valstroom van 72 terug naar 65

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
wvw
4T-MSB beginner
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2018 15:45
Bezit: twee honda C50h, C50

valstroom van 72 terug naar 65

Bericht door wvw »

Ter lering ende vermaak

Toen ik mijn c50 OT kocht was er van alles aan gedaan, maar niet het juist denk ik nu. In het begin liep het redelijk,maar starten bagger. Er bleek matige compressie. Nieuwe zuiger en cylinder en de boel weer in elkaar. Maar het liep ineens voor geen meter, o ja kapotte condensator , nog wat ander gedoe. Na heel wat afstellen maar liep ie weer redelijk. Maar bij volle toeren haperen en inhouden en ploffen in de inlaat.

Nu zat er in de carb een 72 sproeier. Dat leek wel erg veel maar hij liep er op, voordat er meer compressie was. Echter de bougie was nu zwart, pikzwart.

Na een middag proefrijden op telkens een kleinere maat 70, 68 ben ik nu weer op 65 aangeland, volgens het boekje wat er in moet. Bougie prima geen gehaper en inhouden meer.

Ik denk dat met minder compressie de grotere sproeier er nog wat van maakte, maar bij goede compressie juist niet meer.

De C50 OT is nu weer helemaal orgineel behalve dat ik er een pieper opgezet heb voor de richtingaanwijzer,

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: valstroom van 72 terug naar 65

Bericht door SuzuhaTR1 »

Gefeliciteerd, altijd fijn om over het geploeter, en de zoektocht naar (en vooral het vinden daarvan!) de perfecte afstelling te lezen. Vooral omdat mij nog weleens het gevoel bekruipt dat ik alles nu toch wel zou moeten hebben meegemaakt....niet dus, iedere Honda verrast :roll:

Gebruikersavatar
RaRe
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht...
Locatie: Maarssen

Re: valstroom van 72 terug naar 65

Bericht door RaRe »

Ja, zulke dingetjes moet je gewoon even van je af schrijven ;) deze forums zijn ook enorm handig als het gaat om dit soort problemen opsporen en verhelpen zonder dat je er zelf een week mee bezig bent.

Die pieper zouden eigenlijk alle brommertjes/motortjes moeten hebben, ze kosten niks en zijn uitermate handig. Die van mij was echter zó gruwelijk hard dat mensen er door achterom keken...
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg :mrgreen:

Plaats reactie