Afstellen motorblok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Afstellen motorblok

Bericht door lil »

juist niet toch? de opening in het midden moet gelijk staan met de sleuf in de gasschuif, anders krijg je de kabel er niet op.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Rutger1973
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 jun 2021 06:21
Bezit: Nog geen

Re: Afstellen motorblok

Bericht door Rutger1973 »

Heb ‘em nu zo zitten. Kabel past er goed in op deze manier. Ok zo?

Afbeelding

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Afstellen motorblok

Bericht door lil »

ja goedzo

en monteer de naald eerst maar met de stand zoals tie was, want dat was waarschijnlijk gewoon goed



wacht even, je hebt die W-clip gevonden in 17 minuten?... dus je had hem gewoon nog? hij was alleen weggesprongen. dan weet ik niet of dit het euvel was hoor...
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Afstellen motorblok

Bericht door CheapUrbanBitches »

lil schreef: 26 apr 2022 21:52 juist niet toch? de opening in het midden moet gelijk staan met de sleuf in de gasschuif, anders krijg je de kabel er niet op.
De W kun je kennelijk op 2 manieren zien, ik begrijp en zie de verwarring. Andere analogie: de baarmoederkant naar boven en de eierstokken paralel aan de gleuf dus precies andersom als het heurt.
'It never hurts to help.'

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Afstellen motorblok

Bericht door lil »

lol, ik snap het geloof ik nog steeds niet, hahaha. ik probeer me nu eierstokken en dergelijke voor de geest te halen en ik raak helemaal de weg kwijt. de baarmoeder heb ik nog, denk ik, maar waar gingen de eierstokken heen? en parallel aan... wat? en dan precies andersom

ik moet zeggen dit was knap. ik ben dit weleens tegengekomen, en mensen reageren met; what am I reading? I can't even figure out what I'm reading, hahaha

ik zal es kijken of ik dat terug kan vinden ergens, die was echt beter als deze, maar deze was nog lang niet niet gek, chapeau
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Afstellen motorblok

Bericht door CheapUrbanBitches »

lil schreef: 26 apr 2022 23:44 lol, ik snap het geloof ik nog steeds niet, hahaha. ik probeer me nu eierstokken en dergelijke voor de geest te halen en ik raak helemaal de weg kwijt. de baarmoeder heb ik nog, denk ik, maar waar gingen de eierstokken heen? en parallel aan... wat? en dan precies andersom

ik moet zeggen dit was knap. ik ben dit weleens tegengekomen, en mensen reageren met; what am I reading? I can't even figure out what I'm reading, hahaha

ik zal es kijken of ik dat terug kan vinden ergens, die was echt beter als deze, maar deze was nog lang niet niet gek, chapeau
Dank je.

'Dafuq am I reading' of 'Dafuck am I reading' zoek je volgens mij.
'It never hurts to help.'

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1915
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Afstellen motorblok

Bericht door lil »

neeneenee, ik weet waar ik het van heb. maar het was iets op de fukung website, dus dat word effe zoeken. maar het is echt een originele kunst, en niet iedereen kan het, er is werkelijk talent voor nodig, en als je het meemaakt weet je niet wat je overkomt. ik hoop dat ik het nog ergen terug weet te vinden en het met jullie kan delen. het was echt briljant
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Rutger1973
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 jun 2021 06:21
Bezit: Nog geen

Re: Afstellen motorblok

Bericht door Rutger1973 »

Ik ben nog bezig met het juist afstellen van het motorblok. Ik heb het plaatje van de naald in het midden gezet. De brommer blijft nog niet stationair lopen. Ik probeer wat zaken te elimineren zodat ik weet waar ik moet beginnen.

Misschien een hele suffe vraag maar hoe belangrijk is een uitlaat pakking? Ik heb een youtube filmpje gezien waarin werd gesproken over het aanzuigen van valse lucht door een kapotte uitlaat pakking. Ik heb die pakking er helemaal niet tussen gezet... :?

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Afstellen motorblok

Bericht door CheapUrbanBitches »

Alles wat er in hoort zit er voor een reden. Pakkingen sluiten de boel af, je elimineert een reden waarom hij niet doet wat ie zou moeten doen.

Je hebt ook een fikse pijp en open filter erop hangen dus dat werkt ook niet mee als je van standaarden uitgaat.

Carburateur reinigen, kraantje en filtertje (ik heb je tank doorgeblazen om benzine te laten lopen), er zat vocht in je tank dus ook in je vlotterbak.

Hele in- en uitlaat aanpakken incl timing checken want het blok heb je nieuw opgebouwd.
Nos.nl
'It never hurts to help.'

Rutger1973
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 jun 2021 06:21
Bezit: Nog geen

Re: Afstellen motorblok

Bericht door Rutger1973 »

Ik heb een nieuwe uitdaging bij het afstellen… vlotterbakje loopt niet vol.

Ik heb de carb helemaal uit elkaar gehaald, alles schoon gemaakt en weer in elkaar gezet. Zonder vlotterbak en vlotternaald de doorvoer getest en die loopt door. Doorstroom uit de benzinetank naar carb ook goed.

Lijkt me dus te zitten in de vlotter en de afsluiting door de vlotternaald. Is dit de juiste manier van montage? Is de naald nog goed? Staat de naald bij open ook genoeg open?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Afstellen motorblok

Bericht door CheapUrbanBitches »

Naaldafsluiting kun je controleren, blazen op je benzineslang terwijl je de vlotter op en neer beweegt. Op zou ie moeren afsluiten, neer (loslaten en door zwaartekracht naar beneden) open.

Benzine je vlotterbak in is makkelijker dan afsluiten dus ik denk dat het voor je vlotterbak zit. In de benzinekraan bijvoorbeeld, daar heb je ook een filtertje wat verstopt kan zitten. Of een slang verstopt of een tankdop met verstopte ontluchting.

Een paar keer het kraantje open, dicht en reserve wil de boel ook weleens op gang helpen.
'It never hurts to help.'

Rutger1973
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 115
Lid geworden op: 20 jun 2021 06:21
Bezit: Nog geen

Re: Afstellen motorblok

Bericht door Rutger1973 »

Ik heb inmiddels wat meer getest… lijkt erop dat de vlotterbak de vlotter omhoog duwt. Zonder de bak erop loopt het goed. Met lege bak sluit de naald al af.

* Edit *

Het lijkt erop dat de vlotter ondersteboven gemonteerd zit. Ik heb ‘em ingedraaid en dat lijkt te werken. Nu op de brommer zetten.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Afstellen motorblok

Bericht door nielspbr »

Ik zie twee schroefgaten. Kun je die vlotterbak op 1 of twee manieren monteren?

Doe eens een foto van de vlotterbak, van boven zodat we de rand en binnenkant kunnen zien?


edit, laat maar :P

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Afstellen motorblok

Bericht door CheapUrbanBitches »

Das vreemd, maar wellicht een 2e hands vlotter die niet past. Of had je de carb nieuw?
'It never hurts to help.'

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Afstellen motorblok

Bericht door nielspbr »

CheapUrbanBitches schreef: 08 mei 2022 17:32 Das vreemd, maar wellicht een 2e hands vlotter die niet past. Of had je de carb nieuw?
Hij had hem al een keertje uit elkaar gehaald.

Plaats reactie