Hoihoi.
Ik heb een ss met c50 achteras. Dat lager is kapot. Na 25 jaar keek ik er toevallig naar vanwege een lekke band.
En ook is de schroefdraad redelijk verdwenen.
Is dat ergens los te krijgen?
En kan je dat lager los vervangen?
En ook de lagers in de wielen? Welke types/maat zijn die? Zelfde voor c50 als ss50?
Bedankt!
Achteras lager c50
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:06
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Re: Achteras lager c50
Gewoon ff 4taktwinkel of dergelijke contacten , die hebben dat zo op de plank liggen.
Hop hop gas dr op
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Achteras lager c50
lagers hebben standaardmaten, die kan je overal kopen en van ieder merk, dus effe merk en nummer opschrijven wat op de zijkant van het lager staat en effe naar een willekeurige lagerboer. alleen oppassen met merkloze of china merken, want die lappen alle standaarden aan hun laars.
ik heb de skf hier in de buurt, en die hebben me nog nooit nee verkocht.
de as moet je wel van honda hebben
ik heb de skf hier in de buurt, en die hebben me nog nooit nee verkocht.
de as moet je wel van honda hebben
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:06
Re: Achteras lager c50
Op het lager staat niet iets wat ik herken bij de lagerboer.
Daarom dacht ik; misschien weet iemand de maat.
Ik haal aktijd skf lagers.
Daarom dacht ik; misschien weet iemand de maat.
Ik haal aktijd skf lagers.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:06
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:06
Re: Achteras lager c50
ik heb de as en het lager eruit gehaald. Er stond inderdaad 6203 op de rand die verstopt zat. Nog origineel Honda
Ik heb die brommer al sinds 1995, en nog nooit vervangen..
Anyway. Los van de lekke band, Met 9 plakkertjes.. Zonder profiel op de buitenband.. En scheuren in de zijkant.
Ik keek er ook eens naar omdat ik vroeger ook een tijdje een engelse C90 had. Model met de 85cc.
Ik kocht die echter zonder blok.
Dus het c50 blok met 85cc van mijn SS er eens onder gehangen.
En dat gekke ding reed met dat blok echt makkelijk 100. En dat was niet vanwege een rare teller.
Ik haalde echt mensen in op de weg langs de snelweg. En ook met anderen hun brommer ernaast bevestigd.
De SS reed er echter hooguit 85 mee. En kakte wind tegen helemaal in.
SS had een iets hogere achterband. Maar niet de extra hoge. En 38 tandwiel.
De C had die standaard 'voorwiel' banden en 39 tands. Zelfde Cdi. zelfde bobine.
Ik dacht misschien los van het kleine tandwiel verschil dat de lagers ook meehielpen aan het snelheidsverschil?
Of is een C zoveel aerodynamischer?
Ik heb die brommer al sinds 1995, en nog nooit vervangen..
Anyway. Los van de lekke band, Met 9 plakkertjes.. Zonder profiel op de buitenband.. En scheuren in de zijkant.
Ik keek er ook eens naar omdat ik vroeger ook een tijdje een engelse C90 had. Model met de 85cc.
Ik kocht die echter zonder blok.
Dus het c50 blok met 85cc van mijn SS er eens onder gehangen.
En dat gekke ding reed met dat blok echt makkelijk 100. En dat was niet vanwege een rare teller.
Ik haalde echt mensen in op de weg langs de snelweg. En ook met anderen hun brommer ernaast bevestigd.
De SS reed er echter hooguit 85 mee. En kakte wind tegen helemaal in.
SS had een iets hogere achterband. Maar niet de extra hoge. En 38 tandwiel.
De C had die standaard 'voorwiel' banden en 39 tands. Zelfde Cdi. zelfde bobine.
Ik dacht misschien los van het kleine tandwiel verschil dat de lagers ook meehielpen aan het snelheidsverschil?
Of is een C zoveel aerodynamischer?
Re: Achteras lager c50
C50 is sowieso de allerbeste mooiste sterkste goeiste honda van allemaal. Soms speelt de uitlaat een rol, en ook vertanding inderdaad van je ketting. Ik sluit niet uit dat de beenkap toch ook iets aerodynamisch heeft, beter dan 2 benen in de wind.
''UNOX MAN''
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 06 sep 2010 17:06
Re: Achteras lager c50
Ik reed eigenlijk meestal zonder de beenkap. Op beide zat de carburateur naar voren gedraaid. En ik gebruikte altijd dezelfde uitlaat.
Voorrem van de ss deed het toch al nooit. En achter liep niet aan.
Ik heb het altijd erg vreemd gevonden. Jammer genoeg heb ik de c niet meer. Want was inderdaad erg goeiend rijden
Voorrem van de ss deed het toch al nooit. En achter liep niet aan.
Ik heb het altijd erg vreemd gevonden. Jammer genoeg heb ik de c niet meer. Want was inderdaad erg goeiend rijden