6V->12V
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
6V->12V
ik heb nu een ss50 6v blok en zou graag 12V cdi aansluiting hebben;
nu heb ik eens zitten rondkijken en zag ik een ombouwkit voor 6V naar 12V maar trok niet echt mn aandacht
nu dacht ik: kan ik niet gewoon een 12v ontsteking nemen van bv yx,lifan... en dan een 12V kabelboom met cdi, 12V spanningsregelaar, 12V lampjes, etc... zou dit mogelijk zijn? of moet de ombouwkit echt perse
en eventueel moest dit hierboven lukken zou het mogelijk zijn om dan een daytona ontsteking te plaatsen? deze van het linkje hieronder
https://www.motorkit.com/en/ignition/12 ... troke.html
nu heb ik eens zitten rondkijken en zag ik een ombouwkit voor 6V naar 12V maar trok niet echt mn aandacht
nu dacht ik: kan ik niet gewoon een 12v ontsteking nemen van bv yx,lifan... en dan een 12V kabelboom met cdi, 12V spanningsregelaar, 12V lampjes, etc... zou dit mogelijk zijn? of moet de ombouwkit echt perse
en eventueel moest dit hierboven lukken zou het mogelijk zijn om dan een daytona ontsteking te plaatsen? deze van het linkje hieronder
https://www.motorkit.com/en/ignition/12 ... troke.html
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: 6V->12V
Je ss heeft een lange kruktap, jincheng singa cdi voor het oude type blok past op de tap, alleen die worden schaars. Een opus stukje op en je kan in principe elk 12v vliegwiel steken. Uitdaging is echter plek te maken voor je pickup, daarvoor moet je wat aan het blok aanpassen en je vliegwiel past niet meer onder een 6v ontstekingsdeksel.
edit: en je hebt wat extra bedrading nodig cdi, 12v regelaar lampjes knipperrelais en accu(anders blijf je lampjes vervangen)
Als je de brommer als dagelijks vervoer gebruikt zou ik geen daytona ontsteking nemen, rijd onrustig en levert niet zoveel laadstroom.
(zeg ik als bezitter van een 150cc daytona)
edit: en je hebt wat extra bedrading nodig cdi, 12v regelaar lampjes knipperrelais en accu(anders blijf je lampjes vervangen)
Als je de brommer als dagelijks vervoer gebruikt zou ik geen daytona ontsteking nemen, rijd onrustig en levert niet zoveel laadstroom.
(zeg ik als bezitter van een 150cc daytona)
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: 6V->12V
hou het gewoon op die 6 volt met puntjes, is niks mis mee.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
Re: 6V->12V
Top bedankt! Zou takegawa onsteking beter zijn dan? Heb daar wel al veel positiefs over gehoord.
De blok komt trouwens onder een cf50 chaly
De blok komt trouwens onder een cf50 chaly
nielspbr schreef: ↑06 feb 2023 22:36 Je ss heeft een lange kruktap, jincheng singa cdi voor het oude type blok past op de tap, alleen die worden schaars. Een opus stukje op en je kan in principe elk 12v vliegwiel steken. Uitdaging is echter plek te maken voor je pickup, daarvoor moet je wat aan het blok aanpassen en je vliegwiel past niet meer onder een 6v ontstekingsdeksel.
edit: en je hebt wat extra bedrading nodig cdi, 12v regelaar lampjes knipperrelais en accu(anders blijf je lampjes vervangen)
Als je de brommer als dagelijks vervoer gebruikt zou ik geen daytona ontsteking nemen, rijd onrustig en levert niet zoveel laadstroom.
(zeg ik als bezitter van een 150cc daytona)
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4005
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: 6V->12V
Toch een ombouwkitje dus.Emielfelies schreef: ↑06 feb 2023 22:23
Ik heb nu een ss50 6v blok en zou graag 12V cdi aansluiting hebben.
Nu heb ik eens zitten rondkijken en zag ik een ombouwkit voor 6V naar 12V maar trok niet echt mn aandacht
nu dacht ik: kan ik niet gewoon een 12v ontsteking nemen van bv yx,lifan... en dan een 12V kabelboom met cdi, 12V spanningsregelaar, 12V lampjes, etc... zou dit mogelijk zijn? of moet de ombouwkit echt perse.
Gewoon deze even bellen, eventueel mailen met foto's van je blokje ontstekingszijde zonder vliegwiel en je krijgt de juiste.
https://4taktwinkel.nl/website/index.ph ... 9fe2804d22
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2537
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: 6V->12V
Takegawa heeft een kitje voor CF50, chaly. Batterij etc.
Op m'n neef z'n SS50 gezet, vrij recht toe recht aan.
topkitje, enkel niet geodkoop
Op m'n neef z'n SS50 gezet, vrij recht toe recht aan.
topkitje, enkel niet geodkoop
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
Re: 6V->12V
Niet om moeilijk te doen maar gwn uit interesse: wat is dan het verschil tussen een ombouwkit en alles appart kopen?
wim V8 schreef: ↑07 feb 2023 10:05Toch een ombouwkitje dus.Emielfelies schreef: ↑06 feb 2023 22:23
Ik heb nu een ss50 6v blok en zou graag 12V cdi aansluiting hebben.
Nu heb ik eens zitten rondkijken en zag ik een ombouwkit voor 6V naar 12V maar trok niet echt mn aandacht
nu dacht ik: kan ik niet gewoon een 12v ontsteking nemen van bv yx,lifan... en dan een 12V kabelboom met cdi, 12V spanningsregelaar, 12V lampjes, etc... zou dit mogelijk zijn? of moet de ombouwkit echt perse.
Gewoon deze even bellen, eventueel mailen met foto's van je blokje ontstekingszijde zonder vliegwiel en je krijgt de juiste.
https://4taktwinkel.nl/website/index.ph ... 9fe2804d22
Gr. Wim.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2537
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: 6V->12V
nee, alles plugt zowat in op de originele boom. Mooi kitje hoor
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
Re: 6V->12V
Die heb ik dus niet kan ik niet 12v dax kabelboom kopen en alles kopen?
MrSinga schreef: ↑07 feb 2023 14:31nee, alles plugt zowat in op de originele boom. Mooi kitje hoor
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2537
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: 6V->12V
Mja… dan zou ik voor china dax boom gaan, opus stukje en een 12V ontsteking nemenEmielfelies schreef: ↑07 feb 2023 16:48 Die heb ik dus niet kan ik niet 12v dax kabelboom kopen en alles kopen?MrSinga schreef: ↑07 feb 2023 14:31nee, alles plugt zowat in op de originele boom. Mooi kitje hoor
Enkel ander type vliegwieldeksel nodig
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 686
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
- Locatie: emmen
Re: 6V->12V
Toch wel apart. Ik heb een chaly cf50 met het orginele blok wat 12 volt is en electronische ontsteking heeft dus cdi. Za dan wel omgebouwd zijn naar12 volt cdi ga ik van uit.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: 6V->12V
Dat setje heb ik ook recent aangeschaft, enkel nog niet gemonteerd.
Die van Daytona heb ik overgeslagen daar deze ook op mijn Daytona blok zit en ook veels te weinig vind opbrengen i.c.m. mijn verlichting, meters etc.
Die van Daytona heb ik overgeslagen daar deze ook op mijn Daytona blok zit en ook veels te weinig vind opbrengen i.c.m. mijn verlichting, meters etc.