sproeiermaat 50cc 20mm

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
plepper
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2022 22:02
Bezit: hanway raw 50

Re: sproeiermaat 50cc 20mm

Bericht door plepper »

even niet op dit topic gekeken en zie dat er heel wat reacties zijn 😅 nee brommer is niet voor de handel dus het moet niet perse zo goedkoop mogelijk, ben van plan er zeker een jaar of anderhalf mee te rijden en daarna over te stappen naar de motor. 86cc naar 50cc is inderdaad een ander blok aangezien de slag van 50cc korter is dan een 86cc. ben vandaag voor de keuring geweest en hij is helaas afgekeurd omdat het motortype anders was dan op het kenteken. 139fma op kenteken en er hing een 139fmb onder. schijnbaar zit daar verschil in en hoort dit bij een bepaalde type goedkeuring 😥 over de carb heeft de keurmeester verder geen opmerkingen gemaakt. Moet binnen 8 weken dus terugkomen met een ander motorblok en dan wordt hij hopelijk goedgekeurd en kan ik gaan rijden. Een juist motorblok vinden wordt echter nog een uitdaging want bij elke winkel die ik tot nu toe nagevraagd heb verkopen ze alleen de b variant.

edit: de sproeiermaat die ik nodig had was uiteindelijk 74

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: sproeiermaat 50cc 20mm

Bericht door NIX »

Gratis tip: neem en verkoopverklaring van dat juiste blok mee. Zelfs als je het dezelfde dag nog teruggeeft. Anders kun je nog een keer naar de RDW. Hoe ik dat weet....?

Vraag hier en op de FB pagina's om zo'n FMA blokje. Mogelijk heb ik anders nog een carter liggen, kun je de boel ombouwen. Ben net zelf een juist blokje aan het bouwen voor een WOK frame.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: sproeiermaat 50cc 20mm

Bericht door CheapUrbanBitches »

Dat is een goede tip, ze maken het dus gewoon moeilijk met die verschillende codes voor Chinese blokken. Ipv van frame aan bloknummer koppelen, COC aan type.

Die Kymco semiblokjes hebben er ky voor staan dus die kan ik dan ook niet onder m'n SMC hangen, mocht ie ooit gekeurd moeten worden...
'It never hurts to help.'

Plaats reactie