Raar gedrag C50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Raar gedrag C50

Bericht door iclaudius »

Mijn C50 (70cc OT50kop)gedraagt zich soms raar.
Als ik boven halfgas rij, zeg maar volgas, en ik doe dan m'n gas dicht (bocht/afslag) daarna weer open...Dan pakt ie meestal onmiddellijk op, maar het kan ook zijn dat ie eerst wat moet "slikken" dit is allemaal wel in orde, maar soms doe je je gas open en gebeurt er weinig, je hoort 'n soort pprrrrrt en het blok pakt gewoon niet op. Laat het gas weer langzaam opkomen (draaien) pakt ie alles weer goed op, en duurt het weer een poos voordat het weer eens gebeurt. Dit is raar, vind ik. Eerst dacht ik dat het met vocht te maken had, maar het gebeurt soms ook met mooi droog warm weer!
70cc met valstroom 10mm en sproeier 70. start geweldig en mooi stationair...rijdt verder erg lekker!

Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 268
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Raar gedrag C50

Bericht door SeeWhy50 »

Wat ik in ieder geval zou controleren is:
- Is de stationairsproeier niet verstopt en werkt de luchtregelschroef naar behoren? (als er een een O-ring op zit, dicht die nog goed af?)
- zit de naald aan de gasschuif op de juiste plaats en beweegt die netjes mee met de gasschuif?
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Raar gedrag C50

Bericht door iclaudius »

SeeWhy50 schreef: 20 aug 2021 19:36 Wat ik in ieder geval zou controleren is:
- Is de stationairsproeier niet verstopt en werkt de luchtregelschroef naar behoren? (als er een een O-ring op zit, dicht die nog goed af?)
- zit de naald aan de gasschuif op de juiste plaats en beweegt die netjes mee met de gasschuif?
Stationair-sproeier is een nieuwe (Keihin 35) ook met nieuwe O ring, en de luchtregelschroef werkt naar behoren (duidelijk verschil met in/uitdraaien staat nu op bijna 2 slagen, met mooi vast toerental. Het naaldje zit op 2e van boven, omdat ie daar het lekkerst op loopt. Ik kan daar nog wat in vinden. Het gekke is dat het probleem zich af en toe voordoet. Meestal heb je inhouden of gestotter bij verkeerde afstellingen. Maar bij deze is het zomaar ineens en af en toe.. :)

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Raar gedrag C50

Bericht door gonzo »

Heb je erg3ns een benzine filtertje wat verstopt kan zijn? Slangetje geknikt? Vlotter ok?
Try and die techniek....... love it.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Raar gedrag C50

Bericht door NIX »

Deed hij dat eerder nooit of heeft hij altijd zo gelopen?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Raar gedrag C50

Bericht door iclaudius »

NIX schreef: 22 aug 2021 09:36 Deed hij dat eerder nooit of heeft hij altijd zo gelopen?
Nooit zo raar gedaan, ik ken het euvel ook helemaal niet, misschien kan je het een beetje vergelijken met een 2takt die een veel te grote sproeier heeft, dat ie dan gaat "4takten" en niet meer verder kan klimmen in toeren, zoiets is het. Maar dan heeel af en toe. Mijn sproeier in 10mm is 70, en 68 is alweer té klein, 75 weer al té groot, dus 70 lijkt me de goeie.

Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 268
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Raar gedrag C50

Bericht door SeeWhy50 »

Misschien een dom idee, maar ligt er misschien iets los in het luchtfilterhuis dat zo af en toe de luchttoevoer voor een deel blokkeert?
Of een loszittende choke-klep die een eigen leven leidt?
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Raar gedrag C50

Bericht door Dennis »

Ik denk dat je wat met je gasnaald moet spelen. hoger of lager, dat weet ik zo niet. En kan zijn dat je dan ook andere sproeier moet monteren om het helemaal goed te krijgen, maar eerst de gasnaald verstellen. En als je ontsteking in ieder geval maar wel goed staat, anders zoeken we in de verkeerde richting.

Groeten
Dennis
''UNOX MAN''

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Raar gedrag C50

Bericht door iclaudius »

Dennis schreef: 23 aug 2021 17:06 Ik denk dat je wat met je gasnaald moet spelen. hoger of lager, dat weet ik zo niet. En kan zijn dat je dan ook andere sproeier moet monteren om het helemaal goed te krijgen, maar eerst de gasnaald verstellen. En als je ontsteking in ieder geval maar wel goed staat, anders zoeken we in de verkeerde richting.

Groeten
Dennis
Gasnaald lijkt me nu goed staan, zet ik het armer, loopt slecht (lage toeren) zet ik het in het midden, pakt wat traag op (moet even slikken zeg maar!) En sproeiers heb ik echt allemaal geprobeerd en de 70 is het fijnst.
Nu heb ik een nieuwe ori Honda fluisterpijp gemonteerd (dat rijdt vorstelijk) en het euvel is niet meer voorgekomen.... :shock: Daarvoor zat er een roestige koekjestrommel-blikken immi sigaar onder, misschien is daarin wat aan de hand?
Ik kijk het wel even aan en blijf lekker doorrijden, voordat alles weer losgesleurd gaat worden, iig bedankt voor de vele suggesties

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Raar gedrag C50

Bericht door iclaudius »

Vanochtend weer naar werk gereden, en het was donker! Rijden met licht aan, het dorp uit, en hup daar begon het gereutel weer.....vreemd.
Heb eens m'n licht uitgedaan, en weg was het gereutel, C trok lekker door in de hoge toeren. Licht aan; foute boel. (lange zomerdagen zonder licht aan gereden)
Dus daar is het probleem, denk ik. De condensator.
Zojuist ook een paar felle spetters gezien bij de puntjes. Ga maar weer aan de slag!!! ;)

Plaats reactie