Hola!
Ben ik weer na een paar jaar afwezigheid
Voor de HDD volgende week toch maar even de motodax onder het stof vandaan gehaald.
2 jaar terug weggezet met E10 benzine erin dus carb zat vol met prut.
Carb uit mekaar gehad, ultrasoon gereinigd. Tank gespoeld en leidingen vervangen.
De boel in elkaar gezet, luchtstroef 1,25 slag open en gasnaald op z’n hoogst.
1x kicken en lopen, en gelijk mooi stationair (YX150 oude type).
Mooi begin dus maar met gasgeven een beetje stotteren en pruttelen. Dus de gasnaald op z’n laagst gezet. Toen liep ie mooier, dat wil zeggen.... 1x.
Want sindsdien wil ie niet meer starten.
Gasnaald precies in het midden gezet maar wil nog steeds niet starten
Sleutelhelden met goeie ideeen/suggesties?
Mijn dank is groot.
Carb afstel uitdaging VM26
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Carb afstel uitdaging VM26
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: Carb afstel uitdaging VM26
Heb ik zelf alvast een updeet:
Blijkbaar was ie echt heel heel erg verzopen.
Half uurtje laten na een paar keer kicken liep ie weer.
Ik weet nog van voorheen dat de combinatie van dit blok en carb vrij nauw komt qua afstelling.
Mocht er iemand goeie ideeen hebben hoor ik het graag. Zou jammer zijn als ik zo de HDD ga rijden en een half uur moet wachten als ie ff afslaat
Blijkbaar was ie echt heel heel erg verzopen.
Half uurtje laten na een paar keer kicken liep ie weer.
Ik weet nog van voorheen dat de combinatie van dit blok en carb vrij nauw komt qua afstelling.
Mocht er iemand goeie ideeen hebben hoor ik het graag. Zou jammer zijn als ik zo de HDD ga rijden en een half uur moet wachten als ie ff afslaat
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
Re: Carb afstel uitdaging VM26
Ik denk even goed naar je bougie kijken, moet mooie blauwe vonk zijn en op de juiste plek de vonk geven.
Als ie weer loopt, kunnen we verder beoordelen hoe of wat.
Als ie weer loopt, kunnen we verder beoordelen hoe of wat.
''UNOX MAN''
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Carb afstel uitdaging VM26
Volgens mij loopt ie alweer. De topicstarter zoekt tips om dit in de toekomst te voorkomen.
Wat ik doe.
- E5 tanken, nooit E10.
- Als ik de brommer/motor voor langere tijd stil zet de carburateur leegdraaien of aftappen.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Carb afstel uitdaging VM26
Bij ons hier in Huizen kun je op iig 1 plek nog ‘racebenzine’ krijgen, daar zitten volgens de bediende geen toevoegingen in, voor onze broms en moto’s zoveel gezonder tijdens de winterslaap
- jnijkamp
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 27 mei 2020 08:30
- Bezit: CD-50H (april 1972)
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Re: Carb afstel uitdaging VM26
En waar in Huizen is dat?SuzuhaTR1 schreef:Bij ons hier in Huizen kun je op iig 1 plek nog ‘racebenzine’ krijgen, daar zitten volgens de bediende geen toevoegingen in, voor onze broms en moto’s zoveel gezonder tijdens de winterslaap
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: Carb afstel uitdaging VM26
Goeie, vonk is wel blauwig maar niet zo overtuigend fel.
Gek want hoewel het inmiddels een oude bougie is is deze heel weinig gebruikt.
Misschien even een nieuwe halen dus.
Nog steeds NGK C8 HSA? Of zijn er betere alternatieven?
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4005
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Carb afstel uitdaging VM26
Doe uiteraard eerst de basisdingen:
-Vervang voor de zekerheid de bougie (ngk zonder "R" (= weerstand)
-Geen ngk bougiedop gebruiken (deze bevatten een weerstand)
-Zorg voor een schoon luchtfilter.
-Stel de kleppen.
Doorloop dit:
viewtopic.php?f=54&t=51
Als het gaat zoals beschreven dan is ie afgesteld.
Lukt dat niet dan is de combinatie van tunings en/of aftermarket onderdelen verkeerd gekozen.
Of een imitatie carburateur. Daar moet je het ook mee treffen hoor.
Het is een Mikuni vm26 begrijp ik. Die kosten nieuw 130-150
Imitaties zijn er voor 45. Louche handelaren spelen daar op in door imitaties te verkopen
voor 110-120 Pas op!
Reed de motor met deze set-up hiervoor wel goed,
dan zou je kunnen proberen of je de carburateur nog beter schoon kunt maken.
Gr. Wim.
-Vervang voor de zekerheid de bougie (ngk zonder "R" (= weerstand)
-Geen ngk bougiedop gebruiken (deze bevatten een weerstand)
-Zorg voor een schoon luchtfilter.
-Stel de kleppen.
Doorloop dit:
viewtopic.php?f=54&t=51
Als het gaat zoals beschreven dan is ie afgesteld.
Lukt dat niet dan is de combinatie van tunings en/of aftermarket onderdelen verkeerd gekozen.
Of een imitatie carburateur. Daar moet je het ook mee treffen hoor.
Het is een Mikuni vm26 begrijp ik. Die kosten nieuw 130-150
Imitaties zijn er voor 45. Louche handelaren spelen daar op in door imitaties te verkopen
voor 110-120 Pas op!
Reed de motor met deze set-up hiervoor wel goed,
dan zou je kunnen proberen of je de carburateur nog beter schoon kunt maken.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: Carb afstel uitdaging VM26
Dank!wim V8 schreef: ↑14 aug 2021 09:15 Doe uiteraard eerst de basisdingen:
-Vervang voor de zekerheid de bougie (ngk zonder "R" (= weerstand)
-Geen ngk bougiedop gebruiken (deze bevatten een weerstand)
-Zorg voor een schoon luchtfilter.
-Stel de kleppen.
Doorloop dit:
viewtopic.php?f=54&t=51
Als het gaat zoals beschreven dan is ie afgesteld.
Lukt dat niet dan is de combinatie van tunings en/of aftermarket onderdelen verkeerd gekozen.
Of een imitatie carburateur. Daar moet je het ook mee treffen hoor.
Het is een Mikuni vm26 begrijp ik. Die kosten nieuw 130-150
Imitaties zijn er voor 45. Louche handelaren spelen daar op in door imitaties te verkopen
voor 110-120 Pas op!
Reed de motor met deze set-up hiervoor wel goed,
dan zou je kunnen proberen of je de carburateur nog beter schoon kunt maken.
Gr. Wim.
Betreft een echte Mikuni
Nieuw bougietje was alvast een wereld van verschil. Ik wou een C6 proberen maar die zijn hier in de buurt allemaal een beetje uitverkocht. Het is een CR7 geworden, geen idee wat de invloed van die weerstand is maar hij loopt er lekker mee.
Proef rondje gedaan met z’n 2e en dat was maar goed ook want ik dacht dat een halve liter benzine wel genoeg was. En toen stond ik zonder in Leusden.
Moraal van het verhaal: hij loopt nu mooi en trekt goed door ook in z’n 4.
Enige wat ik nog niet helemaal kan verklaren is dat als ik het gas loslaat vanuit hoge toeren het blok afslaat als ik het niet even opvang met de gashendel. Echter na een paar seconden loopt ie vanzelf weer hoger stationair en hoef ik niks te corrigeren
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Carb afstel uitdaging VM26
C6 is te heet voor een 150, dat is voor een ori geknepen 50cc blokje.
c7/c8 is een stuk beter voor een 150.
c7/c8 is een stuk beter voor een 150.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:45
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
Re: Carb afstel uitdaging VM26
Dat dacht ik dus ook maar kreeg in een prive bericht de tip om een C6 of C7 te proberen.
Maargoed het is nu CR7 geworden
Nu heb ik sinds in dit 150 blokje heb sowieso altijd al een beetje een moeilijke verhouding met bougies dus we gaan het wel zien. (Reserve mee)
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2537
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Carb afstel uitdaging VM26
Dat ‘opvangen of hij valt uit’ doet me denken aan een rubber die aan het scheuren is. Rubber tussen carbu en spruitstuk dus. Die dingen hebben geen lang leven als het een chinese versie is soms een jaar maar, hoogstens 3j. En dan beginnen ze ofwel te krommen ofwel te scheuren. 9/10 als je gas geeft, tipt de carbu iets over naar voorzijde (je trekt hem als het ware iets op). Als je gas lost, dan keert die terug en heb je moment tussen naar voor getipt naar rust waardoor je soms een lek hebt.
Geloof me, heb ik es een paar uren op zitten zoeken waarom een maat z’n motodax dat deed, tot we uit frustratie gewoon ander spruitstuk+rubber hebben gemonteerd. En toen was het weg, terug oud gemonteerd en beginnen testen en kijken wat er gebeurde
Rubbers van de duurdere tuning merken zijn een stuk beter. Kosten dan ook snel meer dan de mad munk/trail bikes/witte producten/…
Bougie moet zeker C7 of C8 zijn. Had ik op m’n DT150 OOK, icm VM26.
Geloof me, heb ik es een paar uren op zitten zoeken waarom een maat z’n motodax dat deed, tot we uit frustratie gewoon ander spruitstuk+rubber hebben gemonteerd. En toen was het weg, terug oud gemonteerd en beginnen testen en kijken wat er gebeurde
Rubbers van de duurdere tuning merken zijn een stuk beter. Kosten dan ook snel meer dan de mad munk/trail bikes/witte producten/…
Bougie moet zeker C7 of C8 zijn. Had ik op m’n DT150 OOK, icm VM26.