Vlotter niveau klembak carburateur SS/CD

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
jnijkamp
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 mei 2020 08:30
Bezit: CD-50H (april 1972)
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Vlotter niveau klembak carburateur SS/CD

Bericht door jnijkamp »

Bij aankoop van mijn CD50 kreeg ik wat losse onderdelen in een doos erbij. Onder andere een 12 en 17 mm carburateur met schuine fles en klem (vlotter)bak. Die 12mm leek me leuk om eens te proberen, gewoon om te kijken hoe dat rijdt ipv een 19mm. Maar helaas, de vlotter lekt als een dolle. Het gekke is, hij staat echt uit het overloopslangetje te plassen. Dus niet 1 aangesloten straal benzine, maar steeds een beetje, even niks en weer een beetje, met belletjes ertussen door.
Ik heb in het werkplaatshandboek gekeken hoe ik het vlotterniveau met controleren. Daar staat dat je de vlottterbak op zijn kant moet houden en dan moet de vlotter 7mm speling hebben tov de bak rand? Ik begrijp niet helemaal wat hier nou bedoelt wordt. Als ik in het benzine tuutje blaas en de vlotter helemaal omhoog trek, dan sluit hij netjes af. Als ik de vlotter op 7,5mm van de rand de naald laat raken, blijft hij nog steeds lekken.

Weet iemand of dit overloop probleem met het vlotter niveau te maken heeft?

Kan iemand eenvoudig uitleggen hoe je nou eenvoudig kan controleren of je vlotterniveau goed staat en zo niet, hoe je dit goed krijgt? (uitgaande van de originele situatie)
You meet the nicest people on a Honda!
- Zen Mechanic website
- Zen Mechanic op YouTube -

Plaats reactie