Euro 4 dax

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
VoidedKN0X
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 sep 2021 12:25
Bezit: Skyteam Dax 2019

Euro 4 dax

Bericht door VoidedKN0X »

Ik heb een euro 4 ghost en ik wil deze sneller laten gaan als het kan... Ik heb al zi'n bluetooth module en ik merk wat verschil bij het optrekken enzo... Nu is het zo ik wil niet prutsen met de tandwielverhoudingen omdat ik mijn trekkracht wil behouden, ik heb gelezen over die onbegrensde spruitstukken dat dat het blok kan kapotmaken ofzo in sommige gevallen, zou ik het gewoon proberen of is het de moeite niet waard? Ik zit nog met alles origineel buiten de uitlaat en luchtfilter

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk


mvz
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 mar 2018 23:37
Bezit: 2021 Zhenhua Dax 50cc EFI met Triton Manifold+ECU

Re: Euro 4 dax

Bericht door mvz »

een ontgrensd inlaatspruitstuk kan gewoon hoor, gaat niks kapot van. je krijgt alleen een pak meer trekkracht, en kan dus als je wil met je tandwielen spelen. de standard Rojo ECU die erop zit, ook de begrensde, past zich daar wel op aan. Je wint geen topsnelheid met alleen een spruitstuk.

Mijn EFI Dax reed op GPS rond de 48.
Wat ik zelf bijvoorbeeld nu heb gedaan is het volgende :

* ontgrensd spruitstuk ( meer trekkracht )
* achterband vergroot van 110/70 naar 120/90 ( grotere omtrek, dus topsnelheid omhoog )

Hij trekt nu heel fijn, en doet 53 op de GPS - dus binnen de zogenaamde rollerbank grens, en toch iets vlotter.
Ik had voorheen een echt ontgrensde ECU erop, maar dan ga je gewoon te hard. ( met standard 13/42 vertanding 65 gps )
In plaats van een grotere achterband kan je trouwens ook een kleiner achtertandwiel plaatsen, zelfde effect.

Dat zelflerende deel van die Rojo ECU gaat zover, dat je er zelfs een 72cc cilinder op kan zetten - waarna het nog steeds goed werkt..

Aykan
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2022 20:13

Re: Euro 4 dax

Bericht door Aykan »

Jow maat.
Staat die ecu toevallig nog tekoop?
Ik wil namelijk bij triton eentje bestellen maar mischien verkoop jij die van jou nog.

Maeseke
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2022 18:08

Re: Euro 4 dax

Bericht door Maeseke »

mvz schreef: 07 mar 2022 10:50 een ontgrensd inlaatspruitstuk kan gewoon hoor, gaat niks kapot van. je krijgt alleen een pak meer trekkracht, en kan dus als je wil met je tandwielen spelen. de standard Rojo ECU die erop zit, ook de begrensde, past zich daar wel op aan. Je wint geen topsnelheid met alleen een spruitstuk.

Mijn EFI Dax reed op GPS rond de 48.
Wat ik zelf bijvoorbeeld nu heb gedaan is het volgende :

* ontgrensd spruitstuk ( meer trekkracht )
* achterband vergroot van 110/70 naar 120/90 ( grotere omtrek, dus topsnelheid omhoog )

Hij trekt nu heel fijn, en doet 53 op de GPS - dus binnen de zogenaamde rollerbank grens, en toch iets vlotter.
Ik had voorheen een echt ontgrensde ECU erop, maar dan ga je gewoon te hard. ( met standard 13/42 vertanding 65 gps )
In plaats van een grotere achterband kan je trouwens ook een kleiner achtertandwiel plaatsen, zelfde effect.

Dat zelflerende deel van die Rojo ECU gaat zover, dat je er zelfs een 72cc cilinder op kan zetten - waarna het nog steeds goed werkt..
Ik zal binnenkort ook een onbegrensd inlaatspruitstuk kopen. Maar heb je dan zoon bluetooth chip nodig of is dat niet nodig?
alvast bedankt

bluemicrophone
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2023 21:36
Bezit: Zhenhua dax 50cc €4

Re: Euro 4 dax

Bericht door bluemicrophone »

Maeseke schreef: 21 jan 2023 21:29
mvz schreef: 07 mar 2022 10:50 een ontgrensd inlaatspruitstuk kan gewoon hoor, gaat niks kapot van. je krijgt alleen een pak meer trekkracht, en kan dus als je wil met je tandwielen spelen. de standard Rojo ECU die erop zit, ook de begrensde, past zich daar wel op aan. Je wint geen topsnelheid met alleen een spruitstuk.

Mijn EFI Dax reed op GPS rond de 48.
Wat ik zelf bijvoorbeeld nu heb gedaan is het volgende :

* ontgrensd spruitstuk ( meer trekkracht )
* achterband vergroot van 110/70 naar 120/90 ( grotere omtrek, dus topsnelheid omhoog )

Hij trekt nu heel fijn, en doet 53 op de GPS - dus binnen de zogenaamde rollerbank grens, en toch iets vlotter.
Ik had voorheen een echt ontgrensde ECU erop, maar dan ga je gewoon te hard. ( met standard 13/42 vertanding 65 gps )
In plaats van een grotere achterband kan je trouwens ook een kleiner achtertandwiel plaatsen, zelfde effect.

Dat zelflerende deel van die Rojo ECU gaat zover, dat je er zelfs een 72cc cilinder op kan zetten - waarna het nog steeds goed werkt..
Ik zal binnenkort ook een onbegrensd inlaatspruitstuk kopen. Maar heb je dan zoon bluetooth chip nodig of is dat niet nodig?
alvast bedankt
Nee je hebt geen Bluetooth chip nodig voor je onbegrensd spruitstuk.

In de Rojo app kan je alleen maar motorparameters bekijken en je „power“ level veranderen.. van comfort in competitie Max 10% verandering.

Ben voor het moment bezig met het uitpluizen van de Euro4 ecu.

Wat ik al weet over de €4 dax van zhenhua:

- ecu is zelf-lerend door de smalband lambda
- injector is een kopie van een Mikuni injector.. veel over te lezen in Zweedse/Chinese forums
-veel problemen met de €4 systemen komen door water in de ecu Steckers/ geen boordspanning of niet genoeg. Een kapotte of niet goede Akku zorgt er voor dat de Ecu vanaf minder of 11,2-11,4v begint raar te doen.
-Ecu loopt zonder lambda en neemt dan de base-map.
-De diagnose poort is obd geen k-line of serial om in de Ecu te komen (volgende week komt mijn obd flasher. Hopelijk dan weet ik meer)
- Ecu Hacker maakt connectie met de Ecu maar heeft niet de juiste parameters om in het systeem te geraken.

Ps: als je €4 dax niet of heel traag optrekt dan kijk even of je prop in de uitlaat er nog in zit. Mijn a-klasse dax had een prop in de uitlaat. Na verwijderen trekt ie wheelies in 2de versnelling.
Prop in het spruitstuk kan je uitboren als je voorzichtig bent. ( ik heb het met de dremel gedaan - ziet er mooier uit en is beter voor luchtstroom als het uit te boren)

De katalysator in de originele uitlaat is ook een minpunt. Met een open uitlaat draait ie ook een heel stuk beter (zelf zonder lambda in de uitlaat maar is natuurlijk beter met!)

Maeseke
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2022 18:08

Re: Euro 4 dax

Bericht door Maeseke »

bluemicrophone schreef: 01 feb 2023 21:56
Maeseke schreef: 21 jan 2023 21:29
mvz schreef: 07 mar 2022 10:50 een ontgrensd inlaatspruitstuk kan gewoon hoor, gaat niks kapot van. je krijgt alleen een pak meer trekkracht, en kan dus als je wil met je tandwielen spelen. de standard Rojo ECU die erop zit, ook de begrensde, past zich daar wel op aan. Je wint geen topsnelheid met alleen een spruitstuk.

Mijn EFI Dax reed op GPS rond de 48.
Wat ik zelf bijvoorbeeld nu heb gedaan is het volgende :

* ontgrensd spruitstuk ( meer trekkracht )
* achterband vergroot van 110/70 naar 120/90 ( grotere omtrek, dus topsnelheid omhoog )

Hij trekt nu heel fijn, en doet 53 op de GPS - dus binnen de zogenaamde rollerbank grens, en toch iets vlotter.
Ik had voorheen een echt ontgrensde ECU erop, maar dan ga je gewoon te hard. ( met standard 13/42 vertanding 65 gps )
In plaats van een grotere achterband kan je trouwens ook een kleiner achtertandwiel plaatsen, zelfde effect.

Dat zelflerende deel van die Rojo ECU gaat zover, dat je er zelfs een 72cc cilinder op kan zetten - waarna het nog steeds goed werkt..
Ik zal binnenkort ook een onbegrensd inlaatspruitstuk kopen. Maar heb je dan zoon bluetooth chip nodig of is dat niet nodig?
alvast bedankt
Nee je hebt geen Bluetooth chip nodig voor je onbegrensd spruitstuk.

In de Rojo app kan je alleen maar motorparameters bekijken en je „power“ level veranderen.. van comfort in competitie Max 10% verandering.

Ben voor het moment bezig met het uitpluizen van de Euro4 ecu.

Wat ik al weet over de €4 dax van zhenhua:

- ecu is zelf-lerend door de smalband lambda
- injector is een kopie van een Mikuni injector.. veel over te lezen in Zweedse/Chinese forums
-veel problemen met de €4 systemen komen door water in de ecu Steckers/ geen boordspanning of niet genoeg. Een kapotte of niet goede Akku zorgt er voor dat de Ecu vanaf minder of 11,2-11,4v begint raar te doen.
-Ecu loopt zonder lambda en neemt dan de base-map.
-De diagnose poort is obd geen k-line of serial om in de Ecu te komen (volgende week komt mijn obd flasher. Hopelijk dan weet ik meer)
- Ecu Hacker maakt connectie met de Ecu maar heeft niet de juiste parameters om in het systeem te geraken.

Ps: als je €4 dax niet of heel traag optrekt dan kijk even of je prop in de uitlaat er nog in zit. Mijn a-klasse dax had een prop in de uitlaat. Na verwijderen trekt ie wheelies in 2de versnelling.
Prop in het spruitstuk kan je uitboren als je voorzichtig bent. ( ik heb het met de dremel gedaan - ziet er mooier uit en is beter voor luchtstroom als het uit te boren)

De katalysator in de originele uitlaat is ook een minpunt. Met een open uitlaat draait ie ook een heel stuk beter (zelf zonder lambda in de uitlaat maar is natuurlijk beter met!)
ik heb een weekje of 2 geleden het onbegrensd inspruitstuk gemonteerd en rijd een stuk beter.
in mijn ervaring met zonder lambdasonde te rijden ging het niet ik had een uitlaat gekocht met een gat voor de lambdasonde voorzien maar geen lambdasonde dus ik had zonder gereden. Na een weetje of 3 wou hij niet meer rijden hij begon steeds slechter en slechter te rijden tot hij niet meer wou. dan heb ik de standaard uitlaat er terug opgezet en rijd hij weer goed. dan had ik een lambdasonde voor die uitlaat gekocht een M12. maar na een weekje begon hij weer slecht te rijden. Ik ben dan naar een brommerzaak gegaan en ze zijden dat de lambdasonde niet compatiebel was en dan heb ik een andere besteld en nu rijd hij goed.
Ik vraag mij nu af wat de beste manier zou zijn om hem een beetje sneller te laten gaan. Ik zou wel indeplaats van een een 42 achtertandwiel een 40 steken maar ik denk dat ik dan niet meer snel genoeg zal optrekken.

Plaats reactie