C90 charter HA02 wat past erin?
C90 charter HA02 wat past erin?
Passen onderdelen van een ST50-E blok, of CD50 blok in de C90 charter helften.
Denk aan versnelling, koppeling krukas, ontsteking,OT70cc cilinderkop??
Ron
Denk aan versnelling, koppeling krukas, ontsteking,OT70cc cilinderkop??
Ron
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
c90 carter (aka OT c90, dikkeharry dus) past niets, da's een compleet andere motor. het HA02 carter (aka NT c90) is nagenoeg gelijk aan andere NT blokken en onderdelen zijn over het algemeen uitwisselbaar, een paar verschillen zijn er wel, zo is bij de NT c90 alles gekogellagerd, al zijn de glijlagers uit andere NT blokken wel te gebruiken. de krukas en cylinder is anders want c90 heeft een langere slag. de koppeling heeft zwaardere gewichtjes, maar de lichtere koppelingen van andere NT blokken passen wel.
als je die 90cc wil dan is niet alleen de cylinder maar ook de lange-slag krukas cruciaal, niet het carter. je kan op geen andere manier 90cc hebben want er is niet genoeg ruimte in de carters voor een bredere boring. de c90 heeft dezelfde boring als een c70, alleen is de cylinder hoger.
er zijn ook wat verschillen tussen OT en NT cylinders van C50/C70, of zuigerpengat, maar dat weet ik niet precies meer. mocht je plannen hebben voor een bepaalde combinatie met ook OT spul, informeer er jezelf dan goed van of het wel kan wat je wil
als je die 90cc wil dan is niet alleen de cylinder maar ook de lange-slag krukas cruciaal, niet het carter. je kan op geen andere manier 90cc hebben want er is niet genoeg ruimte in de carters voor een bredere boring. de c90 heeft dezelfde boring als een c70, alleen is de cylinder hoger.
er zijn ook wat verschillen tussen OT en NT cylinders van C50/C70, of zuigerpengat, maar dat weet ik niet precies meer. mocht je plannen hebben voor een bepaalde combinatie met ook OT spul, informeer er jezelf dan goed van of het wel kan wat je wil
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2537
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
Say what? Als je een bak hebt op 4 kogellagers past die niet in model met 2 glijlagers of naaldlagers en 2 kogellagers. En vise versa ook niet. As voor 4 kogellagers is dunner aan de kant waar anders de glijlager/naaldlager zitlil schreef: ↑25 jan 2023 00:23 c90 carter (aka OT c90, dikkeharry dus) past niets, da's een compleet andere motor. het HA02 carter (aka NT c90) is nagenoeg gelijk aan andere NT blokken en onderdelen zijn over het algemeen uitwisselbaar, een paar verschillen zijn er wel, zo is bij de NT c90 alles gekogellagerd, al zijn de glijlagers uit andere NT blokken wel te gebruiken.
C90 met boven het tandwiel aanduiding gb4 of gb6 carters hebben quasi alles gemeen met ot dax/ss/monkey/… motoren
C90 met gb6P aanduiding kun je bak niet wisselen, dan moet je echt naar cd90/nice/wave of talrijke china bakken gaan om 4 bak te krijgen (of de specialere 5 bakken van krakagawa voor cd90)
Kruk/cilinder/ed kun je wel gebruiken mits veranderen van de tigen en de distributieketting daar c90 hoge cilinder is en de 50/70 motoren korte cilinder
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
ja maar passen glijlagerassen inclusief hun glijlagers wel in de vattingen van carters voor kogellagers of naaldlagers?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
Nee.
Het is of kogellager of de rest. HA02 kan allebei zijn, ongeacht startmotorcarters of niet, dus eerst openmaken.
Sommige bamibakken zijn ook kogel en passen probleemloos in HM kogellagercarters.
Koppeling overzetten zal ook een ander primair tandwiel betekenen en uiteraard een andere kap
Verder zal een OT kop een flink lagere compressie geven, tenzij je naar 110cc gaat.
Het is of kogellager of de rest. HA02 kan allebei zijn, ongeacht startmotorcarters of niet, dus eerst openmaken.
Sommige bamibakken zijn ook kogel en passen probleemloos in HM kogellagercarters.
Koppeling overzetten zal ook een ander primair tandwiel betekenen en uiteraard een andere kap
Verder zal een OT kop een flink lagere compressie geven, tenzij je naar 110cc gaat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2537
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
NIX schreef: ↑25 jan 2023 19:33 Nee.
Het is of kogellager of de rest. HA02 kan allebei zijn, ongeacht startmotorcarters of niet, dus eerst openmaken.
Sommige bamibakken zijn ook kogel en passen probleemloos in HM kogellagercarters.
Koppeling overzetten zal ook een ander primair tandwiel betekenen en uiteraard een andere kap
Verder zal een OT kop een flink lagere compressie geven, tenzij je naar 110cc gaat.
Wat hij dus zegt @lil
Vandaar opschrift boven tandwiel zegt alles. Gb4/6 is kogel en naaldlager. Gb6p is 4 kogellagers
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
Met een 087 zuiger niet toch…NIX schreef: ↑25 jan 2023 19:33 Nee.
Het is of kogellager of de rest. HA02 kan allebei zijn, ongeacht startmotorcarters of niet, dus eerst openmaken.
Sommige bamibakken zijn ook kogel en passen probleemloos in HM kogellagercarters.
Koppeling overzetten zal ook een ander primair tandwiel betekenen en uiteraard een andere kap
Verder zal een OT kop een flink lagere compressie geven, tenzij je naar 110cc gaat.
Hop hop gas dr op
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
Die kopt de kleppen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
ok, dus toch wat meer fijnere verschillen dan ik had gedacht, goed om te weten
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
Mazzel. Ik heb hier nog een zuiger met de klepafdrukken erin. OT, kwam van een C90 blokje. Mogelijk dat het met een 041 nok net goed gaat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
Dan zal ik zeker geluk hebben gehad , de nok was alles behalve 041.
Hop hop gas dr op
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
Heb nu 2 90 HA02 carterhelften, en C90 krukas gekocht.
Nt blokjes worden niet veel aangeboden op MP. Wel de bami blokken
Wat zou ik van een bamiblok kunnen hergebruiken??
Denk Lifian 90cc, of 125 YZ blok.
Ron
Nt blokjes worden niet veel aangeboden op MP. Wel de bami blokken
Wat zou ik van een bamiblok kunnen hergebruiken??
Denk Lifian 90cc, of 125 YZ blok.
Ron
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
In principe alles op, ik gok, het kickmechaniek na.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: C90 charter HA02 wat past erin?
bami tot 110cc, 125ers hebben ruzie met de oliepompas door de grotere kruk en de daarvoor verplaatste oliepompaandrijving. Bak weet ik niet.