Hallo heb voor men 140cc motodax zo’n luchtfiltertje van Motorkit gekocht moet hier nu ook nog olie op of niet zo ja weet iemand waar je dat koopt
Hier nog een foto van welke ik heb
Luchtfilter
Luchtfilter
Laatst gewijzigd door Tijl op 23 aug 2021 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Luchtfilter
Het is een type k&n, geen echte.
Echte zijn standaard al voorzien van olie is mijn ervaring.
De neppers zijn altijd nog niet voorzien is mijn ervaring.
Echte zijn standaard al voorzien van olie is mijn ervaring.
De neppers zijn altijd nog niet voorzien is mijn ervaring.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Luchtfilter
Dat filter van motokit is geen k&n
Maar gewoon een 100.000 in een dozijn gaas filter. Kan je in oliën maar zal meer lucht en vuil door laten als een echte k&n
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Luchtfilter
Ah Oke en waar kan je zo’n olie kopen wand vind alleen olie voor zo’n foam luchtfilters
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Luchtfilter
Een echte K&N ga je voor een tientje niet vinden. Die olie trouwens ook niet. De K&N filters zijn te koop bij motorzaken en online, google is je vriendje. Carburateur opmeten aan de aansluiting en online het juiste typenummer erbij zoeken.
Dat metaalgaasfilter van je foto laat trouwens hele fijne prut gewoon door maar dat merk je wel als je een tijdje mee hebt gereden.
Kun je beter een tweelaags foamfilter pakken zoals de pitbikes gebruiken.
ps. Mijn K&N filter was wit met een apart zakje filterolie, modelletje miniatuur heetwaterkruik, moest zelf de olie opdruppelen waardoor de filterstof/doek roze werd.
Dat metaalgaasfilter van je foto laat trouwens hele fijne prut gewoon door maar dat merk je wel als je een tijdje mee hebt gereden.
Kun je beter een tweelaags foamfilter pakken zoals de pitbikes gebruiken.
ps. Mijn K&N filter was wit met een apart zakje filterolie, modelletje miniatuur heetwaterkruik, moest zelf de olie opdruppelen waardoor de filterstof/doek roze werd.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2537
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Luchtfilter
De olie koop ik in spuitbus, bv op www.rad.eu. Dit werkt ietwat op die goedkopere replica maar het blijft een replica. Zoals hierboven gezegd, een echte is geen netje alleen maar nog eens een laagje foam waar de olie in blijft hangen. Zelfs de duurdere Daytona, Kitaco, Takegawa,… zijn in te oliën en zijn geen ‘goedkope’ netjes
Zoals meestal geldt hier ook: goedkoop is zelden goeie koop.
Zoals meestal geldt hier ook: goedkoop is zelden goeie koop.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4005
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Luchtfilter
Wat moet men toch met die waardeloze open filters??
Een Dax heeft toch al een prachtig filter(huis)??
Technische mensen van de ontwikkelingsafdeling van Honda braken hun nek om het meest perfecte filter en huis te ontwikkelen,
voor de meest efficiëntste luchtstroom.
Nu wordt dat alles teniet gedaan door een stom filtertje van een 2 gulden .
Weggooien die bende!
Gr. Wim.
Een Dax heeft toch al een prachtig filter(huis)??
Technische mensen van de ontwikkelingsafdeling van Honda braken hun nek om het meest perfecte filter en huis te ontwikkelen,
voor de meest efficiëntste luchtstroom.
Nu wordt dat alles teniet gedaan door een stom filtertje van een 2 gulden .
Weggooien die bende!
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2537
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Luchtfilter
@Wim
als je groter gaat dan de originele carburator, zeker groter dan een PC20, dan past die niet meer. Carbu past niet meer recht onder het frame, opening voor luchtfilter is veel groter. En dan moet je naar buiten werken en kun je enkel opteren voor een 'open' filter. En dan mag je dus niet besparen.
als je groter gaat dan de originele carburator, zeker groter dan een PC20, dan past die niet meer. Carbu past niet meer recht onder het frame, opening voor luchtfilter is veel groter. En dan moet je naar buiten werken en kun je enkel opteren voor een 'open' filter. En dan mag je dus niet besparen.
Re: Luchtfilter
Mee eens! Zo lang mogelijk proberen de originele filterbak te gebruiken, bij zowat elke brommer, 2 takt of 4 takt. Open filter is altijd maar teleurstelling vind ik. Herrie, stotteren met regenachtig weer, en het filter zelf wordt heel snel vies.wim V8 schreef: ↑24 aug 2021 08:41 Wat moet men toch met die waardeloze open filters??
Een Dax heeft toch al een prachtig filter(huis)??
Technische mensen van de ontwikkelingsafdeling van Honda braken hun nek om het meest perfecte filter en huis te ontwikkelen,
voor de meest efficiëntste luchtstroom.
Nu wordt dat alles teniet gedaan door een stom filtertje van een 2 gulden .
Weggooien die bende!
Gr. Wim.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2537
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Luchtfilter
eenmaal je grotere carbu monteert gaat dit gewoon niet meer. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen. Die dingen passen zelden nog centraal onder het frame. Bij Dax nog ietwat, bij monkey is het direct ver links of ver rechts door het kader.MichelVH schreef: ↑30 aug 2021 00:40Mee eens! Zo lang mogelijk proberen de originele filterbak te gebruiken, bij zowat elke brommer, 2 takt of 4 takt. Open filter is altijd maar teleurstelling vind ik. Herrie, stotteren met regenachtig weer, en het filter zelf wordt heel snel vies.wim V8 schreef: ↑24 aug 2021 08:41 Wat moet men toch met die waardeloze open filters??
Een Dax heeft toch al een prachtig filter(huis)??
Technische mensen van de ontwikkelingsafdeling van Honda braken hun nek om het meest perfecte filter en huis te ontwikkelen,
voor de meest efficiëntste luchtstroom.
Nu wordt dat alles teniet gedaan door een stom filtertje van een 2 gulden .
Weggooien die bende!
Gr. Wim.
Maar dan moet je gewoon een kwalitatieve filter kopen.