Hey allen,
Ik heb een aantal jaar geleden een 125cc blok onder mijn honda ss50 gehangen. deze wil ik gaan vervangen voor een mooi origineel 50cc blok. Probleem is alleen dat ik des tijds de hele bekabeling eruit getrokken heb en vervangen heb voor dat wat nodig was, enkel voor ontsteking en verlichting.
Kan iemand mij bijspijkeren over wat er allemaal vervangen/toegevoegd moet worden om mijn origineel blok werkend te krijgen? Ik hoor het graag, op mijzelf is het een vrij kansloos verhaal.
Alvast bedankt en groetjes,
Julius
van 12V terug naar origineel
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27 nov 2016 19:33
- Bezit: Honda ss50 met 100cc lifan blok
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: van 12V terug naar origineel
Waar is je ori draadboom?
Wil je alleen het blok werkend hebben of ook alle toeters en lampjes ed?
Wil je alleen het blok werkend hebben of ook alle toeters en lampjes ed?
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27 nov 2016 19:33
- Bezit: Honda ss50 met 100cc lifan blok
Re: van 12V terug naar origineel
Hey Ben,
Ik heb de originele draadboom niet meer, die was niks meer waard. Ik ben wel van plan om een replica draadboom aan te schaffen om het mezelf makkelijker te maken.
Ik wil het blok lopend, de lampen werkend met schakelaar en het contactslot aangesloten. alle andere toeters en bellen zijn niet per se nodig.
groet,
Julius
Ik heb de originele draadboom niet meer, die was niks meer waard. Ik ben wel van plan om een replica draadboom aan te schaffen om het mezelf makkelijker te maken.
Ik wil het blok lopend, de lampen werkend met schakelaar en het contactslot aangesloten. alle andere toeters en bellen zijn niet per se nodig.
groet,
Julius
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16200
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: van 12V terug naar origineel
Zijn er geen replica ss 6v draadbomen? (webshops als loef, viertaktwinkel, leertouwer etc.)
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27 nov 2016 19:33
- Bezit: Honda ss50 met 100cc lifan blok
Re: van 12V terug naar origineel
Yes die zijn er zeker, denk dat ik die ook aanschaf, vorige keer niet gedaan omdat het eenvoudiger leek om het met losse kabels te doen.
Groet,
Julius
Groet,
Julius
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27 nov 2016 19:33
- Bezit: Honda ss50 met 100cc lifan blok
Re: van 12V terug naar origineel
Yes, vraag van mij is alleen wat er verder moet gebeuren om het blok lopend te krijgen. Het lijkt me sterk dat het een kwestie van draadboom inpluggen en gaan is.
Iemand die me hiermee opweg kan helpen?
Dank alvast,
Julius
Iemand die me hiermee opweg kan helpen?
Dank alvast,
Julius
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: van 12V terug naar origineel
Omdat jou vraag over de bedrading gaat ga ik er nu maar even van uit dat het blok dus loopt en technisch oke is.
Als jou bobine en contactslot gewoon nog op hun plek hangen,
ja dan is het idd een kwestie van alle draden aansluiten en rijden maar.
In werkelijkheid zijn er op een SS50 nog een paar kleine draadboompjes te vinden.
Die zijn ook nodig en zal je zelf moeten maken.
Van beide stuurschakelaars naar koplamp.
Van accubak naar achterspatbord(lamp, r.a.w. enz.)
In de accubak, en nog wel wat.
Maar de vier draden in het midden uit de draadboom komen op het contactslot.
En de linkerkant van de draadboom(op de foto) hangt boven het blok in het frame.
De zwarte daarvan komt(in twee gesplitst in een ander klein stukje draadboom) aan de bobine en aan het zwarte draadje uit je blok(van de punten).
Dan kan je al starten en rijden.
Dus de draadboom kopen moet je zeker doen.
Het is een heel mooi begin om je bedrading weer op orde te maken.
Gr. Wim.
Als jou bobine en contactslot gewoon nog op hun plek hangen,
ja dan is het idd een kwestie van alle draden aansluiten en rijden maar.
In werkelijkheid zijn er op een SS50 nog een paar kleine draadboompjes te vinden.
Die zijn ook nodig en zal je zelf moeten maken.
Van beide stuurschakelaars naar koplamp.
Van accubak naar achterspatbord(lamp, r.a.w. enz.)
In de accubak, en nog wel wat.
Maar de vier draden in het midden uit de draadboom komen op het contactslot.
En de linkerkant van de draadboom(op de foto) hangt boven het blok in het frame.
De zwarte daarvan komt(in twee gesplitst in een ander klein stukje draadboom) aan de bobine en aan het zwarte draadje uit je blok(van de punten).
Dan kan je al starten en rijden.
Dus de draadboom kopen moet je zeker doen.
Het is een heel mooi begin om je bedrading weer op orde te maken.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869