Keihin valstroom moeilijke stationair-loper.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Keihin valstroom moeilijke stationair-loper.

Bericht door iclaudius »

Op m'n C50 (70cc OT50kop) heb ik een 16mm Keihin (origineel) carb, deze start onmiddellijk, en haalt een behoorlijk hoge top. Toch als de C goed warm is, slaat ie soms gewoon af bij stationair....Gewoon stilstaan, even mooi stationair, en hup..daar stopt ie weer! :( Erg lastig bij deze machientjes zonder knijpkoppeling, bij stoplicht)Starten daarna is geen probleem.
Heb een nieuwe ori stationairsproeier erin #35 en heb de luchtschroef goed op het beste toerental gesteld, alles is overtuigt schoon, spruit is vlak, en O ring is in orde, kleppen en ontsteking staan perfect. ik stel het stationair maar wat hoog af, maar dat is pijnlijk bij het schakelen van 0 naar 1.
Stationair bij koude motor is geen probleem.
Zie ik misschien nog wat over het hoofd ? :)

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: Keihin valstroom moeilijke stationair-loper.

Bericht door ceedee »

Isolator nog heel?
klinkt of de ellende begint als motor warm is.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2537
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Keihin valstroom moeilijke stationair-loper.

Bericht door MrSinga »

Koppeling beter afstellen. Als je schakelt met een semi, ver genoeg doortrappen dan ontkoppelt hij volledig ipv snel kort schakelen (wat je met manueel perfect kunt)

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Keihin valstroom moeilijke stationair-loper.

Bericht door iclaudius »

Heb het gevonden...De carb eraf gehaald, en goed gecontroleerd. Alles zag er goed uit, alleen waar de luchtschroef in moet, heeft ooit iemand zitten poeren met een schroef ofzo...heel dat tapse binnenwerk is naar z'n grootje. Slecht stationair dus. Had nog een vergeten 10mm liggen, en die loopt als een malle én stationair. Ik laat deze maar lekker zitten, C loopt nu als een trein ( zelfs op 10mm 8-) )
Heb die rotte carb ooit op Marktplaats gekocht, en dan kom je makkelijk deze verborgen mankementen tegen, uitkijken dus. ;)

Plaats reactie