SS50 restauratie verslag

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1347
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door ildert »

Ik zou toch eens proberen de bocht beter te laten passen door die in vorm td buigen, dus de demper gewoon monteren op de punten blok en schokdemper zonder aanpassingen en dan kijken hoever de flens er naast zit. Slijpen is wel echt heel lelijk.
grote klappen, snel thuis

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door cor »

Jammer dat er nu geen half / hoge uitlaat opzit want dat vind ik veel mooier. Verder word het een topdin

JeroenSmits
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973)
Locatie: Nuenen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door JeroenSmits »

Het is weer even geleden, tijd voor een update!

Op de eerste plaats... hoe upload ik nu foto's? Er lijkt in de afgelopen 2 weken iets veranderd te zijn op de site... iemand hints hoe de laatste pics van de SS50 te uploaden? Als ik op uploaden klik, krijg ik niet meer het vertrouwde upload schermpje...

Wat is er gedaan:
- Tank is verlost van 2 SOA's... lees druipers... en gemonteerd
- Na vullen van de tank en 3 keer trappen kwam er leven uit het blok:-)
- Eerste testritje was goed, echter een slippende koppeling... hmmm... olie was verdacht, dus na het vullen met Castrol 10W40 4T was dit probleem ook verholpen.
- 90 op het tellertje! netjes, maar moet nog eea afgesteld worden.

Nog wel een elektrisch vraagje. De wit/gele draad geeft 6V max op standje wisselspanning... Met de spanningsval van de 'gelijkrichter/diode' lijkt me dit te weinig om een 6 volt accu op te laden. De 6V is zowel bij licht aan als uit, en met vrij hoge toeren. Verder doet de verlichting het perfect, lekker fel en na een volgas testrit niks doorgebrand. Wil morgen de spanning op de draden in de koplamp meten (geel en groen) om te checken of de schakelaar wellicht een te grote spanningsval heeft.

Iemand een idee wat typische voltages moeten zijn om de wit/gele draad en de groene en gele? Wil morgen de koplamp loshalen en gaan meten voor verder onderzoek.

@Cor en Ildert, op het originele uitlaat topic kom ik nog terug. Wil eerste de brommert helemaal goed aan de praat hebben, en dan gaan we de hoge originele uitlaat monteren.

Groeten Jeroen

JeroenSmits
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973)
Locatie: Nuenen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door JeroenSmits »

Zoals beloofd, na het fixen van de foto upload, de plaatjes van de SS.

Kontje mag er wezen:-) En achterlichtje hangt sinds het nemen van de foto ook weer recht btw.

Als iemand nog info heeft over de typische laadspanningen, hoor ik het graag. Thanks alvast

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door cor »

Mooi geworden ( word nog mooier met originele uitlaat.) nou nog wachten op foto met originele uitlaat.

KiP
postslet
Berichten: 2390
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door KiP »

strak geworden!

maar hoort het stuur niet wat meer naar beneden staan? zo vlak lijkt me niet heel comfortabel?
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 845
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door Ronaldo »

cor schreef: 19 aug 2021 12:43 Mooi geworden ( word nog mooier met originele uitlaat.) nou nog wachten op foto met originele uitlaat.
Mee eens, maar die gaat hij toch nog plaatsen volgens mij.

Dat chroom blijft echt kwijlen hoor zo mooi.

Stuur lijkt mij ook niet echt prettig rijden i.c.m. koppelen en remmen.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1347
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door ildert »

Erg fraai!

Je kabels zijn voor mooi een beetje lang, maar verder erg mooi.
grote klappen, snel thuis

JeroenSmits
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 jan 2021 17:25
Bezit: Honda SS50 (1972)
Honda ST50 (1973)
Locatie: Nuenen

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door JeroenSmits »

Thanks voor de positieve feedback! Ben zelf ook aardig tevreden;-)

En ja, de originele uitlaat komt nog. Ik moet nog wat verzinnen over hoe die passend te krijgen. En dan natuurlijk nog hitteschildjes zien te regelen, en waarschijnlijk verchromen. Iets voor van de winter.

Afgelopen week verder afgesteld. Echt super stom van me... er zat zo'n NGK R bougie variant in... al een jaartje of 2. Stationair draaien was prima, maar als je gas gaf viel hij regelmatig stil... Dacht eerst dat het aan sproeier/naald/luchtstelschroef lag... maar niks mocht baten. Draaide van de week de bougie eruit ter controle... en had hier ergens gelezen dat je sowieso nooit R bougies erin moet stoppen... vervangen door een C7 variant en stilvallen is opgelost! Weer wat geleerd;-)

Heb btw nu zo'n 100 km gereden, voornamelijk in bebouwde kom, dus met veel remmen en knipperen. Accu lijkt vooralsnog bijgeladen te worden... dus misschien dat de cheap ass multimeter verkeerde laadstromen aan geeft...

Oh ja, stuur ben ik nog een beetje aan het verstellen, er zijn ergonomisch betere standen te vinden inderdaad. En daarna gaan we op zoek naar een kortere kabel:-)

Project nadert zijn eind voor de zomer.... een aantal zaken die nog in het vat zitten:
- originele uitlaat incl hitteschilden
- verchromen van kettingkastje. Wil dan natuurlijk wel voor een originele variant gaan. Dat chroom van zo'n imi ding, net naast dat spatbord, is toch niet helemaal top
- originele knipperlichten. Deze heb ik, maar chroom is slecht, dus deze moeten te zijner tijd ook langs de verchromer

En dan begint het te jeuken om ook de DAX onder handen te gaan nemen (originele Frans / Belgische variant)...

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: SS50 restauratie verslag

Bericht door Dennis »

hele nette halfhoge aftermarket uitlaten zijn te koop op ebay. Ik heb er meerdere gekocht in het verleden en zijn gewoon goed wat mij betreft. Dus niet de hoge, maar e halfhoge versie. Vind ik ook mooiste op jouw model ss .
Ik ben van plan er een stuk of 10 te bestellen, maar nog niet gedaan en kost ook meteen 3k ofzo. Dus ik hik er nog even tegenaan.

Gebruikte uitlaat verchromen doet bijna geen verchromer meer, vanwege alle vervuiling in het bad daarna.
''UNOX MAN''

Plaats reactie