Bougie geen kleur

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Samds166
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2022 07:32
Bezit: Sky team dax 50cc lowrider
Locatie: Niel

Bougie geen kleur

Bericht door Samds166 »

Beste dax keners , ik heb overlaatst een 72cc kit gemonteert op mijn skyteam dax nu heb ik al 900km gedaan en heeft de bougie gewoon GEEN kleur die is gwn de metaal kleur van een bougie ik vraag me af of dit goed of slecht is hij draait echt wel super en er komt geen rook uit niks.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2625
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Bougie geen kleur

Bericht door MrSinga »

carbu? injectie?
Welke benzine?

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Bougie geen kleur

Bericht door CheapUrbanBitches »

Hij rijdt gecarbureerd, gezien z'n recente vragen over carburateurs.

Je moet kijken naar het witte keramische deel onder de elektrode van de bougie, dit moet 'koffie met melk' bruin zijn.

Je loopt nu dus te arm en zult de carburateur moeten afstellen, sproeier vergroten, valse lucht uitsluiten enz. Te arm (te weinig benzine in het mengsel) zorgt voor een hogere temperatuur.

Welke sproeier zit er nu in en hoeveel mm carburateur heb je gekozen?

In de FAQ staat het proces van afstellen uitvoerig beschreven.
'It never hurts to help.'

Samds166
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2022 07:32
Bezit: Sky team dax 50cc lowrider
Locatie: Niel

Re: Bougie geen kleur

Bericht door Samds166 »

CheapUrbanBitches schreef: 02 aug 2022 10:14 Hij rijdt gecarbureerd, gezien z'n recente vragen over carburateurs.

Je moet kijken naar het witte keramische deel onder de elektrode van de bougie, dit moet 'koffie met melk' bruin zijn.

Je loopt nu dus te arm en zult de carburateur moeten afstellen, sproeier vergroten, valse lucht uitsluiten enz. Te arm (te weinig benzine in het mengsel) zorgt voor een hogere temperatuur.

Welke sproeier zit er nu in en hoeveel mm carburateur heb je gekozen?

In de FAQ staat het proces van afstellen uitvoerig beschreven.
22mm carburateur met 74 sproeier en de afstel schroef 2 slagen uit gedraait en inderdaad gwn op 98 benzine

Samds166
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2022 07:32
Bezit: Sky team dax 50cc lowrider
Locatie: Niel

Re: Bougie geen kleur

Bericht door Samds166 »

Ik heb net de bougie er uit gedraait en naar het witte deel er onder gekeken dit is koffie bruin zoals het hoort dus, toen ik de 50cc had was echt heel de bougie bruin en nu me die 70cc nuey dus daarmee dacht ik da er iets mis was ma dus nu weet ik da je eigelijk dan moet kijken naar het witte deel er onder dankjewel jongens

Plaats reactie