Honda XL50S restauratie

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Honda XL50S restauratie

Bericht door MichelVH »

Dag heren,

Ik rijd al jaren Kreidler, en had een goedkope K-pipe erbij als rag krot. Stiekem begon het 4 takt virus mij ook te benemen, en ik ben me er steeds meer in gaan verdiepen. Nu is mijn broertje 16 en bezig voor zijn rijbewijs, en zocht ik een mooie 4 takt brommer voor hem. Omdat hij in de milieuzone woont kon zijn idee (honda mtx) helaas niet doorgaan, dus het moest een 4 takt worden. Helaas kon ik weinig vinden wat echt cross was, dus toen na lang afwegen toch maar gaan zoeken voor een CB dan. Tot ik op een dag deze tegen kwam bij fourstrokebarn in Utrecht. Veel te duur en behoorlijk gehavend door de tijd, maar ik was op slag verliefd. Het blok schakelt gelukkig wel echt geweldig en hij heeft goede compressie. Het is een 5 bak met orginele snelle nokkenas. Ik heb hem toen toch maar gekocht. Ik wil hem zowel technisch als optisch goed maken. Helaas voor de puristen zal ik jullie toch iets moeten waarschuwen het wordt geen origineel pareltje, ik wil hem toch iets aanpassen naar eigen smaak, wel een beetje periode-correct. Denk aan andere velgen, tank stickers en vering. Hier alvast wat foto's, ik ga met een week of 2-3 wel beginnen met het opknappen, kom er nu nog niet aan toe. Ben al wel wat onderdeeltjes aan het bestellen, heb er super veel zin in. Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe ik dit aan ga pakken.

Groeten! Michel


Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MichelVH op 16 mar 2021 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)