Honda blok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Emielfelies
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Bezit: Chaly, 2 camino

Honda blok

Bericht door Emielfelies »

Beste,
Ik zou graag een orginele 50cc 4bak kopen en heb een aanbod gekregen met een 70cc blok… kan ik een 50cc cilinder op een 70cc onderblok zetten?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda blok

Bericht door nielspbr »

Mits je de 50cc zuiger en kop ook overzet, ja.

Maar wel of alles ot of alles nt.

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3992
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Honda blok

Bericht door wim V8 »

Je kan toch gewoon een 50cc 4bak kopen.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1895
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda blok

Bericht door lil »

het kan, maar let op, de rdw houd niet van carternummers waar 70 in voorkomt, die willen ze niet als brommer zien, ook al zit er een 49cc cylinder op
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Honda blok

Bericht door gonzo »

lil schreef: 26 jan 2023 23:17 het kan, maar let op, de rdw houd niet van carternummers waar 70 in voorkomt, die willen ze niet als brommer zien, ook al zit er een 49cc cylinder op
Dat mag toch eigenlijk niets uitmaken. Zolang je de constructiesnelheid van 45 kmh maar niet overschrijdt???
Try and die techniek....... love it.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Honda blok

Bericht door Ben C50 »

Tjah, dat zou niet moeten uitmaken, maar rdw is niet altijd zo flexibel en meedenkend.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda blok

Bericht door NIX »

Fred heeft gewoon gelijk. C90, C70, C50, kan allemaal als brommer of als motor. Geldt ook voor de andere types. Hooguit moet je aantonen hoe je aan een blok komt als het zodanig afwijkt dat de RDW er niet vanzelfsprekend van uit gaat dat het er altijd al onder zat. En zelfs dan kun je verklaren dat je de brommer zo gekocht hebt. Ervan uitgaande dat het een Honda is waar we het over hebben (hoe vaak smeek ik niet over voldoende info zodat ik niet eerst alle vragen voor de zoveelste keer moet stellen?) dan is dat beestje zo oud dat er in het verleden al veel aan gesleuteld kan zijn. Bovendien kun je als particulier nergens nagaan welk blok eronder had gemoeten of hoe het geregistreerd staat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Honda blok

Bericht door iclaudius »

Bij die lelijke snorscooters weet de RDW ook dat die binnen de kortste keer dik 60 gaan.
Ik heb mijn C50 met 70cc cilinder laten keuren met een constructie-ring in de uitlaat. eerst getest met tomtom netjes 45, en klaar!

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Honda blok

Bericht door gonzo »

NIX schreef: 27 jan 2023 16:50 Fred heeft gewoon gelijk. C90, C70, C50, kan allemaal als brommer of als motor. Geldt ook voor de andere types. Hooguit moet je aantonen hoe je aan een blok komt als het zodanig afwijkt dat de RDW er niet vanzelfsprekend van uit gaat dat het er altijd al onder zat. En zelfs dan kun je verklaren dat je de brommer zo gekocht hebt. Ervan uitgaande dat het een Honda is waar we het over hebben (hoe vaak smeek ik niet over voldoende info zodat ik niet eerst alle vragen voor de zoveelste keer moet stellen?) dan is dat beestje zo oud dat er in het verleden al veel aan gesleuteld kan zijn. Bovendien kun je als particulier nergens nagaan welk blok eronder had gemoeten of hoe het geregistreerd staat.
Kan iemand dit voor me op een poster printen....... Alleen het stukje van Re honda blok, tot C90........😁🤣
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1895
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda blok

Bericht door lil »

print dit er dan vooral effe bij; viertaktwinkel zelf heeft mij dit gezegd, dat eigenlijke c70 blokken niet meer worden geaccepteerd door de rdw, ook al zit er een 49cc cylinder op. en hun zijn niet zomaar even de eerste de beste, zoals altijd ongelijkhebbende ikke. ik word eigenlijk nogal schijtziek van mensen die mij vooral graag ongelijk zien krijgen, wat kan het jou schelen man? waarom ben ik zo belangerijk in jouw leven? get a fucking life! laat me godveredomme met rust. moet ik jou anders effe net zo gaan belagen iedere keer als je wat zegt waar wat op aan te merken valt? je zou geen leven meer hebben man. als er iemand is die ergens niet tegen kan dan ben jij het wel. wat heeft deze opmerking van jou nou werkelijk bij te dragen hier? je hebt d'r zelf godveredomme de ballen verstand van. ga anders vooral beweren dat viertaktwinkel dat alleen maar gezegt heeft om een extra c50e blok aan me te kunnen slijten, wat ik toch al van plan was om erbij te kopen omdat ik het originele c70 blok in de oorspronkelijke staat wou houden
Laatst gewijzigd door lil op 27 jan 2023 20:04, 4 keer totaal gewijzigd.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2521
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda blok

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 26 jan 2023 23:17 het kan, maar let op, de rdw houd niet van carternummers waar 70 in voorkomt, die willen ze niet als brommer zien, ook al zit er een 49cc cylinder op
Heb ik hier al genoeg gelezen dat ze zelfs bij chinese moeilijk doen. Kan het wel geloven

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Honda blok

Bericht door CheapUrbanBitches »

MrSinga schreef: 27 jan 2023 19:31
lil schreef: 26 jan 2023 23:17 het kan, maar let op, de rdw houd niet van carternummers waar 70 in voorkomt, die willen ze niet als brommer zien, ook al zit er een 49cc cylinder op
Heb ik hier al genoeg gelezen dat ze zelfs bij chinese moeilijk doen. Kan het wel geloven
Omdat van de moderne Chinees alles in het certificaat van conformiteit is vastgelegd. Legio posts hier dat je een ander bouwjaar krijgt toegewezen bij een herkeurde oldtimer, ze weten het gewoon niet maar zien/voelen de liefde. Bij moderne fietsen wordt de motorcode zelfs gecontroleerd bij het omkeuren van blauw naar gele plaat bij de RDW aangesloten brommerboer die dat tegenwoordig mag doen (afhankelijk van hoe goed je 'm kent).

Maar ontopic iets met 70cc erin gestanst of in de motorcode zou ik zelf allen doen als je 't spotgoedkoop kunt krijgen en proberen. Er zijn genoeg originele 50cc blokjes te krijgen, hoewel de prijzen almaar idioter worden. Met een blok van een paar tientjes kun je de gok nemen en geluk hebben, of alsnog duur uitkomen.
'It never hurts to help.'

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2521
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda blok

Bericht door MrSinga »

Mja blokjes gaan zot geld opeens
Z50j1 motortjes ineens naar de 5-600 :o ot dax blokjes ongekende staat 350 en meer. SS50 motoren zijn meestal reeds gestript geweest. (Heb hier ook zo’n ss 5 bak in een chaly motor liggen)

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Honda blok

Bericht door Dennoz »

gonzo schreef: 27 jan 2023 17:03
NIX schreef: 27 jan 2023 16:50 Fred heeft gewoon gelijk. C90, C70, C50, kan allemaal als brommer of als motor. Geldt ook voor de andere types. Hooguit moet je aantonen hoe je aan een blok komt als het zodanig afwijkt dat de RDW er niet vanzelfsprekend van uit gaat dat het er altijd al onder zat. En zelfs dan kun je verklaren dat je de brommer zo gekocht hebt. Ervan uitgaande dat het een Honda is waar we het over hebben (hoe vaak smeek ik niet over voldoende info zodat ik niet eerst alle vragen voor de zoveelste keer moet stellen?) dan is dat beestje zo oud dat er in het verleden al veel aan gesleuteld kan zijn. Bovendien kun je als particulier nergens nagaan welk blok eronder had gemoeten of hoe het geregistreerd staat.
Kan iemand dit voor me op een poster printen....... Alleen het stukje van Re honda blok, tot C90........😁🤣
Right said fred
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Honda blok

Bericht door gonzo »

Hahahaha
Try and die techniek....... love it.

Plaats reactie