Honda XL50S restauratie
Re: Honda XL50S restauratie
Dag jongens,
Weet iemand of er lange slag krukassen zijn voor CB50 blok? Past een XR80 krukas? Wil de XL wat meer cc'tjes geven namelijk.
Gr Michel
Weet iemand of er lange slag krukassen zijn voor CB50 blok? Past een XR80 krukas? Wil de XL wat meer cc'tjes geven namelijk.
Gr Michel
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4005
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda XL50S restauratie
Je was toch al met 80cc?
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Honda XL50S restauratie
Klopt, maar met een XR80 krukas zou het 105cc worden, vroeg me even af of zo'n krukas past.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Honda XL50S restauratie
Hebben die toevallig ook hogere cilinders meen ik mij te herinneren.
Je hebt nu een korte (slag)cilinder.
Je hebt nu een korte (slag)cilinder.
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Honda XL50S restauratie
Als je bij CMS kijkt naar de carterdelen dan zijn die hetzelfde voor de 50, 75 en 80 cc modellen met dit motorblok.
Ik zou verwachten dat de krukas dan ook uitwisselbaar is.
Ik zou verwachten dat de krukas dan ook uitwisselbaar is.
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Honda XL50S restauratie
Stefan Macht heeft hier een overzicht staan van een aantal combinaties:
https://macht-shop.de/download/uebersic ... ender-ccm/
https://macht-shop.de/download/uebersic ... ender-ccm/
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda XL50S restauratie
Klopt, maar een originele 80 heeft een hogere cilinder. Dus dat gaat nooit rond als je er een zuiger/cilinder bedoelt voor een 50 blokje opzet. Tenminste niet met de kop erop.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4005
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda XL50S restauratie
Zonde toch hoor van de originele Honda XL50.
Je koopt een brommertje.
Maar dat had eigenlijk een motor moeten zijn.
Koop gewoon een motor.
Gr. Wim.
Je koopt een brommertje.
Maar dat had eigenlijk een motor moeten zijn.
Koop gewoon een motor.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1817
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: Honda XL50S restauratie
het mooiste is het xr80 blok met de 93cc die ook in het lijstje van Stefan staat. Is geloof ik een afgedraaide cb400f zuiger.
Life is too short for lousy coffee.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda XL50S restauratie
Hand opsteken wie er met de originele cilinderinhoud rondrijd.
(Ik toevallig wel omdat die japanners standaard sowieso al te hard lopen)
Re: Honda XL50S restauratie
Vind er weinig zonde aan hoor, het is allemaal zo terug te bouwen naar origineel. Maar goed ieder zijn mening, snap jou ook wel. Maar voor brommervakantie is het gewoon fijn om halfgas 80 te kunnen, blijft t boeltje 1000x langer heel en scheelt aanzienlijk in het benzineverbruik.
Mocht iemand een XR80 krukje hebben liggen en die willen verkopen, stuur mij svp een berichtje!
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 686
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
- Locatie: emmen
Re: Honda XL50S restauratie
Ik heb een cb50 blok gehad met een cilinder en zuiger van een xr 75 en ook was de krukas van een xr75. Verder was alles nog gewoon cb50. Meende dat het een lange slag krukas was.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1817
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: Honda XL50S restauratie
je hebt dan ook de nokkenaskettingspanner en -geleider nodig. En de kop. Het is een kostbare aangelegenheid.
Life is too short for lousy coffee.