D1 D4 kop
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 11 feb 2013 16:13
- Bezit: Honda SS50Z
Honda CF50 Chaly
D1 D4 kop
Wat is het verschil tussen een D1 en een D4 kop??
Mijn Chaly (2 bak, 6 volt) heeft D4 op de kop staan. Een kop welke van een SS komt (12 volt) heeft D1 er op staan.
Kan ik de kop van de SS op de Chaly zetten??
Mijn Chaly (2 bak, 6 volt) heeft D4 op de kop staan. Een kop welke van een SS komt (12 volt) heeft D1 er op staan.
Kan ik de kop van de SS op de Chaly zetten??
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: D1 D4 kop
Het kenmerk van de gietmal.
edit: Sinds wanneer heeft een ss12v, daar klopt iets niet. SS hoort een OT, 6V blok te hebben.
edit: Sinds wanneer heeft een ss12v, daar klopt iets niet. SS hoort een OT, 6V blok te hebben.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 11 feb 2013 16:13
- Bezit: Honda SS50Z
Honda CF50 Chaly
Re: D1 D4 kop
Klopt. Was omgebouwd naar 12 volt.
Maar de kop van een SS kan dus op een Chaly worden geplaatst?
Hoe zorg ik dat de timing goed staat?
Maar de kop van een SS kan dus op een Chaly worden geplaatst?
Hoe zorg ik dat de timing goed staat?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: D1 D4 kop
12v 50 kopjes gaan enkel icm de 12V krukas. Ga je niet op 6V krukjes zetten
12V 70kop kun je vergelijken met een OT50, oud type China 50 kopjes en bv DX90/C90 KOPJES.
Dus OT50 kan op een 12V blok met 70kit voor NT70kop of hogere cc’s!
12V 70kop kun je vergelijken met een OT50, oud type China 50 kopjes en bv DX90/C90 KOPJES.
Dus OT50 kan op een 12V blok met 70kit voor NT70kop of hogere cc’s!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 11 feb 2013 16:13
- Bezit: Honda SS50Z
Honda CF50 Chaly
Re: D1 D4 kop
Weet niet of ik het nu volledig snap:
Mijn oude SS blok was omgebouwd naar electronische ontsteking en dus 12V. Dit blok gebruik ik niet meer. De kop is nog mooi dus wilde ik gebruiken op mijn Chaly blok welke nog origineel en 6V is.
Visueel zie ik geen verschil in de koppen (afgezien van D1 en D4). Echter kan de oude SS kop dus niet op de Chaly?
Nog een vraag;
Mijn zuiger heeft geen markering met in/uit of een pijl. Alleen “0,75” in het midden. Hoe kan ik zien hoe hij in de zuiger moet?
Mijn oude SS blok was omgebouwd naar electronische ontsteking en dus 12V. Dit blok gebruik ik niet meer. De kop is nog mooi dus wilde ik gebruiken op mijn Chaly blok welke nog origineel en 6V is.
Visueel zie ik geen verschil in de koppen (afgezien van D1 en D4). Echter kan de oude SS kop dus niet op de Chaly?
Nog een vraag;
Mijn zuiger heeft geen markering met in/uit of een pijl. Alleen “0,75” in het midden. Hoe kan ik zien hoe hij in de zuiger moet?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: D1 D4 kop
Kun je aan de vorm van de klepuitsparing zien hoe om hij moet?
Wat de kop betreft, als alleen de ontsteking omgebouwd is, en de kruk/zuiger/kop nog origineel, dan is dit op je ss blok dus nog origineel ot (=oud type, ook wel 6v).
Dan kan hij gewoon op je chaly blok.
Als je ss blok is gemoderniseerd naar en nieuwer model krukas en zuiger en kop en 12v ontsteking, dan heb je een nt kop (gb2, of gk4, of...) Die past niet zomaar op je ot chaly blok.
0,75 slaat op de overmaat.
Zeg ik dit goed?
Wat de kop betreft, als alleen de ontsteking omgebouwd is, en de kruk/zuiger/kop nog origineel, dan is dit op je ss blok dus nog origineel ot (=oud type, ook wel 6v).
Dan kan hij gewoon op je chaly blok.
Als je ss blok is gemoderniseerd naar en nieuwer model krukas en zuiger en kop en 12v ontsteking, dan heb je een nt kop (gb2, of gk4, of...) Die past niet zomaar op je ot chaly blok.
0,75 slaat op de overmaat.
Zeg ik dit goed?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 11 feb 2013 16:13
- Bezit: Honda SS50Z
Honda CF50 Chaly
Re: D1 D4 kop
Hoe herken ik een OT kop van een NT kop?
Klep uitsparing lijkt het zelfde op deze cylinder... wellicht dat het dan niet uit maakt?
Klep uitsparing lijkt het zelfde op deze cylinder... wellicht dat het dan niet uit maakt?
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: D1 D4 kop
Als de koppen aan de kant van de verbrandingskamer hetzelfde zijn, kun je ze prima uitwisselen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 11 feb 2013 16:13
- Bezit: Honda SS50Z
Honda CF50 Chaly
Re: D1 D4 kop
Links is SS. Recht is Chaly.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 11 feb 2013 16:13
- Bezit: Honda SS50Z
Honda CF50 Chaly
Re: D1 D4 kop
Foto zuiger. Zie visueel geen verschil in uitsparingen.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1347
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: D1 D4 kop
Zuiger zit op de kop zo, uitlaat klep is kleiner dan inlaat. Het scheelt niet veel, maar er is wel verschil in uitsparing hoor.....en de tekst staat oo zn kop
grote klappen, snel thuis
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: D1 D4 kop
Nou, ik wel. Rechts is een stuk groter den links. Zuiger zit ondersteboven.
Rechterkop lijkt een squisrand te hebben, maar is niet goed zichtbaar. Zou dan een GB2 70 kop moeten zijn. links is OT 50cc. Afmeting inlaatkanalen kan ik zo ook niet zien.
Rechterkop lijkt een squisrand te hebben, maar is niet goed zichtbaar. Zou dan een GB2 70 kop moeten zijn. links is OT 50cc. Afmeting inlaatkanalen kan ik zo ook niet zien.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 11 feb 2013 16:13
- Bezit: Honda SS50Z
Honda CF50 Chaly
Re: D1 D4 kop
Heb er even een rolmaat naast gehouden. Lijken toch even groot. De schone is van de SS.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: D1 D4 kop
draai je zuiger om. Zit op zijn kop. pijltje moet naar de uitlaat wijzen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 11 feb 2013 16:13
- Bezit: Honda SS50Z
Honda CF50 Chaly
Re: D1 D4 kop
Zal hem omdraaien maar zie geen pijl. Daarom twijfelde ik al...