D1 D4 kop

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: D1 D4 kop

Bericht door MrSinga »

Ik zou gaan voor uitwisselbaar. Echter die piston moet dus zitten zoals ze hier zeggen.
Reden dat ze vast loopt lijkt mij omdat de piston wat klop heeft gekregen van de klep (en wat is vervormd) of het is door de foto met pakking dat het zo lijkt.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: D1 D4 kop

Bericht door nielspbr »

Carel Wegman schreef: 07 jul 2020 12:52 Vraag: in welke positie zet ik de zuiger wanneer ik de kop en distributie installeer?
TDC
Vliegwiel T omhoog op het merkteken in het carter
Bolletje op het distributie tandwiel naar voren. Er zit een merkteken (notch) in de rand van het gat.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1386
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: D1 D4 kop

Bericht door iclaudius »

Het aluminium van de kop lijkt ingedeukt door een té grote kop-pakking.
Het metaal van de kop-pakking heeft niet op het randje gezeten van de verbrandingsruimte. Ik denk dat je de kop netjes moet vlakken.

Carel Wegman
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 feb 2013 16:13
Bezit: Honda SS50Z
Honda CF50 Chaly

Re: D1 D4 kop

Bericht door Carel Wegman »

Update;
Blok loopt. Zuiger moest er “verkeerd om” in.
Kop van SS gaat er goed op.

Plaats reactie