Honda XL50S restauratie

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Petervde
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 apr 2021 09:32
Bezit: Honda cb50j / Honda xl scrambler / Honda Cb125 s

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door Petervde »

Leuk model , ben zelf bezig met een Honda cb50 j volledig in originele staat te herstellen maar dit model zie ik ook wel zitten

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door MichelVH »

Dank jongens! Ik denk inderdaad dat het een erg gaaf bromfietsje gaat worden.

Cor, ik heb het schuimpje besteld en binnengekregen. Hij past prima! Toch maar weer mooi gemaakt door die Chinezen 8-)

Nu moeten alleen de nieuwe ketting en tandwielen nog binnenkomen van 4taktwinkel, en het kontje moet nog in de blanke lak. Dan kan ik wat test tourtjes maken, en een RDW afspraak maken. En nog even kleppen en ontsteking stellen voor de zekerheid.

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door cor »

Mooi zo, ja schuimpje vond ik lekker goedkoop en paste ook nog eens goed( ik heb er toen gelijk 2 extra besteld)

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door iclaudius »

Gaaf machientje man!! Ik zou het binnen zetten, met een mooie spot erop! Ziet er beter uit als, nét uit de fabriek!!! 8-) Chappeau (weet niet of je dit zo schrijft)

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door MichelVH »

Helaas wordt dit wel een buitenslapertje... Maar hij is goed behandeld met tectyl, en ik vervang het eea nog wel voor rvs denk ik.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door iclaudius »

BUITENSLAPERTJE?? :o :o Auw... OK zeiltje erover! ;)

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door MichelVH »

Mijn keus is het ook niet helaas... Mijn broertje woont in de stad en heeft geen schuurtje. Maar mijn ervaring is dat dat wel goed gaat als je 1-2x per week even met een doekje en wd40 bezig gaat, en een regenhoes gebruikt. Als er pekel ligt mag hij wel binnen staan van onze ouders gelukkig. En over iets meer dan een half jaar gaat hij ook op kamers, dus dan vindt hij wel iets met een fietsenstalling ofzo. Geen zorgen, dit unieke brommertje houd ik in piekfijne staat ;)

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1914
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door lil »

hij zal dat trouwe brommertje nog heel erg gaan waarderen, laat m maar een heel goed slot kopen
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 269
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door SeeWhy50 »

Ja..... ik ben stiekem wel een beetje jaloers. Ik wou dat ik zo'n grote broer had 👍
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door MichelVH »

lil schreef: 18 mei 2021 17:22 hij zal dat trouwe brommertje nog heel erg gaan waarderen, laat m maar een heel goed slot kopen
Vorige week was hij jarig, heb toen een joekel dikke ketting gekocht voor hem, met n muuranker 8-) .

Alleen wel een kleine afknapper, de gas schokbreker rechts past niet in de 'deuk' van de uitlaat... Ik wil ze toch wel echt graag gaan gebruiken, dus dat wordt helaas toch de uitlaat aanpassen... Doe ik voorlopig even de oude shocks er op voor de keuring, rij ik later naar het werk en pas ik de uitlaat daar mooi aan.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1914
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door lil »

en een tracker


op onntrack.nl zonder extra kosten. is dat wat?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1347
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door ildert »

MichelVH schreef: 19 mei 2021 22:19 Alleen wel een kleine afknapper, de gas schokbreker rechts past niet in de 'deuk' van de uitlaat... Ik wil ze toch wel echt graag gaan gebruiken, dus dat wordt helaas toch de uitlaat aanpassen... Doe ik voorlopig even de oude shocks er op voor de keuring, rij ik later naar het werk en pas ik de uitlaat daar mooi aan.
zou je dat nou wel doen? zon uitlaatje is zo maar 300e voordat je die hier hebt.
grote klappen, snel thuis

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door MichelVH »

lil schreef: 19 mei 2021 23:12 en een tracker


op onntrack.nl zonder extra kosten. is dat wat?
Die gebruik ik zelf al op mijn Kreidler, en die stond toevallig ook boven aan het lijstje voor mien breur ;)
ildert schreef: 20 mei 2021 08:24 zou je dat nou wel doen? zon uitlaatje is zo maar 300e voordat je die hier hebt.
Ik heb er echt even mijn hoofd over gebroken, maar ik ga het denk ik toch doen. Ik krijg het technisch en optisch sowieso wel 100%, maar het blijft natuurlijk zonde om zo'n origineeltje te verknooien.

Een rvs voorbocht met los aluminium dempertje wilde ik ooit nog wel eens maken. Dat zou eigenlijk wel de mooiste oplossing zijn qua passing voor de schokbreker. Maar dat vind ik ook weer zonde, omdat zon origineel uitlaatje gewoon het mooiste klinkt.

Achja, tot nu toe de enige kleine tegenslag. Mag de pret niet drukken :D

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door MichelVH »

Het stond op een laag pitje allemaal ivm een heleboel revisie klusjes, tour weekendjes en andere Kreidler zooi.

Omdat ik donderdag op brommertour ben voor 4 weken wilde ik hem toch in ieder geval op kenteken hebben, dus achterin mn maat zn fordje ka gemikkerd en naar de keuring. Voor en achter lampjes had ik nieuwe in gezet, maar had lichtere binnen gekregen van cmsnl... dus beide gesprongen. Claxon deed het ook niet (claxon zelf is niet kapot maar kreeg geen stroom). En hij liep op de gps tegen de 80. Maar gelukkig mocht zelf rijden op de rollerbank en halfgas in de 4 pruttelde ik net 50-55. En het licht matste hij me maar mee. Hij stond voor de roldeur, kon elk moment worden opgeroepen maar mijn maat zegt joh ik race wel ff naar de fietsenzaak voor een belletje. Net op tijd erop gewurmt :lol:

Dus de checklist is nu:

- Achter de gas schokbrekers passend maken
- Voorvorkverlengers draaien
- Kleiner voortandwieltje
- Claxon en verlichting fixen
- En bij het horizontaal liggen in de auto is er een gigantische bel vol benzine gevormd in de lak, jullie hadden toch gelijk... Achja het was het proberen waard, zet hem op t werk wel in de 2k.

Afbeelding

Afbeelding

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1347
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Honda XL50S restauratie

Bericht door ildert »

Al doende leert men :)

Gefeliciteerd met kenteken!
grote klappen, snel thuis

Plaats reactie