Contactslot probleem

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Tijl
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:36

Contactslot probleem

Bericht door Tijl »

Hallo bij men pbr zit ik met een probleem met het contact aan werkt het voorlicht en heb ik vonk maar de toeter en achterlicht niet met het contact uit is het andersom dan werkt de toeter en achterlicht maar geen vonk en geen voorlicht en het contactslot kan je gewoon erin klikken in de kabelboom dus denk dat het probleem ergens anders ligt weet iemand hier meer over?
Enorm bedankt alvast

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2528
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Contactslot probleem

Bericht door MrSinga »

Toch… contactslot is niet compatibel as is. Al meegemaakt

Tijl
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 mar 2021 22:36

Re: Contactslot probleem

Bericht door Tijl »

En wat raad u aan om het beste te doen wand was ook pbr contactslot set met tankdop enzo valt dit op te lossen door draden te veranderen of moet ik een ander contactslot kopen ? (Wel als deze in elkaar geklikt zijn is er 1 bruine draad buiten de connector die er bijhangt als enkel stekkertje heeft dit mischien er iets te maken staat niet op het schema volgens mij)

(Bedankt voor u reactie)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Contactslot probleem

Bericht door nielspbr »

Bij mijn 2004 pbr kon bruin 2 dingen zijn, of verbonden met geel (ac licht) Of in de parkeerstand verbonden met de accu +.

Zoek maar eens op een st50/st90 schema.

In onderstaand schema heeft het contactslot drie standen, kijk maar eens wat p doet, rood naar bruin.
(Om de een of andere reden heet het contactslot in het schema combination switch)

edit: eerste hit in G... schema pbr st50/st90 zonder e-start
Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2528
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Contactslot probleem

Bericht door MrSinga »

Tijl schreef: 03 sep 2021 22:30 En wat raad u aan om het beste te doen wand was ook pbr contactslot set met tankdop enzo valt dit op te lossen door draden te veranderen of moet ik een ander contactslot kopen ? (Wel als deze in elkaar geklikt zijn is er 1 bruine draad buiten de connector die er bijhangt als enkel stekkertje heeft dit mischien er iets te maken staat niet op het schema volgens mij)

(Bedankt voor u reactie)
Kleuren veranderen kan. En als ik het me goed herinnerde heb ik nog ergens een brugje moeten maken.
Sloten zijn veranderd tussen begin naar einde pbr leven

Plaats reactie