nieuw tandwiel skyteam dax cc

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door nala-melis »

hey

Ik zou mijn ketting moeten aanspannen maar omdat mijn wiel al zo goed al helemaal naar achter staat gaat het niet echt meer tenzij ik er een schakel tussen uit haal. Maar na even kijken blijkt dat de tanden op mijn achtertandwiel niet meer rechtstaan. Ik ben de tandjes gaan tellen en kwam op 42 uit en 4 bevestigingsgaten.

Nu mijn vraag kan iemand er een aanraden want ik vindt zoveel verschillende dingens dat ik het niet meer weet en de prijs varieert ook zeer sterk (20-50 euro)

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door Ben C50 »

Als je ketting nog mooi op je tandwiel ligt, zou ik er een schakeltje tussenuit halen, smeren, en mooi spannen. Kan je weer een heel tijdje rijden. Versleten is het toch al. Kan lang aan hoor. Kun je ondertussen rustig sparen (en orienteren) voor een nieuw setje.

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door nala-melis »

Wou ik ook eerst doen maar omdat de tandjes toch al wat scheef beginnen staan hebbe ze gezegd dat ik een ander tandwiel moest kopen.

Maar een schakeltje ertussen uithalen is inderdaad de goedkoopste optie maar ik heb maar bang dat als ie eraf vliegt dat er dingens stuk gaan gaan.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door SuzuhaTR1 »

Gewoon een compleet setje kopen bij de bekende winkels naar budget, incl ketting en voortandwiel.
Erg slechte zijn er niet, dus dan kun je weer heel lang vooruit, check ook of de rubbers in je naaf nog goed strak zijn, anders vervangen.

Punt is als je te lang doorrijdt .....de ketting breekt of eraf vliegt en vervolgens je kettingkast sloopt.

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door nala-melis »

Ja ik had ook al gehoord dat er setjes werden verkocht maar was even aan het vergelijken qua uitgave. En de 4takt handelaar hier in de buurt verkoopt percies ook geen setjes volgens hun website.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door nielspbr »

SuzuhaTR1 schreef: 20 jul 2020 20:03 Gewoon een compleet setje kopen bij de bekende winkels naar budget, incl ketting en voortandwiel.
Erg slechte zijn er niet, dus dan kun je weer heel lang vooruit, check ook of de rubbers in je naaf nog goed strak zijn, anders vervangen.

Punt is als je te lang doorrijdt .....de ketting breekt of eraf vliegt en vervolgens je kettingkast sloopt.
Skyteams na 2006 hebben geen rubbers en circlip meer maar een bevestiging met 4 bouten.
(of ze moeten weer terug zijn naar rubbers)

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door nala-melis »

De mijne heeft inderdaad een bevestiging met 4 bouten

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 407
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door Novio Jorg »


nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door nala-melis »


Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 407
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door Novio Jorg »

nala-melis schreef: 21 jul 2020 07:11
Merci
In een keer alles vervangen en vergeet niet je wiel naar voren te zetten ( niet helemaal )voordat je de ketting passend maakt !!
Geen Honda maar het principe is hetzelfde https://www.youtube.com/watch?v=NXU_kqPYSzU

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door nala-melis »

Novio Jorg schreef: 21 jul 2020 12:31
nala-melis schreef: 21 jul 2020 07:11
Merci
In een keer alles vervangen en vergeet niet je wiel naar voren te zetten ( niet helemaal )voordat je de ketting passend maakt !!
Geen Honda maar het principe is hetzelfde https://www.youtube.com/watch?v=NXU_kqPYSzU
Oke dan koop ik een set aan, ik denk de gene die hierboven vermeld is en dan probeer ik deze te vervangen.

Iemand nog tip of instructies voor het vervangen ?

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door ReezYard »

Is inmiddels je Dax motorisch weer in orde? :idea:
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door nala-melis »

ReezYard schreef: 21 jul 2020 12:45 Is inmiddels je Dax motorisch weer in orde? :idea:
Ja heb iemand gevonden dat ernaar kon kijken door kortsluiting aan mijn pootbeveiliging is bobijn kapot gegaan.

Nu rijdt hij weer en ook geen problemen meer met het stilvallen bij schakelen naar 2e vitesse.

Deze persoon wist mij het te zeggen van men ketting andeders had ik dit niet geweten.

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door nala-melis »

Iemand die toevallig weet of dit de juiste maten heeft voor de bevestiging? Want ik vindt nergens de maten van de doorsnede van de gaten terug.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: nieuw tandwiel skyteam dax cc

Bericht door stoterstangen90 »

nala-melis schreef: 23 jul 2020 10:36
Iemand die toevallig weet of dit de juiste maten heeft voor de bevestiging? Want ik vindt nergens de maten van de doorsnede van de gaten terug.
Waarom zou het niet zo zijn? Deze set is speciaal samengesteld voor jou type Skyteam.
Afbeelding

Plaats reactie