Versnellingsbak, twee neutralen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door MrSinga »

robertsp schreef: 17 apr 2023 14:12 De vorige eigenaar geloofde niet in pakkingen

Afbeelding

Afbeelding.
Als er o-ringen zitten, zoals in de vlotterbak daar die zwarte ring, heb je dus geen pakkingen! Dus van carbu naar isolater zit er geen pakking als de carbu, wat er moet in zitten, een o-ring heeft

Btw, kies voor een nieuwe isolator. Ik zie dat deze aan het breken is aan 1 zijde. Vaak als je dan die boel aanspant dat ie verder breekt

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door robertsp »

Een O-ring is ook een pakking? Maar die zaten er ook in. Letterlijk, beetje zoals bij de vlotterbak.
Uiteraard neem ik een andere, die breuk is overigens een stuk groter aan de andere kant.
Ik heb geen idee of de meuk die in er opgehangen heb goed is, merk het dit weekend wel. Maar spruitstukje die kant, andere kant, boven beneden scheun de lucht in zegt mij niets. Bij wat ik nu aan elkaar geregen heb (met helaas een deelskapotte helicoil) heeft grappig genoeg de luchtinlaat precies in het centrum van het gat bij het CD frame zitten.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door MrSinga »

Alle carbu’s, toch zeker de meeste latere types a la nt dax, zb, monkey vanaf k2, hebben in de vlotterbak een kamering waar een rubberen ring in ligt. Zoals op uwe foto dus. Geen pakkingen meer tussen boven en onderzijde carbu.
Carbu aan spruitstukzijde idem een rubberen ring, en in de isolator kant spruit kan er ook 1 zitten (je hebt 2 modellen met en zonder)

En het is heel simpel, die o-ringen verslijten en moet je sowieso es vervangen. Bij revisie carbu zeker

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door robertsp »

Ja nee dat snap ik, maar imho is een rubberen 'ring' ook gewoon een 'pakking'.
Maar goed kan intussen net zo goed die hele brommer vervangen, weekenden verder en nog geen ruk opgeschoten. Afgelopen weekend een wasbak gaan poetsen.. Ik dacht de kans dat dat mislukt is dermate klein, dan lukt er tenminste nog íets.
Tank is opzich schoon, maar kraan lekt dus nieuwe rubbers en zeefje, die is verrot. Maar ja dat haal je hier niet even om de hoek.
Kan m'n uitlaatbeugel nergens vinden, ook zo'n makkelijk ding om te krijgen.

Let maar niet op mij, m'n gemoed maakt er een fijne toestand van.

Iemand nog een paar blokschroeven over? Ik ben niet echt een ori neuker, maar heb bijna alle schroeven in vrij goede staat en van die reusachtige koppen zoals op de huidige hoef ik niet, dan liever inbus. Twee in de bovenste rand zijn roestig.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1178
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door gonzo »

Welke lengte boutjes? Kan er een paar uitgraven hier......
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door robertsp »

Als ik de parts list moet geloven 6x63 of 6x65Afbeelding

Afbeelding
Maar moet zeggen dat ik die afbeeldingen altijd wat onduidelijk vind dus gebruik het proces van eliminatie.

Omdat ik m'n C weer in elkaar wil zetten moest de remhendel van oude helft naar nieuwe helft.Afbeelding
Geen idee hoe het nu zat, het moertje draaide door, maar toch flink wat tijd mee bezig geweest. Ik kan helaas geen draadsnijden op de draaibank , het apparaat kan het wel overigens en zo'n snijplaat heb ik niet in die maat, anders beunde ik even wat nieuws.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1178
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door gonzo »

Hmm, dacht meer in de bak te hebven. Vind alleen 50 of korter, sorry
Try and die techniek....... love it.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1349
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door ildert »

Weet je zeker dat het boutje glad is en niet de moer?
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door robertsp »

gonzo schreef: 27 apr 2023 12:21 Hmm, dacht meer in de bak te hebven. Vind alleen 50 of korter, sorry
No problem.
ildert schreef: 27 apr 2023 12:24 Weet je zeker dat het boutje glad is en niet de moer?
De moer is vrij zeker glad, maar krijg de meuk niet uit de draad van de schroef/bout en in het alu waartussen de hendel zit zit ook draad toch? Denk dat dat het eerder opgeeft als in dat ding eruit draai.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1349
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door ildert »

Draaien! Met iets scherps, een klein schroevendraaiertje oid los wrikken. Er is nou ruimte om het er af te pulken.

Wel eerst die losse draad van de bout halen voordat je die uit het alu draait
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door robertsp »

Ja dat is nog niet gelukt ;) lijkt alsof het beginnetje in het alu zit dus nog even klooien. Op deze manier weet je iig zeker dat je de draad uit het alu trekt.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1178
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Versnellingsbak, twee neutralen

Bericht door gonzo »

robertsp schreef: 27 apr 2023 11:38 Als ik de parts list moet geloven 6x63 of 6x65Afbeelding

Afbeelding
Maar moet zeggen dat ik die afbeeldingen altijd wat onduidelijk vind dus gebruik het proces van eliminatie.

Omdat ik m'n C weer in elkaar wil zetten moest de remhendel van oude helft naar nieuwe helft.Afbeelding
Geen idee hoe het nu zat, het moertje draaide door, maar toch flink wat tijd mee bezig geweest. Ik kan helaas geen draadsnijden op de draaibank , het apparaat kan het wel overigens en zo'n snijplaat heb ik niet in die maat, anders beunde ik even wat nieuws.
Afbeelding

Afbeelding

Ik wist dat er ergens nog een bakje moest zijn.....
Geef je adres ff prive, stuur ik ze op
Try and die techniek....... love it.

Plaats reactie