Thomas_Honda schreef: ↑23 feb 2023 21:29
Dit is mijn opstelling, het grote blok is de bobine, de cirkel de ontsteking en onderin heb ik mijn acculader die ik rechtstreeks op de zwarte draad van de ontsteking (en hiermee ook de enige draad van de bobine) zet. De negatieve pool zet ik op het frame. Dit is hoe ik mijn ontsteking aan het testen ben. Ik heb deze testopstelling van het originele draadschema afgeleid, dit zou dus moeten werken naar mijn weten. Echter voor de duidelijkheid, heb ik het even zo geillustreerd. En, misschien vervloekt iemand me nu natuurlijk voor een domme fout in mijn opstelling. Twee vliegen in 1 klap.
Nu heb/had ik nog een probleem. Ik sloot bovenstaande opstelling aan en sloeg aan het testen. Opeens begon het van achter mijn vliegwiel te roken, de insulatoren van de puntjes begonnen te smelten. Ik heb geen idee waarom.
Vandaag heb ik wel getest dat beide spoelen goed werken, door een boormachine op het vliegwiel te zetten en met een lampje te kijken aan de gele en zwarte draad. Beide spoelen gaven stroom en het lampje sprong aan.
Ik heb ook een manier gevonden om mijn condensator door te meten en te testen, dit ga ik morgen doen. Hier was ik nog niet aan toegekomen. In de tussentijd suggesties gebaseerd op mijn verhaal? Mvg!
Ik ben benieuwd.
Stroom zetten op je ontsteking.
Wat is het nut? Hoe kom je daar bij?
De C50 vonkt gewoon bij een kick op het kickstartpedaal.
Als je 12v op je spoel zet, wat jij doet, wordt het een kachel.
Gr. Wim.