Dax startmotor

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Tijl
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:36

Dax startmotor

Bericht door Tijl »

Hallo had een paar vragen over het start relais tot nu toe alleen maar brommers gedaan die geen startmotor hadden maar deze keer ben ik bezig met eentje die er wel een heeft en vroeg me een aantal dingen af

Moet je een startmotor en bobijn hebben of kan op de startmotor ook bougiekabel op worden aangesloten en hoe sluit je hem precies aan wand uit men kabelboom komt volgens mij van de dunne draden maar 1 bruine uit in het frame bij de motor en op het startrelais zijn er kabeltjes voor 2 aansluitingen van de dikke draden is dat gewoon de plus op plus en min min veronderstel ik

Heb hier en daar al wat opzoek werk gedaan maar kom er niet uit hoe het juist moet aangesloten worden is een zhenhua dax met standaart kabelboom

Alvast bedankt

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2529
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Dax startmotor

Bericht door MrSinga »

Kabelboomschema zal helpen

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Dax startmotor

Bericht door nielspbr »

Het startrelais zit tussen de dikke + kabel van de accu en de rode kabel van de startmotor. Wat van de startknop afkomt is om het relais te activeren. Volgens mij hou je dan nog één draad over en het zou mij niet verbazen als die naar je neutraalschakelaar of zijstandaardschakelaar gaat om als massa te dienen voor de spoel van het relais(en tevens startbeveiliging).

Zoals mrSinga zegt, draadboomschema erbij pakken.
(Lijkt wel of iedereen zijn instructieboekje weggooit, bij skyteam stond dat schema altijd achterin op een uitvouwbaar blad.)

Plaats reactie