He-ho mensen,
Hopelijk wordt ik hiervoor niet levend begraven, maar ik heb een Super Motor Company c50 replica uit 2010, alleen heb ik het gevoel dat hij erg wordt begrensd door z'n uitlaat. Hij is fluisterstil en heeft als hij wat toeren maar niet veel kracht meer. Ik zie niet meteen een manier om de demper er uit te halen of of er een prop in zit ofzo, er is sowieso weinig info te vinden over deze dingen.
Maar weet iemand hier wat voor uitlaten er op die dingen passen? het is gewoon een 12v nt blok geloof ik, zijn de c50 uitlaten dan gewoon plug en play? En heeft iemand een idee wat voor uitlaat dan te kopen, heb voorheen alleen een Dax gehad.
Bij voorbaat dank
welke uitlaat voor c50 replica
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: welke uitlaat voor c50 replica
De uitlaat heeft daar niet veel mee van doen. Je cdi is de beperkende factor.
-
Onlinewim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4007
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: welke uitlaat voor c50 replica
Alle C50 uitlaten bij bijv. Viertaktwinkel passen.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: welke uitlaat voor c50 replica
Ja de CDI is inderdaad ook begrensd, enig idee of je ergens een onbegrensd CDI voor dit model kan kopen? Heb even zitten googlelen maar kon niet snel wat vinden. Moet je een specifieke CDI voor SMC blokken hebben of werken ook andere CDI's, voor skyteam of iets dergelijks?stoterstangen90 schreef: ↑30 jul 2021 13:37 De uitlaat heeft daar niet veel mee van doen. Je cdi is de beperkende factor.
Re: welke uitlaat voor c50 replica
Ik heb een hele mooie originele honda fluister uitlaat met dikkere (origineel) bocht liggen. Viertaktwinkel verkoopt hem denk ik ook.
Als je interesse hebt, hoor ik het wel. Hij kost daar 179 euro nieuw, en bij mij niet. Niet nieuw, maar ziet er nog prachtig uit.
Groeten,
Dennis
Als je interesse hebt, hoor ik het wel. Hij kost daar 179 euro nieuw, en bij mij niet. Niet nieuw, maar ziet er nog prachtig uit.
Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
-
Onlinewim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4007
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: welke uitlaat voor c50 replica
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16 jan 2020 13:06
- Bezit: C50
- Locatie: Bleiswijk
Re: welke uitlaat voor c50 replica
Zodra dezelfde stekker eraan zit en hij bij de 4taktwinkel te koop is zou die vgm altijd moeten werken.Ceder schreef: ↑30 jul 2021 14:45Ja de CDI is inderdaad ook begrensd, enig idee of je ergens een onbegrensd CDI voor dit model kan kopen? Heb even zitten googlelen maar kon niet snel wat vinden. Moet je een specifieke CDI voor SMC blokken hebben of werken ook andere CDI's, voor skyteam of iets dergelijks?stoterstangen90 schreef: ↑30 jul 2021 13:37 De uitlaat heeft daar niet veel mee van doen. Je cdi is de beperkende factor.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23 jan 2014 10:14
- Bezit: Honda C50 OT
SMC Super 50
Re: welke uitlaat voor c50 replica
Ik heb ook zo'n Super 50 met de originele uitlaat, en dat is op de mijne niet de beperkende factor, verre van. Of hij moet gruwelijk verstopt zitten of zo...
De vraag is: is er iets veranderd of was dit altijd zo?
Bij mij was het belangrijkste waar ik achter kwam, dat ie van huis uit een héle arme afstelling had. Een paar sproeier maten groter maakte al een hoop verschil. Hoe is de kleur van de bougie? Loopt ie beter met (een beetje) choke erop?
Zeker ook met dat luchtpompje (pompt lucht in de uitlaat), als die kapot gaat kun je ook een luchtlek krijgen aan de inlaat kant.
De isolator tussen carb en inlaat is ook een keer gebroken, dat is ook niet goed voor je mengsel.
Zijn de kleppen goed gesteld? Lopen de remmen niet aan en lopen de lagers en de ketting soepel?
Ook zat er op de mijne van huis uit een snorfiets tandwiel verhouding op. Maar dat merk je vooral aan de topsnelheid, trekt ie juist beter van op.
Een standaard onbegrensde CDI moet werken, maar daar gaat ie niet harder van trekken, alleen hoger in de toeren komen. Zou niet nodig moeten zijn?
De vraag is: is er iets veranderd of was dit altijd zo?
Bij mij was het belangrijkste waar ik achter kwam, dat ie van huis uit een héle arme afstelling had. Een paar sproeier maten groter maakte al een hoop verschil. Hoe is de kleur van de bougie? Loopt ie beter met (een beetje) choke erop?
Zeker ook met dat luchtpompje (pompt lucht in de uitlaat), als die kapot gaat kun je ook een luchtlek krijgen aan de inlaat kant.
De isolator tussen carb en inlaat is ook een keer gebroken, dat is ook niet goed voor je mengsel.
Zijn de kleppen goed gesteld? Lopen de remmen niet aan en lopen de lagers en de ketting soepel?
Ook zat er op de mijne van huis uit een snorfiets tandwiel verhouding op. Maar dat merk je vooral aan de topsnelheid, trekt ie juist beter van op.
Een standaard onbegrensde CDI moet werken, maar daar gaat ie niet harder van trekken, alleen hoger in de toeren komen. Zou niet nodig moeten zijn?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 04 aug 2008 06:26
- Locatie: hoonhorst/raalte
Re: welke uitlaat voor c50 replica
Staat de distributie nog goed? (had ik onlangs bij een kymco (honda-kloon) nokkenwiel stond net voorbij t merkpunt bij vliegwiel-T, reed heel gezapig amper 45. na iets eerder zetten, weer bijna 60 en een stukkie vinniger)
De ergernis over de slechte kwaliteit blijft voortduren op het moment dat de vreugde van de lage prijs al lang vergeten is