te richten maar dat andere frame bleek in een zodanig goede conditie dat we hebben besloten tot een "balhoofd transplantatie" om zo het originele ge- kentekende frame nummer in stand te houden. Hiertoe is een soort bok gemaakt waar het frame op vast is geschroefd en daarna is het balhoofd eraf gehaald en vervangen door het balhoofd van het originele frame. Toen het balhoofd eenmaal op de juiste plek zat is alles weer vast gelast met een TIG machine. Het frame wordt binnenkort gestraald en ge-poedercoat.
Solexracing: world champion 1990, 22 victories, 65 podiums
Bezit: oa. c50 presscub injectie 2008 (2x) c50 presscub 2005 c50 business 1996 c50 economy 1981 c70 passport 1975 c110 sportscub frans 1968? apollo hmc 303 1972? lely senior duo 1959? dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok. en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
wauw, wat een klus heb je ervan gemaakt. wel lekker degelijk aangepakt, ziet er goed uit. ook heel verstandig om een nog nooit verbogen frame te gebruiken, daarmee sluit je mogelijke complicaties uit als dat het richten niet helemaal lekker lukt en/of eventuele metaalverzwakking door gebogen zijn en weer rechtbuigen enz. enz.
door die mal heb je de correcte positie van het balhoofd kunnen overnemen van het rechte frame en het andere balhoofd in exact de juiste stand kunnen terugplaatsen. (je had hiervoor niet zo'n grote mal hoeven maken maar ik neem aan dat dat is omdat je eerst nog van plan was het kromme frame te richten)
mooi gelast, goed te werk gegaan, verstandige beslissing. proficiat
toch... had je niet beter kunnen proberen om gewoon een kenteken op dat rechte frame te krijgen?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
lil schreef: ↑05 jul 2020 09:41
toch... had je niet beter kunnen proberen om gewoon een kenteken op dat rechte frame te krijgen?
Dat had gekund uiteraard maar dit was de beste oplossing en omdat ik geen papieren bij dat sloopframe heb is dat ook een gedoe bij de RDW en daar heb ik nu geen last van. Als ik het frame terug heb van de poedercoater post ik hier de voortgang.
Bedankt voor de complimenten, ook van de mede forumers
Solexracing: world champion 1990, 22 victories, 65 podiums
Gisteren begonnen met de opbouw van de CB50. Draadboom zit weer aangesloten maar helaas vonkt de bougie niet dus daar moet ik eerst naar kijken voor ik verder ga.
Update: hij vonkt, draad verkeerd aangesloten
Solexracing: world champion 1990, 22 victories, 65 podiums
Bezit: oa. c50 presscub injectie 2008 (2x) c50 presscub 2005 c50 business 1996 c50 economy 1981 c70 passport 1975 c110 sportscub frans 1968? apollo hmc 303 1972? lely senior duo 1959? dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok. en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
ben benieuwd hoe uiteindelijk het weggedrag zal zijn, want daar ging het toch om.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Vandaag een testritje gemaakt en het weg gedrag is beter, hij is stabieler, ik kan nu met 1 hand rijden zonder dat hij begint te zoeken, dat was eerst wel anders. Maar de grote verbetering is toch wel die 82 cc Kitaco, man wat een trekkracht. Snelheid kan me niets schelen, ik heb de top (nog) niet getest want ik wil deze cilinder voorzichtig inrijden en blijf uit het rode toeren gebied maar ik moet er om denken want hij schiet er zo overheen Zelfs in de 4 bij 40 km/u trekt hij weg als je het gas er op zet, wat een verademing.
Solexracing: world champion 1990, 22 victories, 65 podiums