Skyteam 50cc draait/start minder

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Thim_38
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2022 20:06
Bezit: Skyteam dax 50cc

Skyteam 50cc draait/start minder

Bericht door Thim_38 »

Mijn Skyteam dax (50cc carburateur) start de laatste tijd een stuk moeilijker, vooral bij vochtiger weer (startte vorige week ook helemaal niet na een nacht buiten te staan). Hij slaat ook niet meer aan met de elektrische starter, wel kickstart. Ik heb hem in januari nog binnen gebracht voor onderhoud reed erna perfect maar nu na ongeveer 500km weer minder. Ook hoor ik een tik geluid bij hoge snelheid en merk ik dat hij minder hard trekt. Schakelt ook niet meer zo soepel. Dit was allemaal niet het geval na onderhoud. Weet iemand waar dit allemaal aan zou kunnen liggen?
Met vriendelijke groet

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Skyteam 50cc draait/start minder

Bericht door CheapUrbanBitches »

Als je het basisonderhoud laat uitvoeren zou ik hem naar de winkel terug brengen, tenzij je zin hebt om het zelf te gaan leren en dan gaat er weleens wat mis/stuk en moet je dus een back up hebben voor vervoer. Zie de Frequently Asked Questions als je het zelf gaat doen, alles staat daar beschreven.

Je klachten zijn nogal breed dus direct de schuldige aanwijzen is onmogelijk, een poging:

Start niet met elektrische starter maar wel kick: accu slecht.

Loopt/start slecht: benzinetoever (schone brandstof zonder water erin, filter/slang verstopt, verstopte tankontluchting), carburateur, kleppen, CDI, massapunten bedrading.

Vocht: luchtfilter (powerfilter?), bougiekap, bougie, massapunten (roest).

Stug schakelen: ketting juist stellen, oliepeil controleren.

Tik op snelheid: kleppen, ketting veuls te slap.

Minder hard optrekken: kleppen, remmen te strak/aanlopend, CDI.

Begin met de makkelijk bereikbare/snel te constateren punten; ketting, kleppen, olie, accu, bougie. Vanaf daar steeds 1 ding checken/aanpassen en uitsluiten. Niet teveel in 1 keer doen dan weet je niet wat het beter/slechter heeft gemaakt. Lees eerst de FAQ en gebruik de zoekfunctie!

Succes!
'It never hurts to help.'

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Skyteam 50cc draait/start minder

Bericht door NIX »

En check je oliepeil even.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie