2 plaats koppeling.
2 plaats koppeling.
Als ik de koppeling in knijp gaat dit erg licht, maar zodra ik het blok laat lopen gaat de koppeling veel zwaarder. Kan dit door de oliedruk komen? Er zit een zwaardere pomp in.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: 2 plaats koppeling.
zou niet door de olie druk mogen dat de koppeling zwaarder gaat.
hoeveel zwaarder gaat hij dan?
hoeveel zwaarder gaat hij dan?
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: 2 plaats koppeling.
Als ik het in procenten uit druk zal dit ongeveer 40 procent zwaarder gaan. Ook lijkt soms het aangrijpingspunt zich te verplaatsen. Ik heb ook al een andere koppeling geprobeerd van een semi automaat, maar deze heeft precies het zelfde euvel. Sterker nog bij de semi blijft hij hangen na inknijpen. Of is een semi koppeling niet te gebruiken op een handkoppeling blok?
Het betreft hier wel een bami blok,
Het betreft hier wel een bami blok,
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: 2 plaats koppeling.
Tijdens de montage van je semi koppeling heb je vast gemerkt dat er gewichtjes in de klok zitten.
Raad eens wat die gewichtjes doen als je gas geeft en wat er daardoor met de druk op de koppelingsplaten gebeurt.
Oplossing: die gewichtjes helpen de koppelingsveren de platen aan te drukken, meer toeren = meer druk. Vandaar dat jij verandering voelt in je koppelinghendel.
Maar waarom heb je een semi koppeling gebruikt terwijl je een handbediende koppeling wenst?
Raad eens wat die gewichtjes doen als je gas geeft en wat er daardoor met de druk op de koppelingsplaten gebeurt.
Oplossing: die gewichtjes helpen de koppelingsveren de platen aan te drukken, meer toeren = meer druk. Vandaar dat jij verandering voelt in je koppelinghendel.
Maar waarom heb je een semi koppeling gebruikt terwijl je een handbediende koppeling wenst?
Re: 2 plaats koppeling.
Ik wilde eens wat anders, zodat ik zonder koppeling ook weg kan rijden.
Hier op het forum had ik gelezen dat het mogelijk is. Maar het blijkt geen succes
Hier op het forum had ik gelezen dat het mogelijk is. Maar het blijkt geen succes
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2535
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: 2 plaats koppeling.
Dan moet de klok ietwat aangepast worden
Maar dat is wel leuk rijden. Paar jaar zo rondgereden
Maar dat is wel leuk rijden. Paar jaar zo rondgereden
Re: 2 plaats koppeling.
Oké wat moet je dan aanpassen? De vrijloop die erin zit ?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2535
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: 2 plaats koppeling.
Nee. Ik moest, naar tekeningen die vroeger op het msgboard honda-dax stonden, die klok wat aanpassen.
Re: 2 plaats koppeling.
En zijn die tekeningen er nog ?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2535
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: 2 plaats koppeling.
Helaas. Dat board is al ff weg.
En die aangepaste koppelingen ook
En die aangepaste koppelingen ook
Re: 2 plaats koppeling.
Bedoelen jullie met klok het aluminium deel? Of juist het gietijzeren deel? Sorry maar ik zit nog niet zo heel lang in de 4 takt wereld.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: 2 plaats koppeling.
Heb er ook zo een tijdje mee gereden. Volgens mij niet veel voor aangepast hoor. Alweer even geleden..
Re: 2 plaats koppeling.
Met een beetje geluk gaat het nu lukken. Ik heb wat diverse onderdelen van handkoppeling en semi koppeling uitgewisseld, van de week nog een extra bus draaien en ik kan het gaan proberen
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
- Bezit: C50c C50dv Novio
- Locatie: Veenendaal
Re: 2 plaats koppeling.
Ik rij er nog steeds mee op een C50. Bevalt me prima. Het wordt een 1/4 automaat genoemd. Je moet wel een AT-koppelingshandel nemen en deze wat afvijlen, anders breekt de kabel steeds. Ontkoppelen gaat dus in de laatste cm bij inknijpen. Lijkt onwerkbaar, maar went snel.
Zie voor de beschrijving https://www.4takt.net/viewtopic.php?f=9&t=27780
Ik zie dat m'n plaatjes weg zijn, maar ik kan ze misschien nog wel ergens vinden. Dat wordt wel zoekwerk (2014).
Zie voor de beschrijving https://www.4takt.net/viewtopic.php?f=9&t=27780
Ik zie dat m'n plaatjes weg zijn, maar ik kan ze misschien nog wel ergens vinden. Dat wordt wel zoekwerk (2014).
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2535
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: 2 plaats koppeling.
@henk. Ik heb uw topic doorlezen. Die at hendel heb ik nooit genomen. Wel ori NT monkey, ori Honda kabel. Ging perfect. En koppelde niet de laatste cm bij mij, echter mijn koppeling staat altijd wel erg kort afgesteld mss ook daardoor.
Enige wat ik anders genomen had was het busje in het carter (drukpen). Blijkbaar bestaan die in 2 lengtes. Neem je een ori ss dan heb je idd de kans dat het lekt (ik heb daar lang op zitten zoeken). Toen we dat op een 115 gemonteerd hebben, was dat probleem gelukkig al opgelost
Enige wat ik anders genomen had was het busje in het carter (drukpen). Blijkbaar bestaan die in 2 lengtes. Neem je een ori ss dan heb je idd de kans dat het lekt (ik heb daar lang op zitten zoeken). Toen we dat op een 115 gemonteerd hebben, was dat probleem gelukkig al opgelost