Kop codering E8 10
Kop codering E8 10
Heb op eBay.de een cilinderkop gekocht met bovenstaande codering.
Inlaat klep 22mm
Uitlaat klep 25 mm
Beschrijving was 70cc OT 6V, klopt dit??
Ron
Inlaat klep 22mm
Uitlaat klep 25 mm
Beschrijving was 70cc OT 6V, klopt dit??
Ron
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Kop codering E8 10
Hoop dat kleppen omgekeerd zijn? 25 in en 22 uit
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Kop codering E8 10
Als de inlaat 25mm is en de uitlaat 22mm is en de verbrandings kamer ook als een ot er uit zie ja
Dat er 10 is gewoon een giet nummer waar niet aan te herleiden is welke kop het is
Dat er 10 is gewoon een giet nummer waar niet aan te herleiden is welke kop het is
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: Kop codering E8 10
Je hebt helemaal gelijk.
Cilinderkop leek heel mooi op de foto, echter de in en uitlaatklep staan niet dicht bij een verwijderde nokken as.
Wat is het reparatie advies. Nieuwe kleppen en inslijpen?
Cilinderkop leek heel mooi op de foto, echter de in en uitlaatklep staan niet dicht bij een verwijderde nokken as.
Wat is het reparatie advies. Nieuwe kleppen en inslijpen?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Kop codering E8 10
Huh?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Kop codering E8 10
kan je niet nagaan waarom de kleppen niet dicht gaan?
kijk, als kleppen niet dicht gaan kan je ze ook niet insljpen he
kijk, als kleppen niet dicht gaan kan je ze ook niet insljpen he
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Re: Kop codering E8 10
De uitlaatklep komt tegen de klep geleider aan en wil daarom niet verder dicht. Ook komt hij heel moeilijk uit de geleider.
De inlaatklep zal opnieuw ingeslepen moeten worden.
Krijg toch wel twijfels over deze cilinderkop.
De inlaatklep zal opnieuw ingeslepen moeten worden.
Krijg toch wel twijfels over deze cilinderkop.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Kop codering E8 10
iemand heeft die kop willen vlakken met een vijl... da's al geen goede indicatie. ik denk dat het niet zo'n goeie kop is om te kopen, ik hoop dat je niet al te veel hebt betaald of dat je hem nog terug mag brengen, maar ik heb het idee dat je hier niet echt blij van gaat worden, ook al krijg je hem uiteindelijk goed. kleppen die vast zitten in de geleider is ook al geen goed teken, misschien kromme klepsteel, maar dan waarschijnlijk ook een verragde geleider, dus met nieuwe kleppen grote kans op nog steeds olielekkege langs de geleider, enz. enz.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Kop codering E8 10
dat een klep niet dicht wil komt vaak om dat hij krom is, dat is het meest voor komende. makkelijk te controleren als je de kleo uit de cilinderkop gehaald hebt. leg de klep met de steel op een gladde plaat bij voorbeeld een natuurstenen aanrechtblad, leg je vingers ook op de steel en rol de klep heen en weer. de schotel moet over de rand van het blad. dan tijdens het rollen mag je de schotel niet zien slingeren. doet hij dat wel dan is het een enkeltje oudijzer bak voor die klep.
nog een optie dat hij niet dicht kan is vuil tussen de klepgeleider en klepsteel. goed schoon maken. dan nog een keer proberen. eventueel even de klepsteel licht polijsten met een stukje versleten schuur linne van p400. dan nog maals proberen of hij weer soepel door de geleider past. je kan wat axiale speling hebben dat is niet optimaal maar het zal toch geen race motor zijn of een brommer blok die jaren zal rijden zonder wat olie te consumeren.
nog een optie is een slappe of gebroken klepveer. dan kan je hem vaak nog wel zonder moeite dicht drukken. in beide gevallen klepveren binnen en buiten veer vervangen.
wat meneer lil zecht over vlakken met een vijl valt wel mee, ja hij heeft krassen in het pakking vlak zitten maar nog niet eens ernstige.
even een stukje p600 waterbroof tegen het raam legeen met de korrel van het raam weg kopje er tegen aan en maar schuren tot hij mooi egaal glad is. dan zal hij het weer perfect doen als je er achter bent wat het probleem is met je kleppen.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Kop codering E8 10
ja tuurlijk, kopje vlakken met een velletje fijn waterproof schuurpapier op een spiegelglasplaat, het kan, de krassen zijn niet al te diep, maar het is alles bij elkaar gewoon een hoop werk met die kop. ik zou er geen zin in hebben, als ik al zo'n verklooide kop zie van iemand dan mag die em gelijk houwe. maar heel soms zie ik er brood in om andermans verklooide troep aan te pakken, bijvoorbeeld als ik nog een redding zie waar die verklooier toevallig geen benul van had, maar meestal is het gewoon doei
edit:
zeg een tientje voor die kop, en zeg die klepgeleiders die gaan nog wel. dan nieuwe kleppen, zou ik doen in dit geval. dan inslijpen en goedmaken, zeg een uur werk plus kosten van de kleppen als er verders niks bij komt. dan kop vlakken, ben je ook al gauw een aantal uren mee zoet. dan, is die kop verders ook helemaal compleet? alle dekseltjes doppen geleiderseals en wat al niet, dan kan het nog meevallen. vergeleken met een goeie kop kopen? ik weet niet, zeg het maar
edit:
zeg een tientje voor die kop, en zeg die klepgeleiders die gaan nog wel. dan nieuwe kleppen, zou ik doen in dit geval. dan inslijpen en goedmaken, zeg een uur werk plus kosten van de kleppen als er verders niks bij komt. dan kop vlakken, ben je ook al gauw een aantal uren mee zoet. dan, is die kop verders ook helemaal compleet? alle dekseltjes doppen geleiderseals en wat al niet, dan kan het nog meevallen. vergeleken met een goeie kop kopen? ik weet niet, zeg het maar
Laatst gewijzigd door lil op 20 jan 2023 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Re: Kop codering E8 10
De inlaatklep gaat probleemloos in de klep geleider van de uitlaatklep. De uitlaatklep heeft een verhoging aan de klep kant, die rand stoot tegen de klep geleider aan en daarom wil hij niet helemaal dicht. Ga denk ik een nieuwe uitlaatklep kopen, en dan kijken of het probleem zich nog voor doet. Lukt dat dan de kop vlakken op een glasplaat met waterproof schuurpapier. Nokkenas en de klep lichters lijken goed