CDI unit Little Cub

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: CDI unit Little Cub

Bericht door MrSinga »

Die vervroeging kun je constant laten werken. Gewoon de roze op massa leggen :D

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: CDI unit Little Cub

Bericht door René »

Eindelijk eens tijd voor weten te maken. Met de stroboscoop die ik had aangeschaft zonet even in de weer geweest.

Wat blijkt...? De unit zowel vervroegd als verlaat. Met stationair draaien vonkt ie netjes op de F. Met een beetje gas erbij gaat ie vervroegen. Maar dan vanaf de x aantal toeren verlaat ie weer. Tot een tikkeltje na de F.

Maar dat laatste doet ie alleen in de vierde versnelling. Dus als de roze draad massa maakt.

De roze draad laat ik dus mooi wat het is. Ik ga er een ander luchtfilter op zetten om te kijken of ie daarmee nog wat harder wil gaan lopen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: CDI unit Little Cub

Bericht door NIX »

Kijk.... Weten wat zo'n CDI doet is het belangrijkste. Iedereen roept wat, maar nu heb je gezien wat het ding doet. Die draad is nu zeker losgetrokken en afgeplakt?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: CDI unit Little Cub

Bericht door René »

Inderdaad netjes afgeplakt.

Ik had nog een kleine hoop dat ie misschien toch nog contact maakte in zijn vierde versnelling, waardoor de begrenzer het wel deed. Dus dat ie nu met afgeplakte draad toch wat sneller zou zijn. Maar dat lijkt niet zo te zijn. Nu met afgeplakte draad geen verschil in snelheid.

Dus ik zal echt met carburateur en luchtfilter aan de gang moeten. Maar dat ga ik later doen. Nu eerst de Chaly wat aandacht geven.

KiP
postslet
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: CDI unit Little Cub

Bericht door KiP »

MrSinga schreef: 13 jul 2020 21:22 Die vervroeging kun je constant laten werken. Gewoon de roze op massa leggen :D
@MrSinga jij zegt roze moet verbinding maken, @Rene zegt geen verbinding voor de vervroeging. hoe zit het nu met dat roze draadje? :idea:
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: CDI unit Little Cub

Bericht door MrSinga »

De roze draad is, net als groen/rood, een massacontact dat in z’n 4e geactiveerd wordt. Dan gaat de CDI extra vervroeging geven zodat er in ze 4 net wat extra push is. (Werkt zo perfect op Monkey R en doet daar ook wel wat hoor)
Maar heb je niet zo’n blok, kun je gewoon die roze van de cdi op uw massa zetten en vervroegt ie in alle versnellingen. Maar op bv een nice of meeste china motoren met uitlezing in iedere versnelling werkt dat ook

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: CDI unit Little Cub

Bericht door René »

Zoals ik eerder aan gaf in dit topic was dat bij mij dus niet zo. De cdi unit van mijn little cub ging juist verlaten/begrenzen in zijn vier. Gecheckt met de stroboscoop. Dus het zal aan de unit liggen. Niet alle units werken hetzelfde

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: CDI unit Little Cub

Bericht door MrSinga »

Dus CDI van een monkey R of dat type voor Monkey R van takegawa erin zetten

KiP
postslet
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: CDI unit Little Cub

Bericht door KiP »

Afbeelding

Die heeft 2 stekkers, maar heb nu de draad los liggen en afgeplakt.

Heb ook een ''normale'' CDI geprobeerd daar vonkt hij niet mee de roze draad moet dus wel aangesloten zijn.
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: CDI unit Little Cub

Bericht door René »

Normale cdi heeft dacht ik de draden anders zitten.

Die roze draad zit bij mij nu niet meer aangesloten. Daardoor begrenst ie nu ook niet meer

KiP
postslet
Berichten: 2395
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: CDI unit Little Cub

Bericht door KiP »

dat heb ik nu ook gedaan.
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Plaats reactie