begint te bonken en valt uit
begint te bonken en valt uit
ik heb het probleem als ik in een zone 30 moet 30 rijden begint hij serieus te bonken en als ik op relantie wil laten draaien moet ik mijn chok op zeten of hij valt uit en ik heb redelijk veel na verbrandingen in mijn uitlaat
CDI op een Amigo? Ze verzinnen wat tegenwoordig
(Ehm, een Amigo heeft volgens mij altijd puntenontsteking...)
Als je je choke moet aanzetten wijst dit m.i. eerder op een benzinetekort dan op een te rijke afstelling (= relatief teveel benzine). Heb je het filtertje in je benzinekraan al eens bekeken? En je benzineleiding gecontroleerd?
(Ehm, een Amigo heeft volgens mij altijd puntenontsteking...)
Als je je choke moet aanzetten wijst dit m.i. eerder op een benzinetekort dan op een te rijke afstelling (= relatief teveel benzine). Heb je het filtertje in je benzinekraan al eens bekeken? En je benzineleiding gecontroleerd?
ik gok toch op een te rijke afstelling van de gasnaald..
en wie weet is de stationair afstelling ook bagger
maar naverbranding in de uitlaat is toch degelijk een te rijke afstelling
maar goed, het punt is dus:
stel puntenonsteking geod af
stel je carb goed af
dan zijn je problemen waarschijnlijk over
hoe ?
staat allemaal inde Faq
en wie weet is de stationair afstelling ook bagger
maar naverbranding in de uitlaat is toch degelijk een te rijke afstelling
maar goed, het punt is dus:
stel puntenonsteking geod af
stel je carb goed af
dan zijn je problemen waarschijnlijk over
hoe ?
staat allemaal inde Faq
Bas, je weet er helemaal niks van, een te arme afstelling zorgt juist voor naverbrandingen in de uitlaat.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Juist, omdat een te arm mengsel niet ontbrandt en dus onverbrand in de uitlaat komt. Vervolgens als dat een paar slagen is gebeurd onbrandt het alsnog in de uitlaat. Het gebeurt niet vaak, maar je pijp kan er echt heel kapot van gaan. In elk geval kost het een paar schotjes als je met zo'n afsteeling blijft doorrijden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Ze horen er nochtans wel degelijk in... Zie nr. 15 hieronder (rechts van de uitlaat). Partsnr. is 18291-044-020.
Samenvattend zijn er tot dusver als mogelijke oorzaken genoemd in de vorige posts:
- verkeerde afstelling van je ontsteking
- te arme afstelling van je carburateur
- probleem met de benzinetoevoer
- ontbreken van uitlaatpakking.
Ik voeg hier nog aan toe:
- brakke bobine of gare bougiekabel.
Als je al deze mogelijke oorzaken eens gaat nalopen, kom je vast wel dichter bij de oorzaak van je probleem....
Samenvattend zijn er tot dusver als mogelijke oorzaken genoemd in de vorige posts:
- verkeerde afstelling van je ontsteking
- te arme afstelling van je carburateur
- probleem met de benzinetoevoer
- ontbreken van uitlaatpakking.
Ik voeg hier nog aan toe:
- brakke bobine of gare bougiekabel.
Als je al deze mogelijke oorzaken eens gaat nalopen, kom je vast wel dichter bij de oorzaak van je probleem....