Kop codering E8 10

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1898
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Kop codering E8 10

Bericht door lil »

ronnus62 schreef: 20 jan 2023 21:16 De inlaatklep gaat probleemloos in de klep geleider van de uitlaatklep. De uitlaatklep heeft een verhoging aan de klep kant, die rand stoot tegen de klep geleider aan en daarom wil hij niet helemaal dicht. Ga denk ik een nieuwe uitlaatklep kopen, en dan kijken of het probleem zich nog voor doet. Lukt dat dan de kop vlakken op een glasplaat met waterproof schuurpapier. Nokkenas en de klep lichters lijken goed
bij het vlakken een echte vlakke glasplaat gebruiken, niet zomaar wat ruitenglas. en water gebruiken op dat waterproof schuurpapier, en regelmatig schoonspoelen


chapeau dat je er toch voor gaat, succes ermee. controleer ook die inlaatklep heel goed, als je besluit die toch te behouden
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 630
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Kop codering E8 10

Bericht door Dennoz »

Lil had denk het zonlicht op zn beeldscherm staan , dat zijn puur wat krasjes van de pakking loskrabben , zolang je nokkenbaan in orde is is elke moeite die je in zo’n kop moet steken het waard. De next level monteurs schrikken ook niet van een reparatie aan de nokkenbaan, alleen de 50 kopjes met de gietijzeren dome zijn nadat de kleppen te vaak gefreesd zijn mischien niet meer te redden .
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1898
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Kop codering E8 10

Bericht door lil »

ja, krasjes waar ze niet horen, er is iemand niet voorzichtig genoeg geweest. en het zijn niet alleen krasjes, ook het hele oppervlak ziet er gevijld uit, dat hoort er gekottert of gedraaid uit te zien, of fijntjes geslepen op de glasplaatmanier. niks van dat al, gewoon een tokkie mee bezig geweest

is het het waard om op te knappen? wellicht, hangt er ook vanaf wat ie moest kosten, maar het blijft een hoop werk, wat bovendien niet nodig had mogen zijn
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

ronnus62
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 jan 2023 14:08
Bezit: Honda Dax ST50M

Re: Kop codering E8 10

Bericht door ronnus62 »

Omdat beide kleppen tegen de klep geleider aanlopen en niet dicht zijn, heb ik er toch geen goed gevoel over. Ga toch maar voor een nieuwe cilinder kop, ook omdat ik de ST50-E blok wil toepassen met een 88cc bigbore cilinder.
Dank voor het meedenken .

Ron

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1898
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Kop codering E8 10

Bericht door lil »

waarschijnlijk een stel kleppen wat er niet in hoort, effe met de kop naar leertouwer ofzo en daar ter plekke de juiste kleppen ervoor kopen. ik zou het ergste probleem de algehele belabberde staat van de kop vinden. ik vermoed dat de vorige eigenaar die kop voor de verkoop nog even gecompleteerd heeft met andere afgedankte zooi wat ie nog had leggen, het komt nogal voor... droevig as je zo an je centen moet komen
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 630
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Kop codering E8 10

Bericht door Dennoz »

Ik vraag me af wat voor n kleppen ze er dan ingepropt hebben…van een honda MB ofzo …
Hop hop gas dr op

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Kop codering E8 10

Bericht door MrSinga »

ronnus62 schreef: 21 jan 2023 11:37 Omdat beide kleppen tegen de klep geleider aanlopen en niet dicht zijn, heb ik er toch geen goed gevoel over. Ga toch maar voor een nieuwe cilinder kop, ook omdat ik de ST50-E blok wil toepassen met een 88cc bigbore cilinder.
Dank voor het meedenken .

Ron
Dan zou ik direct voor een ot70 kopje gaan

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Kop codering E8 10

Bericht door butt head »

MrSinga schreef: 22 jan 2023 09:13
ronnus62 schreef: 21 jan 2023 11:37 Omdat beide kleppen tegen de klep geleider aanlopen en niet dicht zijn, heb ik er toch geen goed gevoel over. Ga toch maar voor een nieuwe cilinder kop, ook omdat ik de ST50-E blok wil toepassen met een 88cc bigbore cilinder.
Dank voor het meedenken .

Ron
Dan zou ik direct voor een ot70 kopje gaan
Dat ja. Dat gaat de 88cc veel fijner vinden als een 50cc kopje
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kop codering E8 10

Bericht door NIX »

Soms is er gewoon een slechte batch kleppen. Ik ben ze vaak in imi C70 koppen tegengekomen. Af laten draaien zodat de (nieuwe) geleider niet meer aan snot gaat is genoeg.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ronnus62
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 jan 2023 14:08
Bezit: Honda Dax ST50M

Re: Kop codering E8 10

Bericht door ronnus62 »

Toch een paar nieuwe kleppen gekocht, beide kleppen passen goed in de klep geleiders. Ook zijn beide kleppen bijna dicht. Komende weekend de kleppen maar eens inslijpen en hopen dat het goed gaat.

ronnus62
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 jan 2023 14:08
Bezit: Honda Dax ST50M

Re: Kop codering E8 10

Bericht door ronnus62 »

Toch een paar nieuwe kleppen gekocht, beide kleppen passen goed in de klep geleiders. Ook zijn beide kleppen bijna dicht. Komende weekend de kleppen maar eens inslijpen en hopen dat het goed gaat.

Plaats reactie