benzine
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16203
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: benzine
Als weinigrijder in geen geval E10(euro95) tanken.
Re: benzine
Ik tank als grensgebied-bewoner in de Heimat; grote jerrycans mee..
Daar heb je nog Euro95 met E0-5, daar heet het Super.
Super + (RON98) daar is wat we hier als Vpower etc kennen.
Tank ik wel in Ned, dan altijd Vpower/ Ultimate/ E5(E0).
Voor veel- of vaakrijders zou Euro95 E10 in principe moeten kunnen, maar ik heb teveel horror scenario's gezien met dat spul...
IK waag me er niet aan..
Daar heb je nog Euro95 met E0-5, daar heet het Super.
Super + (RON98) daar is wat we hier als Vpower etc kennen.
Tank ik wel in Ned, dan altijd Vpower/ Ultimate/ E5(E0).
Voor veel- of vaakrijders zou Euro95 E10 in principe moeten kunnen, maar ik heb teveel horror scenario's gezien met dat spul...
IK waag me er niet aan..
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28 mar 2020 13:38
- Bezit: Honda ss50 groen bj 1979
Re: benzine
Heel wijs Vpower of zo, wat verbruik je nou met een brommer. Kan er zat die rijden alleen op Aspen 4 of vergelijkbaar.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16203
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: benzine
Niet iedereen heeft een diepe portemonnee.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 686
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
- Locatie: emmen
Re: benzine
Licht eraan hoeveel je rijd. Ik tank over de grens met mijn auto ( 8 km naar de grens Duitsland) en dan gooi ik de jerrycans ook vol. Tank dan super plus of Ron 102. Goedkoper dan in nl
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16203
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: benzine
Weinig zinnig voor degenen die in het midden, laat staan het westen van het land wonen.
Re: benzine
Klopt.
Nogmaals; voor veel- of vaakrijders zou E10 Euro95 moeten kunnen, of je dat ook wilt gebruiken is persoonlijke voorkeur.
Rij je weinig, zelden, korte stukjes of wil je geen risico lopen, tank dan E5 (vaak E0) Superbenzine zoals Ultimate of Vpower.
Nogmaals; voor veel- of vaakrijders zou E10 Euro95 moeten kunnen, of je dat ook wilt gebruiken is persoonlijke voorkeur.
Rij je weinig, zelden, korte stukjes of wil je geen risico lopen, tank dan E5 (vaak E0) Superbenzine zoals Ultimate of Vpower.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2546
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: benzine
In alles met carbu blijf is weg met die 95 e10. Tast die dichtingen aan.
Nu 98 blijf ik kiezen, zelfs in m’n MSX die perfect kan rijden met die 95. Maar rijgedrag is ook anders
Re: benzine
Ik vind het allemaal een beetje overdreven... Als je je brommer aftankt met e10 en 3 maanden in een natte schuur laat staan start hij soms niet meer en loopt hij slecht. Ethanol trekt namelijk vocht aan.
Verder rijd ik nu al ongeveer 4 jaar dagelijks op E10 met mijn Kreidler, en mijn broertje gooit het ook in zijn Honda. Mijn vader raad ik aan om E5 te tanken, omdat hij dat ding sporadisch gebruikt en omdat zijn brommer een buitenslapertje is.
Even voor wat perspectief, in zuid amerika rijden ze op 80% ethanol ofzo, denk je dat die mensen elke week hun pakkingen moeten vervangen?
Verder rijd ik nu al ongeveer 4 jaar dagelijks op E10 met mijn Kreidler, en mijn broertje gooit het ook in zijn Honda. Mijn vader raad ik aan om E5 te tanken, omdat hij dat ding sporadisch gebruikt en omdat zijn brommer een buitenslapertje is.
Even voor wat perspectief, in zuid amerika rijden ze op 80% ethanol ofzo, denk je dat die mensen elke week hun pakkingen moeten vervangen?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2546
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: benzine
Laat het zo stellen. Meeste van m’n brom/moto’s zijn niet origineel. En dan krijg je, bij niet veel rijden, een drap in de carbu. M’n yoshi, die sowieso nukkige carbu is, kan het niet verwerken, maar is een topcarbu en heb geen zin voor iedere rit die carbu nog es snel volledig uit te kuisen.MichelVH schreef: ↑14 jan 2022 21:27 Ik vind het allemaal een beetje overdreven... Als je je brommer aftankt met e10 en 3 maanden in een natte schuur laat staan start hij soms niet meer en loopt hij slecht. Ethanol trekt namelijk vocht aan.
Verder rijd ik nu al ongeveer 4 jaar dagelijks op E10 met mijn Kreidler, en mijn broertje gooit het ook in zijn Honda. Mijn vader raad ik aan om E5 te tanken, omdat hij dat ding sporadisch gebruikt en omdat zijn brommer een buitenslapertje is.
Even voor wat perspectief, in zuid amerika rijden ze op 80% ethanol ofzo, denk je dat die mensen elke week hun pakkingen moeten vervangen?
Nu soit, elk z’n goeste. Maar ik blijf ervan weg, zeker met niet-daily bikes (en door corona is m’n MSX sinds start corona nog maar een 20keer op de baan geweest door thuiswerk enz, dus m’n dax, monkey,… nog minder)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 06 jun 2020 18:04
- Bezit: SS50Z K3
SS100 V-Twin (in aanbouw)
C320i
C310
DAX LC 150 DOHC 4V
Transalp
Miimo
Honda Bosmaaier
Honda 2cilinder Buitenboordmotor - Locatie: Friesland
Re: benzine
In Zuid Amerika rijden ze in een hoop landen al tientallen jaren op bijna pure ethanol, daar zijn de motoren er volledig op aangepast (pakkingen e.d).
De mensen zijn er ook op aangepast omdat ze weinig keuze hebben.
Als je lang geen gebruik maakt van een benzine motor dan kun je het beste alle brandstof weghalen en het ding droog en liefst warm stallen.
Als dan ook nog alle pakkingen er tegen kunnen is er niks aan de hand
De mensen zijn er ook op aangepast omdat ze weinig keuze hebben.
Als je lang geen gebruik maakt van een benzine motor dan kun je het beste alle brandstof weghalen en het ding droog en liefst warm stallen.
Als dan ook nog alle pakkingen er tegen kunnen is er niks aan de hand