carburateur

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
westerink
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 nov 2022 23:44
Bezit: little cub 80cc ( motor )

carburateur

Bericht door westerink »

goeden avond (of dag) ik heb een vraag over mijn honda C50L1 ik heb hem gekocht met
een 80 cc set hij loop stationair mooi ongeveer 1500 tpm bij gas geven met weg rijden houd hij erg in maar plotseling gaat hij er om regelmatig van door als dan gas terug neem gaat hij weer stotteren ik heb al verschillende gas naald standen uit geprobeerd maar dat help niet echt ik heb de keihin carburateur gemeten deze is 26 mm spruitstuk ook nou heb ik het idee dat carb te groot is heeft iemand hier ervaring mee ?? groeten willem

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1891
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: carburateur

Bericht door lil »

je moet het nauwste punt van de doorlaat meten, de venturi, dat is het punt waar de gasschuif zit. staan er geen nummers op de carb? doorgaans word de echte doorlaat daarbij aangegeven. 26 is iig teveel, denk aan 17 ofzo, 20 max zou ik zeggen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: carburateur

Bericht door iclaudius »

Ja té groot denk ik ook. Mijn C50 (70cc inhoud) met valstroom is origineel (ik denk 16mm) en heeft een sproeier van #75, gasnaald 2e van boven. En loopt zomer en winter als een malle!
Veel mensen denken dat hoe groter de inhoud hoe groter de carb moet wezen...Niet waar. Grotere inhoud is harder zuigen aan je carb, en dan werkt een niet al te grote carb het lekkerst. (mijn inziens)

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: carburateur

Bericht door butt head »

westerink schreef: 09 dec 2022 20:51 goeden avond (of dag) ik heb een vraag over mijn honda C50L1 ik heb hem gekocht met
een 80 cc set hij loop stationair mooi ongeveer 1500 tpm bij gas geven met weg rijden houd hij erg in maar plotseling gaat hij er om regelmatig van door als dan gas terug neem gaat hij weer stotteren ik heb al verschillende gas naald standen uit geprobeerd maar dat help niet echt ik heb de keihin carburateur gemeten deze is 26 mm spruitstuk ook nou heb ik het idee dat carb te groot is heeft iemand hier ervaring mee ?? groeten willem
Ik zou gewoon beginnen met de bougie te lezen kijken of hij te veel of te wienig krijgt.
Zou dan eerst proberen of je het met een sproeier op kan lossen.

26mm op 80cc is groot maar als je er ook een 70cc kop op hebt zitten met een inlaat klep van 22 of 25mm zou ik zeggen dat zou moeten kunnen.
Als er een 50cc kop op zit zou ik een paar stappen kleiner gaan dan heeft het toch niet heel veel zin. Al helemaal niet als er een debiel met een boormachine en dikke boor de kop heeft geflowd dan kan kan je de kop gewoon beter ook gelijk weg gooien.

Het mooist is als je van carburateur een heel mooi gelijkelijk kanaal naar de klep hebt. Maar dat is weer een zorg voor later.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

KiP
postslet
Berichten: 2383
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: carburateur

Bericht door KiP »

Ik weet niet of het al is opgelost? Maar een little cub heeft een erg kleine inlaat en zelfs met een 70cc kop (tenzij OT C70) nog geen hele grote inlaat. Dan houd het wel op met 20mm

26mm lijkt me wat overtrokken op 80cc
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Plaats reactie