welke uitlaat voor c50 replica

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Ceder
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2021 12:28

welke uitlaat voor c50 replica

Bericht door Ceder »

He-ho mensen,
Hopelijk wordt ik hiervoor niet levend begraven, maar ik heb een Super Motor Company c50 replica uit 2010, alleen heb ik het gevoel dat hij erg wordt begrensd door z'n uitlaat. Hij is fluisterstil en heeft als hij wat toeren maar niet veel kracht meer. Ik zie niet meteen een manier om de demper er uit te halen of of er een prop in zit ofzo, er is sowieso weinig info te vinden over deze dingen.
Maar weet iemand hier wat voor uitlaten er op die dingen passen? het is gewoon een 12v nt blok geloof ik, zijn de c50 uitlaten dan gewoon plug en play? En heeft iemand een idee wat voor uitlaat dan te kopen, heb voorheen alleen een Dax gehad.
Bij voorbaat dank :)

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: welke uitlaat voor c50 replica

Bericht door stoterstangen90 »

De uitlaat heeft daar niet veel mee van doen. Je cdi is de beperkende factor.
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4007
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: welke uitlaat voor c50 replica

Bericht door wim V8 »

Alle C50 uitlaten bij bijv. Viertaktwinkel passen.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Ceder
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2021 12:28

Re: welke uitlaat voor c50 replica

Bericht door Ceder »

stoterstangen90 schreef: 30 jul 2021 13:37 De uitlaat heeft daar niet veel mee van doen. Je cdi is de beperkende factor.
Ja de CDI is inderdaad ook begrensd, enig idee of je ergens een onbegrensd CDI voor dit model kan kopen? Heb even zitten googlelen maar kon niet snel wat vinden. Moet je een specifieke CDI voor SMC blokken hebben of werken ook andere CDI's, voor skyteam of iets dergelijks?

Ceder
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2021 12:28

Re: welke uitlaat voor c50 replica

Bericht door Ceder »

wim V8 schreef: 30 jul 2021 13:58 Alle C50 uitlaten bij bijv. Viertaktwinkel passen.

Gr. Wim.
Dank!

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: welke uitlaat voor c50 replica

Bericht door Dennis »

Ik heb een hele mooie originele honda fluister uitlaat met dikkere (origineel) bocht liggen. Viertaktwinkel verkoopt hem denk ik ook.
Als je interesse hebt, hoor ik het wel. Hij kost daar 179 euro nieuw, en bij mij niet. Niet nieuw, maar ziet er nog prachtig uit.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

Online
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4007
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: welke uitlaat voor c50 replica

Bericht door wim V8 »

ik had op mn Super100 deze:

https://youtu.be/KVkzg2bwhig

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

daanmetselaar
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 jan 2020 13:06
Bezit: C50
Locatie: Bleiswijk

Re: welke uitlaat voor c50 replica

Bericht door daanmetselaar »

Ceder schreef: 30 jul 2021 14:45
stoterstangen90 schreef: 30 jul 2021 13:37 De uitlaat heeft daar niet veel mee van doen. Je cdi is de beperkende factor.
Ja de CDI is inderdaad ook begrensd, enig idee of je ergens een onbegrensd CDI voor dit model kan kopen? Heb even zitten googlelen maar kon niet snel wat vinden. Moet je een specifieke CDI voor SMC blokken hebben of werken ook andere CDI's, voor skyteam of iets dergelijks?
Zodra dezelfde stekker eraan zit en hij bij de 4taktwinkel te koop is zou die vgm altijd moeten werken.

pragtich
4T-MSB beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2014 10:14
Bezit: Honda C50 OT
SMC Super 50

Re: welke uitlaat voor c50 replica

Bericht door pragtich »

Ik heb ook zo'n Super 50 met de originele uitlaat, en dat is op de mijne niet de beperkende factor, verre van. Of hij moet gruwelijk verstopt zitten of zo...

De vraag is: is er iets veranderd of was dit altijd zo?

Bij mij was het belangrijkste waar ik achter kwam, dat ie van huis uit een héle arme afstelling had. Een paar sproeier maten groter maakte al een hoop verschil. Hoe is de kleur van de bougie? Loopt ie beter met (een beetje) choke erop?
Zeker ook met dat luchtpompje (pompt lucht in de uitlaat), als die kapot gaat kun je ook een luchtlek krijgen aan de inlaat kant.
De isolator tussen carb en inlaat is ook een keer gebroken, dat is ook niet goed voor je mengsel.

Zijn de kleppen goed gesteld? Lopen de remmen niet aan en lopen de lagers en de ketting soepel?

Ook zat er op de mijne van huis uit een snorfiets tandwiel verhouding op. Maar dat merk je vooral aan de topsnelheid, trekt ie juist beter van op.

Een standaard onbegrensde CDI moet werken, maar daar gaat ie niet harder van trekken, alleen hoger in de toeren komen. Zou niet nodig moeten zijn?

ongelode gast
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 62
Lid geworden op: 04 aug 2008 06:26
Locatie: hoonhorst/raalte

Re: welke uitlaat voor c50 replica

Bericht door ongelode gast »

Staat de distributie nog goed? (had ik onlangs bij een kymco (honda-kloon) nokkenwiel stond net voorbij t merkpunt bij vliegwiel-T, reed heel gezapig amper 45. na iets eerder zetten, weer bijna 60 en een stukkie vinniger)
De ergernis over de slechte kwaliteit blijft voortduren op het moment dat de vreugde van de lage prijs al lang vergeten is

Plaats reactie