Sport hendels en geen vermogen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Frederick
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2023 20:29
Bezit: Zhenhua dax 50cc

Sport hendels en geen vermogen

Bericht door Frederick »

Hallo mensen
Mijn zoon heeft hier een zhenhua dax 50cc injectie gekocht 2dehads start heel goed maar in 1ste versnelling voelt ge dat hij wel pit heeft maar als je begint te rijden dan verlies hij zijn vermogen moet snel schakelen voor ik aan mij 25 km uur zit en duur redelijk lang want zou het kunnen zijn vroeger carburateur was zo gemakkelijk er zit een rojo op begrenzer is er ook blijkbaar van tussen en dan nog 1 vraag mijn zoon heeft nieuwe hendels gekocht voor rem en ambriage het zijn sport hendels gelijk op echte moto maar nu keer zijn ambriage kabel niet tot beneden zou het kunnen zijn dat zijn kabel te kort is hoop dat er iemand zo vriendelijk is om mij te helpen wil mijn zoon deze plezier doen alvast hartelijk dank

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Sport hendels en geen vermogen

Bericht door ivo215 »

De ambreage kabel is als het goed is te stellen. Vaak zit er in de kabel bij de motorblok een stelschroef. Soms zit er halverwege de kabel een stelschroef.

Waarom het vermogen mist is eigenlijk niet zomaar te zeggen op afstand. En injectiesystemen zijn nog best complex, maar het kan ook nog eens aan heel iets anders aan liggen. Vanaf de overkant van het internet kunnen we eigenlijk alleen maar raden naar een oorzaak.

Een Rojo is een programmeerbare ECU. Als ik er naar google kom ik uit op de website van Luc de Bondt: https://webshop.lucdebondt.be/product/r ... -45-km-hr/
Daar hoort een Bluetooth box bij: https://webshop.lucdebondt.be/product/b ... -injectie/
Hier mee kan je de injectie programmeren en stellen, via een app op de telefoon. En dus kan je ook zorgen dat de brommer weinig vermogen heeft. Misschien ligt het aan de instelling hier van?
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Frederick
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2023 20:29
Bezit: Zhenhua dax 50cc

Re: Sport hendels en geen vermogen

Bericht door Frederick »

Hallo wij hebben dit Bluetooth dingen maar veel kun je daar mee niet kijken op fout melding en het is bijna alles heb de originele kabel gemeten van ambriage en deze is 96 maar op de website sta dat er 96cm voor originele hendels zijn en 105voor andere zou dit kloppen en die vermogen blijf denk ik voor veel een raadsel op internet zie je nie veel

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2625
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Sport hendels en geen vermogen

Bericht door MrSinga »

Wat een zinnen. Punten en komma’s lezen echt wel een stuk gemakkelijker

Sporthendels als die van kepspijt/mad munk? Ja, dan moet er een andere kabel in, trouwens wat een rommel hendels zijn dan ook

Injectie kun je gewoon weinig aan aanpassen. Het is niet alsof er een pasklaar antwoord is van dit of dat doen. Sommigen monteren ecu van een 125 voor nog andere is ombouw naar carbu bijna enige oplossing

Frederick
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2023 20:29
Bezit: Zhenhua dax 50cc

Re: Sport hendels en geen vermogen

Bericht door Frederick »

Afbeelding
Dit zijn de hendels

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2625
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Sport hendels en geen vermogen

Bericht door MrSinga »

ja, hiervoor heb je zeker een andere kabel nodig :D
en de kans bestaat dat zelfs met een langere kabel het niet opgelost zal zijn. Je zit namelijk met een grotere afstand tussen waar kabel in gaat in de houder en de trekker zelf dan bij een originele kabel. Want een langere kabel houdt meestal ook rekening met de originele afstand maar is gewoon langer in lengte om bv te passen icm een ander stuur od. niet noodzakelijk met andere trekkers.

Plaats reactie