Honda blok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Honda blok

Bericht door gonzo »

lil schreef: 27 jan 2023 19:29 print dit er dan vooral effe bij; viertaktwinkel zelf heeft mij dit gezegd, dat eigenlijke c70 blokken niet meer worden geaccepteerd door de rdw, ook al zit er een 49cc cylinder op. en hun zijn niet zomaar even de eerste de beste, zoals altijd ongelijkhebbende ikke. ik word eigenlijk nogal schijtziek van mensen die mij vooral graag ongelijk zien krijgen, wat kan het jou schelen man? waarom ben ik zo belangerijk in jouw leven? get a fucking life! laat me godveredomme met rust. moet ik jou anders effe net zo gaan belagen iedere keer als je wat zegt waar wat op aan te merken valt? je zou geen leven meer hebben man. als er iemand is die ergens niet tegen kan dan ben jij het wel. wat heeft deze opmerking van jou nou werkelijk bij te dragen hier? je hebt d'r zelf godveredomme de ballen verstand van. ga anders vooral beweren dat viertaktwinkel dat alleen maar gezegt heeft om een extra c50e blok aan me te kunnen slijten, wat ik toch al van plan was om erbij te kopen omdat ik het originele c70 blok in de oorspronkelijke staat wou houden
Luistert,
Ik bedoelde het niet om je af te zeiken oid.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, wil dat ook niet beweren. Ook niet t.o. 4taktwinkel. Ik zeg alleen maar dat het in principe niet uit zou moeten maken welk blok eronder hangt, 50, 70 of 90c zolang de snelheid binnen de norm valt. Jeemig, betrek mijn berichten eens niet zo op jou als persion zeg.
Nee, inderdaad, ik ben niet de 4taktkenner, maar ik leer snel, iedere week weer bij, al heb ik het gevoel soms dat ik beter meteen naar mr Hernandes kan gaan, ipv hier iets vragen en weer een shitload aan nutteloze berichten te krijgen.
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Honda blok

Bericht door CheapUrbanBitches »

Ik denk dat jullie 2 gewoon ff moeten neuken.
'It never hurts to help.'

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Honda blok

Bericht door gonzo »

Doe ik niet moeilijk over, ik ben openlijk bi, en ruimdenkend.😁
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1864
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda blok

Bericht door lil »

CheapUrbanBitches schreef: 27 jan 2023 23:48 Ik denk dat jullie 2 gewoon ff moeten neuken.
ew!!
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Honda blok

Bericht door gonzo »

Hahahahaha🤣......
Try and die techniek....... love it.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Honda blok

Bericht door Dennoz »

Wat je het meeste moeite kost , heb je het hardste nodig!
Hop hop gas dr op

Emielfelies
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Bezit: Chaly, 2 camino

Re: Honda blok

Bericht door Emielfelies »

wim V8 schreef: 26 jan 2023 20:03 Je kan toch gewoon een 50cc 4bak kopen.


Gr. Wim.
Iemand eentje te koop voor een redelijke prijs?

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Honda blok

Bericht door Dennoz »

Goed marktplaats in de gaten houden , wellicht heb je een gelukkie maar elk blokkie wat je er voor een honderdje vind heeft doorgaans het veelvoudige nodig om het in orde te maken
Ga er maar vanuit dat de meeste hier getrouwd zijn met de orginele onderdelen en dat het niet voor de liefdadigheid weg gaat.
Als je de schaamte voorbij bent kan je er ook bami onder hangen dan ben je zo klaar .

En ps….blijf on topic aub , het ging hier over de opbloeiende liefde tussen Gonzo en Lil🙈
Hop hop gas dr op

Emielfelies
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Bezit: Chaly, 2 camino

Re: Honda blok

Bericht door Emielfelies »

:lol: :lol:
Wat is zo een schappelijke prijs voor een honda 50cc 4 bak?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda blok

Bericht door nielspbr »

6V(punten) of 12V(cdi)?

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda blok

Bericht door MrSinga »

Emielfelies schreef: 28 jan 2023 23:11 :lol: :lol:
Wat is zo een schappelijke prijs voor een honda 50cc 4 bak?
SS50 4bak start ergens rond de 400, nt monkey rond de 500.
En reken maar dat die dingen dan in veel gevallen nog een check up nodig hebben.
Dennoz schreef: 28 jan 2023 22:38 Ga er maar vanuit dat de meeste hier getrouwd zijn met de orginele onderdelen en dat het niet voor de liefdadigheid weg gaat.
Mja dat is ook de schuld van al die shops hoor. Een blokje, ot dax/j1 ging tot paar maand terug 3-400. De bondt verkoopt 1 2de hands origineel (dus zonder voorkennis) voor 650, hopla opeens gaan al die blokken veel geld. En hij is niet de enige hoor, 4strokebarn etc allemaal in zelfde bedje ziek. Ik wil niet weten hoeveel blokjes die gekocht hebben voor 2-300euro en nu verkopen voor helft of dubbele meer.
Dennoz schreef: 28 jan 2023 22:38 Als je de schaamte voorbij bent kan je er ook bami onder hangen dan ben je zo klaar
Dat is idd een optie. Maar voor velen is dat dan een afbreuk op een complete Honda.

Wat en optie is, moet je het wel zelf kunnen of iemand kennen, is een bami overbouwen in Honda carters met correcte opschrift. Been there done that voor mensen die echt de juiste middencarters wilden

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda blok

Bericht door NIX »

Precies. Zorg dat je een ontploft of vastgelopen bamiblok te pakken krijgt. 4-Bak (mogelijk zelfs een korte 4) en meteen een 2-plaatskoppeling. Nieuwe schakelpennen erin en je hebt jaren plezier van je cheapie 4-bak. Ik weet alleen nog steeds niet over wat voor brommer we het hebben.

Overigens, ik zie dat de hele RDW discussie hier misplaatst is, daar de originele poster Belg is, gezien zijn aanhef.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Emielfelies
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Bezit: Chaly, 2 camino

Re: Honda blok

Bericht door Emielfelies »

Als ooit iemand een vastgelopen 50cc 4 bak heeft?! Call me. Maar bestaad een 12v 50cc 4 bak dan?

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda blok

Bericht door NIX »

Bakken zijn onder de 125 allemaal hetzelfde, op de gearing van de 4 (overdrive of net niet), de schakelwals (patroon) en kogellager of niet, na. Je bent dus ook blij met een ontploft 70, 90 of 110 bokje. Sommige 125's hebben ook een koppeling op de kruk en een bak die in je blok past.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda blok

Bericht door nielspbr »

Emielfelies schreef: 29 jan 2023 19:06 Als ooit iemand een vastgelopen 50cc 4 bak heeft?! Call me. Maar bestaad een 12v 50cc 4 bak dan?
Alle 12v monkey's en gorilla's tot en met de fi versies aan toe en de monkey-r en -rt. 49cc 4-bak handbediende koppeling.

Plaats reactie