Nieuw geval C50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Peter57
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2008 18:40
Bezit: Novio

Amigo VERKOCHT.

C50 NT
Locatie: Hondacity

Re: Nieuw geval C50

Bericht door Peter57 »

Ron de Vor schreef: 16 mar 2023 16:23 Als ik mijn uitlaatklep op 0,08 afstel zelfde probleem. Daarom gewoon volgens meneer Honda alles 0,05 houden. En heb ik geen inhouden meer op hoge toeren.
Ik lees overal dat de klepspeling uitlaatklep 0.08 mm moet zijn.
Beetje verwarrend allemaal.

Peter

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Nieuw geval C50

Bericht door wim V8 »

Peter57 schreef: 16 mar 2023 18:03
Ik lees overal dat de klepspeling uitlaatklep 0.08 mm moet zijn.

Peter.

Niet één schrijven van Honda zegt 0,08 mm.
Dus je kan dat bijna nergens lezen.
Behalve in nonsens van een onverlaat.

Het wordt wel eens gezegd, bij Chinablokken de
uitlaat op 0,08mm.
Maar dat is geen Honda en heeft hier dus verder
geen betekenis.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Peter57
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2008 18:40
Bezit: Novio

Amigo VERKOCHT.

C50 NT
Locatie: Hondacity

Re: Nieuw geval C50

Bericht door Peter57 »

wim V8 schreef: 16 mar 2023 18:28
Peter57 schreef: 16 mar 2023 18:03
Ik lees overal dat de klepspeling uitlaatklep 0.08 mm moet zijn.

Peter.
Duidelijk.
Verwarring van mij.
Sorry.
Ga het morgen corrigeren..
Bedankt.

Peter

Niet één schrijven van Honda zegt 0,08 mm.
Dus je kan dat bijna nergens lezen.
Behalve in nonsens van een onverlaat.

Het wordt wel eens gezegd, bij Chinablokken de
uitlaat op 0,08mm.
Maar dat is geen Honda en heeft hier dus verder
geen betekenis.


Gr. Wim.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Nieuw geval C50

Bericht door CheapUrbanBitches »

Tussen .05 en .08 hou je bij Chinese blokjes aan zodat de uitlaatklep wat langer dicht blijft, om de uitlaatklep meer tijd te geven om hitte af te voeren aan de cilinderkop.
'It never hurts to help.'

KiP
postslet
Berichten: 2384
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Nieuw geval C50

Bericht door KiP »

Peter57 schreef: 16 mar 2023 12:48 Enig idee wat voor sensor hier zit?
Afbeelding
[aluhoedje modus]Die draadjes zijn om info van je verbruik te verzamelen en die gaan straks van je stikstofuitstoottegoed af! Ik zou ze preventief door knippen [aluhoedje modus off]
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1906
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Nieuw geval C50

Bericht door lil »

ik meen dat ik toch wel eens ergens gelezen had dat de uitlaatklep 0,08 was. kan het zogauw niet vinden, maar wel een honda boekje waarin voor beide kleppen tussen 0,05 en 0,10 staat. dus meh... de uitlaatklep word doorgaans wat heter dus die zou je voor alle zekerheid wat meer ruimte kunnen geven om uit te zetten.

die draadjes heb ik geen idee van, je zou ze eens los kunnen halen om te kijken of het wat uitmaakt. wel zie ik dat je een niet-mee-bemoeien luchtstelschroef hebt, die zou ik vervangen voor een normale met een sleuf omdat ik gewoon zelf de baas wil zijn over mijn brommer, verders niet al te belangerijk
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Peter57
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2008 18:40
Bezit: Novio

Amigo VERKOCHT.

C50 NT
Locatie: Hondacity

Re: Nieuw geval C50

Bericht door Peter57 »

lil schreef: 16 mar 2023 20:16 ik meen dat ik toch wel eens ergens gelezen had dat de uitlaatklep 0,08 was. kan het zogauw niet vinden, maar wel een honda boekje waarin voor beide kleppen tussen 0,05 en 0,10 staat. dus meh... de uitlaatklep word doorgaans wat heter dus die zou je voor alle zekerheid wat meer ruimte kunnen geven om uit te zetten.

die draadjes heb ik geen idee van, je zou ze eens los kunnen halen om te kijken of het wat uitmaakt. wel zie ik dat je een niet-mee-bemoeien luchtstelschroef hebt, die zou ik vervangen voor een normale met een sleuf omdat ik gewoon zelf de baas wil zijn over mijn brommer, verders niet al te belangerijk
Dank voor je bericht.

Peter57
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2008 18:40
Bezit: Novio

Amigo VERKOCHT.

C50 NT
Locatie: Hondacity

Re: Nieuw geval C50

Bericht door Peter57 »

Afbeelding
Ff een update.
Vandaag 86 km gereden.
Niks anders als inhouden tussen de 45 en 60 km h.
Ik wordt er schijt ziek van.
Mede omdat het gevaarlijke situaties geeft.
Zo erg inhouden dat ik bijna van de c afval.

Bougie lijkt me te veel benzine te krijgen.
Naald staat op het 2de gleufje van boven.
Heb de clip omhoog gedaan dus dat de naald zakt.
Helemaal niet mee te rijden.

Tijdens het inhouden draai ik het gas iets terug waardoor de c vooruit schiet.
Teveel lucht of teveel benzine?

Ik ben het helemaal zat.

Iemand suggesties?
Peter

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Nieuw geval C50

Bericht door wim V8 »

Peter57 schreef: 02 apr 2023 18:00 Afbeelding

Vandaag 86 km gereden.
Niks anders als inhouden tussen de 45 en 60 km h.

Bougie lijkt me te veel benzine te krijgen.
Naald staat op het 2de gleufje van boven.
Heb de clip omhoog gedaan dus dat de naald zakt.
Helemaal niet mee te rijden.

Tijdens het inhouden draai ik het gas iets terug waardoor de c vooruit schiet.
Teveel lucht of teveel benzine?

Peter.

Luchtfilter is nieuw? En origineel, dus geen open sponzig china geval?
Ook goed aangesloten?

Volgas enorm inhouden, maar zodra je de gasschuif ietsjes laat zakken loopt hij perfect, sterker nog "hij schiet vooruit" :o
Lijkt mij dat ie te veel lucht krijgt, dus te arm.

Je zegt ook, naald laten zakken(=nog armer, nu ook in middengebied), helemaal niet mee te rijden.

Probeer grotere sproeier(s).
Controleer vlotterniveau. Alhoewel dat bij een onversleutelde Honda vaak gewoon goed is.

Dus, even lekker knutsellen komende week, het blijft mooi droog weer 8-)
viewtopic.php?f=54&t=51


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Peter57
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2008 18:40
Bezit: Novio

Amigo VERKOCHT.

C50 NT
Locatie: Hondacity

Re: Nieuw geval C50

Bericht door Peter57 »

Dank Wim.

Ja filter is schoon en orgieneel

Wat vind jij van de bougie?
Peter

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1906
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Nieuw geval C50

Bericht door lil »

de isolator heeft de juiste kleur, maar de electroden zijn te zwart, raar

bij wat er beschreven is verdenk ik eigenlijk de hoofdsproeier, misschien zit daar toch nog een hardnekkig vuiltje in klem, prik die eens door met een dun draadstrengetje uit een ouwe gaskabel ofzo
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Peter57
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2008 18:40
Bezit: Novio

Amigo VERKOCHT.

C50 NT
Locatie: Hondacity

Re: Nieuw geval C50

Bericht door Peter57 »

Zou ook nog kunnen .
Brommer heeft wel heeeeel lang stil gestaan.
Bedankt lil.

Wordt vervolgd.

Pe te er

Peter57
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2008 18:40
Bezit: Novio

Amigo VERKOCHT.

C50 NT
Locatie: Hondacity

Re: Nieuw geval C50

Bericht door Peter57 »

Afbeelding

Ik gok een remluchtsproeier???
Peter

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Nieuw geval C50

Bericht door wim V8 »

Hier kan je alles zien:

https://www.cmsnl.com/honda-c50l-2005-5 ... /0078.html

https://images.cmsnl.com/img/partslists ... 4_c429.gif


Het "ding" is trouwens een (voor?)verwarmer. zie 11.
Tegen bevriezen van de carb.
Of die constant verwarmd of alleen bij bep. temp van het blok cq. inlaattraject of
alleen tijdens een koudere start moet je even nazoeken.
Dus of er nog ergens een temp.sensor zit in dat circuitje.
Of je hebt een noordpoolmodel, dan gewoon emigreren naar koudere oorden ;)
Verder moet alles brandschoon zijn, dus demonteer alles zoals het plaatje laat zien
en prik alle kanaaltjes in het alu gietstuk, dat zijn er meer dan je denkt, door met een adertje van een remkabel oid.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Nieuw geval C50

Bericht door nielspbr »

Dat plaatje ziet er trouwens uit als een stationairsproeier.

Plaats reactie