cb125s zonder accu

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16192
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: cb125s zonder accu

Bericht door nielspbr »

Ik gok dat ie een cafe racer aan het bouwen is en dan de driehoek in het frame leeg wil hebben.
Dat blokje heeft gewoon een accu nodig, er zit geen ontstekingsspoel in, net als bij een auto.

daxdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 mar 2013 08:11
Bezit: cb 125j 1976
c90 1978 streetcub
c 50 ot 1974
cb 750 1980 (verkocht)
cb 750 1992
Locatie: hilversum

Re: cb125s zonder accu

Bericht door daxdaan »

Als ik alles beter weet mag ik het zelf doen? En verspil ik je tijd nix?

Jezusmina, heb je zand in je vagijn ofzo..
Ik laat t hierbij, dank aan iedereen die wel op een vriendelijke manier meedenkt.
Ik blijf me verbazen over de lompe reacties die jij altijd geeft. Je zal best veel kennis in huis hebben maar probeer die eens op een vriendelijke manier te delen…

Misschien krijg je dan ook een leuke reactie terug…
if nothing goes right, go left...

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1898
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: cb125s zonder accu

Bericht door lil »

ga nou niet meteen lichtgeraakt doen, wat je met die honda hebt is het typishe probleem met inner rotor modellen, die moeten een accu hebben en daar kom je niet omheen, punt. ik weet ook niet waarom dat niet anders kan maar het is zo, geloof het maar gewoon. nou geen ruzie gaan zitten maken met forumleden die tot vervelens toe vaak ook eigenwijze vragenstellers van iedere keer weer dezelfde raad moeten voorzien, want das ook geen pretje. zet er gewoon een accu in, het systeem werkt prima zoals het oorspronkelijk bedoeld was.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

daxdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 mar 2013 08:11
Bezit: cb 125j 1976
c90 1978 streetcub
c 50 ot 1974
cb 750 1980 (verkocht)
cb 750 1992
Locatie: hilversum

Re: cb125s zonder accu

Bericht door daxdaan »

Dat is ook een antwoord idd.
En IK ben niet diegene die lichtgeraakt doet heh…laten we wel wezen. Ene nix met zn bijdehandte “ik weet alles dus ik zeik mensen meteen af”-aire zet hoer een toon.
Dat is niet alleen in dit topic overigens.

Ik vind de manier van kennis delen (ook al is een vraag nog zo voor de hand liggend) op dit forum hoe langer hoe meer steeds vijandiger worden. Jammer, want t is zon fijn medium.
Ik lees hier af en toe dingen die écht tenenkrommend zijn.

Maargoed, dank voor de info en ik ga verder prutsen. (Mét accu)

Sterkte en wees lief voor elkaar
if nothing goes right, go left...

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: cb125s zonder accu

Bericht door MrSinga »

@daxdaan. Die ombouwkits zijn allemaal met batterij nodig. Heb er 1 gevonden/gehad die die punten naar elektronische ontsteking veranderde. Top, enkel zelfde probleem: moet batterij hebben. Zonder batterij geen vonk en niet rijden. (nu zelfde op CB125T hoor, die dingen gingen ook niet zonder batterij erin. Die mocht zelfs kapot zijn, maar moet gewoon de kring gesloten houden)

zoals hier aangegeven, uw ontsteking is type innerrotor voor verlichting/laden batterij. Er is gewoon geen ontstekingsspoel. Zou je dit kunnen veranderen? mss als je uwe spoel laat aanpassen voor stuk verlichting/laden en dan extra spoel model ontstekingsspoel van type grasmachine (zoals okatai ofzo op FB verkoopt voor mini4takt, bestaat ook voor puch, peugeot enz.)

Maar dit zal vooral trail and error zijn omdat het gewoon er nog niet is als kit.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: cb125s zonder accu

Bericht door NIX »

Kijk Daxdaan, daar heb je de lichtgeraaktheid en deftigheid van iemand die hulp vraagt en vals wordt als hij verkeerde antwoorden krijgt omdat hij slecht informeert. Ik erger me daar kapot aan en ik ga niet mijn best doen om aardig gevonden te worden door lieden die me ergeren met onjuiste info. Ik vraag herhaaldelijk naar zaken die ik moet weten voor een fatsoenlijk antwoord, maar liever ga je op je lange tenen staan en hoog van de toren bazen en irrelevante kutopmeringen over vagijnen roepen in plaats dat je gewoon eerlijk bent. Typisch voor sommige lieden. Je ziet niet eens dat ik die post einidig met een inhoudelijk advies. Je wil iets wat niet kan en je accepteert dat antwoord niet. Irritant. En je geeft niet alle info. Nog irritanter. En je wordt vals als je daar op gewezen wordt. Wat moet ik nou met zo iemand? Op mn teentjes lopen en nog harder m'n best doen je zin te geven? Misschien kun je een beetje afkoelen met je gescheld. Ik zeik niet iedereen af, ik wordt wat korter van stof als ik herhaaldelijk mensen een juist antwoord geef en ze maar o hetzelfde blijven roepen. Of dat nou in een kenteken topic is of in een ontsteking topic. Niet alleen ik zeg hier dat wat je wil niet zomaar kan, anderen doen dat ook. Er is er maar 1 met een afzeikbek bezig, dat ben je zelf.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: cb125s zonder accu

Bericht door MrSinga »

NIX schreef: 15 okt 2022 17:46 Kijk Daxdaan, daar heb je de lichtgeraaktheid en deftigheid van iemand die hulp vraagt en vals wordt als hij verkeerde antwoorden krijgt omdat hij slecht informeert. Ik erger me daar kapot aan en ik ga niet mijn best doen om aardig gevonden te worden door lieden die me ergeren met onjuiste info. Ik vraag herhaaldelijk naar zaken die ik moet weten voor een fatsoenlijk antwoord, maar liever ga je op je lange tenen staan en hoog van de toren bazen en irrelevante kutopmeringen over vagijnen roepen in plaats dat je gewoon eerlijk bent. Typisch voor sommige lieden. Je ziet niet eens dat ik die post einidig met een inhoudelijk advies. Je wil iets wat niet kan en je accepteert dat antwoord niet. Irritant. En je geeft niet alle info. Nog irritanter. En je wordt vals als je daar op gewezen wordt. Wat moet ik nou met zo iemand? Op mn teentjes lopen en nog harder m'n best doen je zin te geven? Misschien kun je een beetje afkoelen met je gescheld. Ik zeik niet iedereen af, ik wordt wat korter van stof als ik herhaaldelijk mensen een juist antwoord geef en ze maar o hetzelfde blijven roepen. Of dat nou in een kenteken topic is of in een ontsteking topic. Niet alleen ik zeg hier dat wat je wil niet zomaar kan, anderen doen dat ook. Er is er maar 1 met een afzeikbek bezig, dat ben je zelf.
Soms is het beter eens een topic over te slaan ;) dat doe ik ook. En ja, ik krijg het ook op halve of onjuiste info.
Nuja, tijdje terug ook es mss wat kwader geantwoord omdat je niet alle info krijgt

het is ambetant als meerdere mensen een gelijkaardig antwoord geven en steeds toch gevraagd wordt naar iets wat niet kan maar graag gewild is. Maar ik begrijp daxdaan ook dat hij iets wil en mss heeft ooit iemand dit reeds geprobeerd.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1898
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: cb125s zonder accu

Bericht door lil »

ja ik heb het eens geprobeert, en anderen vast ook wel, maar ik kom erop dat het niet kan. ik snap het niet hoor, in mijn eenvoudige logica is als je stroom heb dan moet daar op een of andere manier ook best een vonk van gemaakt kunnen worden. zo'n innerrotor maakt ook stroom, maar waarom het dus niet gaat weet ik niet, en ik heb er te weing verstand van om het te kunnen begrijpen, en te weinig geduld om me er helemaal in te verdiepen, tis ook niet echt mn kennisgebied dus nouja dan zij het maar zo.

ik geloof dat bij die cb125 de innerrotor ook nog es helemaal in het oliecarter zit, dus je komt er ook niet makkelijk bij om te kijken hoe of wat.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: cb125s zonder accu

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 16 okt 2022 03:20 ja ik heb het eens geprobeert, en anderen vast ook wel, maar ik kom erop dat het niet kan. ik snap het niet hoor, in mijn eenvoudige logica is als je stroom heb dan moet daar op een of andere manier ook best een vonk van gemaakt kunnen worden. zo'n innerrotor maakt ook stroom, maar waarom het dus niet gaat weet ik niet, en ik heb er te weing verstand van om het te kunnen begrijpen, en te weinig geduld om me er helemaal in te verdiepen, tis ook niet echt mn kennisgebied dus nouja dan zij het maar zo.

ik geloof dat bij die cb125 de innerrotor ook nog es helemaal in het oliecarter zit, dus je komt er ook niet makkelijk bij om te kijken hoe of wat.
Draait idd in de olie. Maar een ontsteking van een MSX bv ook, en dat is CDI/ECU. Het is niet dat het niet kan met een pick up maar het maakt het gewoon niet gemakkelijk’
Ook geen idee welk of wat voor kruktap dat is vandaar dat ik redeneer dat je naar zo’n spoel moet zoals op een grasmachine. Inner-achtige ontsteking met een spoeltje ernaast wat onmiddelijk ook bobijn is. Maar dan moet de rest van de ontsteking ook wijken voor ander type spoelen want nu is dat, als ik me goed herinner, een gewikkelde ring

Plaats reactie