Trillen en grommen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Trillen en grommen

Bericht door Lennaert »

Het verhaal:

Ik heb een 70cc 50 kop, waar ik pas nieuwe zuigerveren in heb gezet (ori honda op een immi zuiger, moet kunnen toch?) Ook meteen een snel nokje gemonteerd. Net nieuwe olie bijgevuld

Nu heb ik na het inrijden als ik veel gas geef last van het feit dat het blok

1) ontzettend trilt, echt een soort supercharged v8 die uit zijn frame wil springen
2) het voelt alsof hij 'rauw' loopt, krijgt iets boven halfgas (en alleen daar) een beetje schurend geluid, wat weer verdwijnt als ie iets hogere toeren trekt.

Is dit mijn koppeling? Ik ben nu van plan om nieuwe plaatjes te halen en wat sterkere veren (of van die binnenveren erbij), maar is het moeilijk om dat erin te zetten? Heb nog nooit aan mn koppeling geprutst..

En zijn er manieren om je blok trillingsvrij in je frame te hangen? Ik denk dat jullie het probleem van een trillend rempedaal wel kennen, ik probeer nu zoveel mogelijk alles te dempen met stof en rubber, maar met zulke trillingen maakt ie alsnog herrie
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Pimoso
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2007 20:36

Bericht door Pimoso »

Het klinkt alsof je blokbouten even moeten worden aangehaald, ik had deze klachten toen ik m'n blok 'even' vast had gezet om te testen. Maar het kan ook een lager zijn. Koppeling weet ik niet of dat deze klachten geeft, maar het is niet veel werk om nieuwe platen er op te zetten. Je hebt WEL het juiste stevige gereedschap nodig en kijk uit met die veren!
En hop het gas er op

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Check even of je je poelie ziet slingeren. Zo ja, dan is je kruk getordeerd en moet ie uitgeklokt worden. Maar probeer eerst je blok en je achterbrug eens vast te draaien. En kijk of je ontsteking niet te vroeg staat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

En verrek, het was iid gewoon een blokbout die abnormaal los zat. Even draaien en hij kon weer janken voor het vaderland.

Kan dicht :)
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Prutser.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Oh, niet waar :mrgreen: Blok jankt gewoon te hard, en misschien wat ik een ringetje vergeten..
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

NIX schreef:Prutser.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Stef
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 feb 2007 13:34
Locatie: Leusden

Bericht door Stef »

2) het voelt alsof hij 'rauw' loopt, krijgt iets boven halfgas (en alleen daar) een beetje schurend geluid, wat weer verdwijnt als ie iets hogere toeren trekt.

Wat heeft dat in godesnaam met de blokbout te maken?!

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Draai voor de grap je blokbout eens los, dan merk je het vanzelf.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Bepaalde trillingen en frequenties, resonantie en nog meer natuurkundige rotzooi waar je dus niets mee te maken wilt hebben als je op je broem tuft.

En aangezien ik het nog nooit gehad had durfde ik te wedden dat het in het blok lag, koppeling oid. Gelukkig was het zoiets simpels :D

En ach ja, van fouten kan je leren heah, praktische kennis blijft een stuk beter hangen dan theorie
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Rv51
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
Bezit: Honda ST70
Locatie: Utrecht.

Bericht door Rv51 »

NIX schreef:Prutser.
Honda st70

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Jij beter stil
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

amigo
4T-MSB regular
Berichten: 289
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door amigo »

NIX schreef:Prutser.
:P

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

ik heb precies 't zelfde
zal morgen even m'n blokbouten aandraaien, op bepaalde toeren, meestal hoog in de toeren in de 2 of half in de toeren in z'n 3 begint ie te trillen en kut te klinken..
nu weet ik wat 't is... ik hoop althans dat ik 't zelfde heb als jij.
Afbeelding

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Kan je je blok niet gedempt in je frame hangen, dus met rubberen ringen oid?
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Plaats reactie