probleem Motrac Urban M6

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Berend Kluytmans
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2022 23:18
Bezit: Motrac Urban m6

probleem Motrac Urban M6

Bericht door Berend Kluytmans »

Hallo iedereen,



ik heb al best lang een Motrac Urban m6, dat is een Aziatisch merk onder AGM. ik heb die op marktplaats gekocht en hij deed het eigenlijk altijd best goed. tot op een moment toen ik naar een vriend reed, en langzaamaan afsloeg. hij sloeg dan af als ik minder gas gaf. onderweg sloeg hij meerdere malen af als ik bijvoorbeeld voor het stoplicht moest stoppen. tot ik bij mijn maat aankwam, en hem uitzette, ging hij niet aan. een paar dagen later probeerde ik er wat aan te doen, zonder succes. wel startte de brommer soms, maar als ik dan in zijn neutraal gas gaf, sloeg hij af. alsof er valse lucht bij kwam.



ik heb een nieuwe cdi, bobine, en een carburateur gekocht maar niks had succes. wel heb ik destijds een andere carburateur gekocht dan dat er op zat. ik wist toen niet exact welke ik moest kopen. toen de carburateur aankwam, was er iets mis met de vlotter. maar ik kreeg de carburateur niet open omdat het een goedkope Chinese carburateur was. ik weet nu dat er een pz17 carb. origineel op zat, maar ik weet niet zo goed of een nieuwe carburateur het probleem verhelpt.



mijn vraag is dus; kent iemand dit probleem, en hoe kan ik dit verhelpen.



ook heb ik nagedacht over een nieuw blok, maar wil toch eerst weten of er een betere oplossing is.



alvast bedankt.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: probleem Motrac Urban M6

Bericht door CheapUrbanBitches »

Maak de oude carburateur en benzinekraan eens goed schoon en monteer alles met verse pakkingen, slangen enz.

Alles vervangen kan ook, maar zal misschien ook niet afgesteld binnenkomen dus dan heb je het werk en kost het veel geld. Op YouTube en hier in de FAQ staat genoeg info hoe je het moet doen, kost alleen wat tijd en moeite.

Of naar een monteur brengen, dan kost het alleen geld.
'It never hurts to help.'

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: probleem Motrac Urban M6

Bericht door SuzuhaTR1 »

Trek de slang vd carb los en hou de slang in een potje, kijk eens òf en hoeveel benzine eruit stroomt…

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: probleem Motrac Urban M6

Bericht door Ben C50 »

Regenwater in de tank ofzo. Nieuw blok kopen lijkt me onzin. Vonk?
Kleppen al eens gesteld?

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1917
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: probleem Motrac Urban M6

Bericht door lil »

nieuw blok kopen kan altijd nog. zijn niet duur, maar misschien is het maar een klein dingetje, vuiltje in de sproeier weet ik veel, gewoon even uitzoeken
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1917
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: probleem Motrac Urban M6

Bericht door lil »

Berend Kluytmans schreef: 04 okt 2022 23:26hij deed het eigenlijk altijd best goed. tot op een moment toen ik naar een vriend reed, en langzaamaan afsloeg. hij sloeg dan af als ik minder gas gaf. onderweg sloeg hij meerdere malen af als ik bijvoorbeeld voor het stoplicht moest stoppen. tot ik bij mijn maat aankwam, en hem uitzette, ging hij niet aan. een paar dagen later probeerde ik er wat aan te doen, zonder succes. wel startte de brommer soms, maar als ik dan in zijn neutraal gas gaf, sloeg hij af. alsof er valse lucht bij kwam.

mijn vraag is dus; kent iemand dit probleem, en hoe kan ik dit verhelpen.
dit nu lezende denk ik het probleem te herkennen, want ik heb het nu ineens ook gehad, zelfs met 2 van m'n cubs gelijk achterelkaar. blijkt dat de uitlaat helemaal dicht zit met opgezwollen roet(komt dat door het jaargetijde?). nieuwe uitlaten erop en ze reden weer als vanouds.

dus probeer es een stukkie te rijden zonder uitlaat, astie dan lekker gaat dan was dat het probleem en kan je een nieuwe uitlaat aanschaffen
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Daxtopper72
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2021 10:13

Re: probleem Motrac Urban M6

Bericht door Daxtopper72 »

goedemiddag ,

misschien rare vraag maar zijn er echt geen onderdelen meer te verkrijgen voor Motrac Urban M6 ?

Gr

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16199
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: probleem Motrac Urban M6

Bericht door nielspbr »

Je kan nog bij loef(singa.nl) proberen of die wat heeft maar de (belgische) skyteam importeur is er ruim een jaar terug mee opgehouden.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2542
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: probleem Motrac Urban M6

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 10 jan 2023 20:21 Je kan nog bij loef(singa.nl) proberen of die wat heeft maar de (belgische) skyteam importeur is er ruim een jaar terug mee opgehouden.
De benelux importeur dus

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16199
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: probleem Motrac Urban M6

Bericht door nielspbr »

MrSinga schreef: 10 jan 2023 20:42
nielspbr schreef: 10 jan 2023 20:21 Je kan nog bij loef(singa.nl) proberen of die wat heeft maar de (belgische) skyteam importeur is er ruim een jaar terug mee opgehouden.
De benelux importeur dus
correct.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: probleem Motrac Urban M6

Bericht door CheapUrbanBitches »

Loef/Singa heeft een hoop, leertouwer ook wat 2e hands. Er zit een kerel in Nieuwveen via Marktplaats die een hoop spul heeft, daarnaast: AGM aanschrijven heb ik erg goede ervaringen mee.
'It never hurts to help.'

Plaats reactie