skyteam 125cc start niet

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door CheapUrbanBitches »

Die starter, en al z'n componenten, heeft ook niets met je vonk te maken. Vliegwiel, pick-up, cdi, bobine en bougie + dop.

En lopen is lucht, peut en vonk.

Lees de f.a.q. eens helemaal door.
'It never hurts to help.'

jens
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2022 18:35
Bezit: dax skyteam 125cc

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door jens »

heb aardingskabel uitgemeten, bobine is nieuw de startrelais uitgemeten ook tijdens het starten zodat deze overspringt.
kabels van de alternator uitgemeten.
alleen het contactslot overbruggen heb ik nog niet gedaan omdat ik het er niet uitkrijg krijg enkel de ring van het slot kan het niet naar binnen duwen ofzo.

heb onlangs de alternator vervangen maar het vliegwiel niet is dit erg?juist ter zijde heb geen poelietrekker voor het vliegwiel los te krijgen.

heb ook de faq gelezen.
via yt alles gevolgd voor het uitmeten.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door nielspbr »

jens schreef: 08 sep 2022 20:53

heb onlangs de alternator vervangen maar het vliegwiel niet is dit erg?juist ter zijde heb geen poelietrekker voor het vliegwiel los te krijgen.

heb ook de faq gelezen.
via yt alles gevolgd voor het uitmeten.
Oei, Als de de buitenrand van die nieuwe spoelenkrans kleiner is kan dat wel eens een oorzaak zijn van het geen vonk krijgen. Te veel afstand tussen de spoelen en magneten verzwakken het veld.
Heb je de oude spoelenkrans nog? Zo ja meet van die twee de buitendiameter eens op.
Te veel ruimte tussen pick-up en de pukkel op het vliegwiel vind een cdi ook niet leuk.

jens
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2022 18:35
Bezit: dax skyteam 125cc

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door jens »

nee deze heb ik helaas niet meer, maar als ik de vliegwielen op elkaar zet komen deze precies wel gelijk uit, er zou wel een klein verschil op de verdikking op het vliegwiel kunnen zitten maar de grote van vliegwiel zelf ziet er identiek uit.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5164
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door stoterstangen90 »

Ga maar een poelietrekker cheffen dan. Het aantal magneten in het vliegwiel kan ook nog variëren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door gonzo »

jens schreef: 08 sep 2022 21:21 nee deze heb ik helaas niet meer, maar als ik de vliegwielen op elkaar zet komen deze precies wel gelijk uit, er zou wel een klein verschil op de verdikking op het vliegwiel kunnen zitten maar de grote van vliegwiel zelf ziet er identiek uit.
Meestal wel ja, maar de binnenmaat kan verschillen...... en daarmee ook de diameter van je spoelenkrans, je altenator. Beetje jammer dat je dit pas meld na 2 pagina's van mogelijke oplossingen.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door CheapUrbanBitches »

Je contactslot gaat van binnen naar buiten, maar ik denk dat je het vliegwiel eest even moet gaan vervangen...
'It never hurts to help.'

jens
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2022 18:35
Bezit: dax skyteam 125cc

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door jens »

Heb het vliegwiel vervangen en nog steeds geen resultaat, er zat wel soort van dichting rond die behuizing is wel beetje kapot, weet niet of dit kwaad kan. Maar nog steeds geen vonk

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door gonzo »

I'm out..... bye
Try and die techniek....... love it.

jens
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2022 18:35
Bezit: dax skyteam 125cc

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door jens »

Hoe kan ik checken of deze pick up goed is afgesteld.
Al die ik opzoek zit het vliegwiel andersom.

Afbeelding

Online
ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1338
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door ildert »

Daar valt niks aan af te stellen. De opnemer moet midden boven de baan van de nok lopen, dat zou je kunnen meten. Daarnaast mag ie ook niet te ver van de nok af staan, denk aan 1mm ruimte.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ildert op 04 nov 2022 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
grote klappen, snel thuis

jens
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2022 18:35
Bezit: dax skyteam 125cc

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door jens »

Heb zowel vliegwiel als alternator vervangen, heb ook al bougie en bougiekabel vervangen en cdi en nog steeds geen vonk. Wat zou het nog kunnen zijn?

Online
ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1338
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door ildert »

je kunt zaken die je vervangen hebt pas uitsluiten als je weet of die het wel doen. vervang altijd 1 voor 1 en check eerst op een andere brommer of die wel ok zijn bijvoorbeeld. dan moeten ze ook nog goed samenwerken, ook dat kun je op een werkende brommer verifieren. ik weet niet bijvoorbeeld of je vw en spoelen passen bij elkaar. heb je de pickup positie nog opgemeten? zijn de onderdelen nieuw? zegt ook niet altijd wat overigens, zeker als het uit china komt.

je kunt ook zaken uit je systeem halen om met zo min mogelijk onderdelen te testen...bijvoorbeeld contactslot, of bougie of bougiekap. sluit bijvoorbeeld output van je ontsteking (na cdi uiteraard) direct aan op je bobine, zo bypass je contactslot. bougie en dop heb je ook niet nodig om te testen...haal ze er af en test met alleen de draad tegen aarde of dat vonkt....zo nee....dan zit het in een van de eerder genoemde onderdelen....of combinatie er van.

dat allemaal al geprobeerd?
grote klappen, snel thuis

jens
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2022 18:35
Bezit: dax skyteam 125cc

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door jens »

alle onderdelen zijn nieuw gekocht, en het vw en spoelkrans waren samen gekocht. de pickup positie moet ik nog opmeten.
van die onderdelen uittesten ben ik nog niet helemaal mee.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: skyteam 125cc start niet

Bericht door nielspbr »

Ik mis het woord bobine in je vervangen onderdelen.

En inderdaad veel van de vervangen delen had je gewoon bij een bevriend persoon kunnen testen voordat je ze nieuw koopt.
(Niet iedereen heeft meer dan één cdi brommer/scooter in de schuur staan)

Plaats reactie