Beste honda liefhebbers,
Na succesvol honderden kilometers door NL gereden te hebben met een tentje en lichte bepakking, dacht ik, laten we even next level gaan. Dus vandaag naar de Ardennen gereden. Alles prima en leuk tot iets na Luik waar de heuvels heftiger worden. Het probleem met warme motor na ca 200km, warme dag, weinig pauzes:
De brommer komt de heuvel niet goed op: 60km/h 4e versn, dan naar 3e versnl als hij zakt naar 35km/h en vervolgens bij 20km/h in z'n 2. Nu is 50cc krap, maar de snelheid vind ik het probleem niet. Echter valt hij uit in z'n 1/2/3/4e versnelling terwijl toerental naar mijn idee niet te laag is. Het lijkt alsof de zuiger niet direct blokkeerd maar meer gwn plotseling heel snel stil valt in enkele slaten. Vermogen lijkt wel weg te vallen. Direct aankicken werkt niet echt, paar minuten wachten en het is prima voor eventjes. (Ik weet zelf niet hoe een warmloper eruit zou moeten zien, zijn dit symptomen?). Ik rij niet op vol gas en niet op hoogste toeren. Ik heb een olie metertje die 70 graden Celsius aangeeft (geen flauw idee of dit correct is)
Ik merkte wel dat er een getik uit de kop komt, kleppen zouden mogelijk opnieuw gesteld moeten worden? Maar ja, wat is de beste manier zonder voeler maatje? Ik zit nu dus 'vast' in de Ardennen. Of heeft dit er niet veel mee te maken?
SS50 Afslaan op helling
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: SS50 Afslaan op helling
Ik zou eerder denken op ontsteking die dom doet. Warm worden ontsteking/bobijn/... en bij iets afkoelen werkt het weer voor even tot het weer dezelfde temperatuur heeft gekregen
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5172
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: SS50 Afslaan op helling
Klinkt als een warmloper door oliegebrek. (oliepompopbrengst).
-
- chaly addict
- Berichten: 18840
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: SS50 Afslaan op helling
Check voor de zekeheid de klepspeling. Liever een fractie te ruim dan te nauw. En check je oliepeil.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: SS50 Afslaan op helling
Om een kapotte bobine of ontsteking uit te sluiten; als hij uitvalt, heb je dan nog een vonk? (Bougiekap even lostrekken en schroevendraaiertje of spijker oid erin en vlakbij kop houden).
Hou is de compressie van je blok?
Ik had vroeger wel eens last van geknapte zuigerveren op m'n CD; hij liep dan wel maar totaal geen power en uitvallen bij stationair.
Staan ontsteking en carb wel goed afgesteld, of staat hij te vroeg en/of te arm?
Zou warmlopen verklaren..
Hou is de compressie van je blok?
Ik had vroeger wel eens last van geknapte zuigerveren op m'n CD; hij liep dan wel maar totaal geen power en uitvallen bij stationair.
Staan ontsteking en carb wel goed afgesteld, of staat hij te vroeg en/of te arm?
Zou warmlopen verklaren..
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: SS50 Afslaan op helling
Hoe is compressie inderdaad? Heb ook wel eens in berglandschap een uitlaatklep verbrandt. Liep wel, maar viel steeds uit en moeilijk starten bij warme motor.
Zelfs wel een klepzitting losgekomen bij hete motor (chinees). Helpt ook niet voor de compressie.
Zelfs wel een klepzitting losgekomen bij hete motor (chinees). Helpt ook niet voor de compressie.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1928
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: SS50 Afslaan op helling
getik in de kop is een duidelijke indicatie. kleppen en/of zuiger, dus electraprobleem kan worden afgestreept. ik zou zeggen vastlopende kleppen en/of zuiger door oliegebrek, veroorzaakt door te weinig olie of defecte oliepomp. of iets anders ernstigs, je komt hier iig niet ver meer mee.
bestelbusje of een leenblokje zien te regelen om thuis te kunnen komen, en dan op je gemak je blokje repareren.
bestelbusje of een leenblokje zien te regelen om thuis te kunnen komen, en dan op je gemak je blokje repareren.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.