Kymco k pipe 72cc lifan blok start niet

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Keviewheels
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2020 12:51
Bezit: Kymco k pipe,

Kymco k pipe 72cc lifan blok start niet

Bericht door Keviewheels »

Beste forum leden,

Ik heb al een tijdje een kymco k pipe. Omdat de brommer niet de snelste is heb ik nog een kymco k pipe gehaald waarvan het blok een oliek had. Ik heb daarom een nieuwe semi schakel 72cc lifan blok opgezet.
In eerste instantie heb ik alles weer terug opgezet zo ver het kon. Met de originele 12mm carburateur. Hij startte na lang kicken en bleef eventjes lopen ik kon bijna geen gas geven en de brommer kwam niet op toeren. Ook als ik hem in de 1 zette sloeg de brommer af. Ik heb ee nu een 16,5mm carburateur opgezet van HKS. De brommer startte na lang kicken een aantal keer en kon een aantal keer gas geven voordat die weer uitviel.
Mijn vraag is aan jullie: wat kan ik doen zodat de brommer goed loopt en niet meer uit valt?
Alvast bedankt: )

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Kymco k pipe 72cc lifan blok start niet

Bericht door Brommert »

Carburateur afstellen
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Keviewheels
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2020 12:51
Bezit: Kymco k pipe,

Re: Kymco k pipe 72cc lifan blok start niet

Bericht door Keviewheels »

Brommert schreef: 23 aug 2020 15:11 Carburateur afstellen
Ja heb ik geprobeerd. Stationair 2,5 slag uit en de lucht schroef 1 en een beetje. Loopt op de me andere k pipe met 50cc perfect mee. Heb ook een beetje zitten spelen maar niks heeft effect. Althans niet in de korte tijd dat ik hem aan het lopen heb gekregen. Een andere afstelling die ik nog kan proberen?

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Kymco k pipe 72cc lifan blok start niet

Bericht door Brommert »

Lees deze faq maar eens door: https://www.4takt.net/viewtopic.php?f=54&t=51

Met alleen aan wat schroefjes draaien stel je geen carburateur af.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Plaats reactie