Krijg neutraal lampje niet aan de praat

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
79-Cb50J
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2023 19:50
Bezit: Een honda CB50J

Re: Krijg neutraal lampje niet aan de praat

Bericht door 79-Cb50J »

Weet iemand welke bol er überhaupt in moet? 4takt winkel heeft 6 verschillende. Alvast bedankt

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Krijg neutraal lampje niet aan de praat

Bericht door iclaudius »

Bol?

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2529
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Krijg neutraal lampje niet aan de praat

Bericht door MrSinga »

kijken op cms met uw framenr welke er normaal in moet van lampje.
Of gewoon es teller open doen en zien welk socketje het heeft

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1906
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Krijg neutraal lampje niet aan de praat

Bericht door lil »

het kan ook zijn dat je vrijstandverklikker in je blok is afgesleten, dat komt meer voor, dus kijk eerst of je lampje wel echt stuk is.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Krijg neutraal lampje niet aan de praat

Bericht door ivo215 »

Even een hele makkelijke check, geen multimeter nodig.
Ze het contact aan. Haal de draad van de neutraalschakelaar (die groene met rode streep) los.
Houd de draad tegen het blok. Je neutraallampje moet nu aan gaan, nu de groen-rode draad contact maakt met het blok.

Gaat je neutraallampje aan? Dan is alle electra van de brommer in orde, het probleem zit bij de schakelaar in het blok.
Blijft het neutraallampje uit? Dan zit er ergens een probleem in de electra. Bijvoorbeeld het lampje zelf, of de accu, de zekering, of het contactslot, of elders.

Voordat je je blok open gaat halen om de neutraalschakelaar te fixen is het fijn om te weten dat het probleem niet stiekem toch ergens anders zit.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Plaats reactie