Uitlaatbeugels

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door robertsp »

Nou geen idee wat ik allemaal losgemaakt heb, kan me weinig herinneren.
Die "simpele" beugel zat ook op mn CD, samen met een CD uitlaat (zelfs met stift genoteerd voor de zekerheid, maar hang een ander blok onder mn C en past voor geen meter, uiteindelijk alle mogelijkheden geprobeerd, wat blijkbaar niet paste denk ik aangezien de boel gebroken is.

De las in de buis tussen stuurmeuk en rest is gebroken. Een bevriend buurbedrijf heeft er een nette pleister overgelegd.Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het andere is de kant, scheef en klopt voor geen meter. Zet je je wiel recht dan is sowieso je band sneller weg dan je U kunt zeggen.

Verder is alles best aardig voor wat tuin en balkonwerk. Kijk dingen zoals dat plaatje onder de bok, niet zo bijzonder (al scheelt dat wel met de boel door de pallet trekken met vastzetten) tussen achterwiel en accubak ben ik op het moment een beetje wat niet weet wat niet.. enzo.

Zeker omdat ik geen idee heb hoe m'n opdrachtgever op m'n bericht reageert (en ik o zo graag weer eigen (tweewielig) vervoer wil.
lil schreef: 30 apr 2023 08:27 hoekvanholland, zuidelijker is holland niet. en ik heb weliswaar een tuin waar ik kan sleutelen, maar anders deed ik dat gewoon op straat, lassen ook, ik heb geen zin in lasdampen imme huis. voor gereedschap heb ik een grote stalen kast, daar past ook wel een lasapparaat in. lassen kan je jezelf leren, heb je geen cursus voor nodig. door de lasbril kan je zien wat je doet, je ziet het ijzer vloeien, en je poept er gewoon wat bij waar je het hebben wil. het is eigenlijk net zoiets als boetseren met klei, wat je ogen zien maken je handen. gewoon een soort kunstenaarswerk. en wat de buren betreft, zovaak zal je niet lassen of lawaai maken dat het een punt moet zijn voor ze, en anders jammer dan, dan waren het toch al rotburen en dan hoef je dr al helemaal geen rekening meer mee te houden.

o ik zie dat je in zoetermeer zit. das niet eens zo ver, je zou in principe nog naar de spaansepolder in rotterdam kunnen met je klus. maar misschien kunnen we elkaar ook helpen. wat dacht je dr van?
Las je dan mig mag tig tag en verzin nog maar wat afkortingen? Ik heb 0,12 ongeveer ervaring en dat was met elektrodes (en geen succes met dun materiaal). Zit dat toevallig bij Berkel en Rodenrijs (met name Rodenrijs en dus Zestienhoven in de buurt? Sorry ik kan niet alles even goed volgen (stop ik die zooi in de bek/mond van dat beedt van jou NIX dan hoef je dit jaar iig niet meer te oefenen, heb tijd om dat valstroom stukje te mailen of op z'n minst te reageren ipv enkel een grote bek open te trekken.
lil schreef: Als het qua vervoer lukt klinkt dat goed. Mocht jij ruimte nodig hebben voor "testen" enzo heb ik wel een plek van zeg vrijdag middag tot zondag halverwege de nacht. Krachtstroom, lawaai geen probleem, dus als ik oordopen in heb kun je gerust Rick Astley aanzetten (Jon Astley en ik maak je af).
Oh en kan doosjes voor onderdelen stansen tot je erbij neervalt posters en genoeg ander spul (ik ga er iig vanuit dat mijn communicatie subtieler is dan die van nou ja hoef het niet te benoemen.)
Oh m'n quote ging verkeerdom.
Iig samengevat, weet niet of Hoek van Holland of Spaanse Polder sleutelplek was (of alletwee) maar moet iig even kijken qua vervoer, huidige busje zet ik pallet met brommee met de stapelaar erin. Andere busje ben ik achterklep kwijt.
En anyway ben je wat mij betreft welkom in Rodenrijs mocht je wat willen klooien, zeeen van ruimte én een stapelaar.
Nu ja even wat zien te slapen, misschien wat naar NIX sturen, kan zo te horen ook wel wat gebruikenAfbeelding

Afbeelding

Foto van de breuk is wat wazig, even een nieuwe voor Hertog Jan maken.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door robertsp »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verder uiteraard dat soort zeik op iets wat mn soort van "mooi weer" uitlaat had horen zijn.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door lil »

hoekvanholland is mn woonplek en spaansepolder is een bedrijvengebied en daar zitten wat autospuiterij-beunhaasjes die ook een beetje kunnen lassen. spaansepolder is niet zo gek ver van zestienhoven vandaan, maar tis een ander gebied. zestienhoven en omgeving ken ik wel, er zaten een aantal autoslopen en garages, en daar deden zo idd ook wel lasklusjes. zijn nu weg geloof ik, dat hele gebied zou op de schop gaan. roderijs ging een vinexlocatie worden, ben benieuwd hoe het er nu uitziet. ik wil wel komen kijken. was dat vrijdag tot zondag dit weekend of volgende?

ik kan miglassen, da's met lasdraad en gasfles, maar ik heb zelf nog geen lasapparaat. die scheur op je framebuis is raar... daar is iets mee gedaan. wel mooi strak gelast trouwens. uitlaatbocht kan gelast worden maar is wel dun, dus brand je snel gaten in. uitlaat zelf zit chroom op, dus kan lastig zijn om te lassen, plus het is ook dun. geduldwerkje denk ik.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door NIX »

Die uitlaat is gewoon te lassen, hooguit een stukje plaat op die rotte plek. Mooi is ie toch al niet echt, maar na lassen is hij weer stil en bruikbaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door Dennoz »

Die bocht is wel ruiperig, dus dat zal geen lange termijn fix zijn. Ik vraag me wel af wat er met het geheel gebeurd is ..vooral dat frame, het is nou niet bepaald een xs650 blok die alles kapot trilt.
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door robertsp »

lil schreef: 06 mei 2023 02:13 hoekvanholland is mn woonplek en spaansepolder is een bedrijvengebied en daar zitten wat autospuiterij-beunhaasjes die ook een beetje kunnen lassen. spaansepolder is niet zo gek ver van zestienhoven vandaan, maar tis een ander gebied. zestienhoven en omgeving ken ik wel, er zaten een aantal autoslopen en garages, en daar deden zo idd ook wel lasklusjes. zijn nu weg geloof ik, dat hele gebied zou op de schop gaan. roderijs ging een vinexlocatie worden, ben benieuwd hoe het er nu uitziet. ik wil wel komen kijken. was dat vrijdag tot zondag dit weekend of volgende?

ik kan miglassen, da's met lasdraad en gasfles, maar ik heb zelf nog geen lasapparaat. die scheur op je framebuis is raar... daar is iets mee gedaan. wel mooi strak gelast trouwens. uitlaatbocht kan gelast worden maar is wel dun, dus brand je snel gaten in. uitlaat zelf zit chroom op, dus kan lastig zijn om te lassen, plus het is ook dun. geduldwerkje denk ik.
Elk weekend, ik ga er nu naartoe zelfs.
Je zult het niet terugherkennen. Ik woonde vroeger in Berkel, moest naar en verjaardag. Ben op de de rotonde gewoon rechtdoor gereden, wist echt geen andere weg. Vroeger kassen overal etc. Het enige wat je nu zie zijn huizen en huizen in aanbouw (oh en dat stink veevoederding, eigenlijk mijn enige herinnering aan vroeger van Berkel).
Rijd je toevallig in de buurt van het floriade terrein, klim op de uitkijkheuvel, je zou het niet verwachten, maar de Zoetermeer kant ziet er beter uit.

@uitlaat, chroom mag je dacht ik niet direct "op" lassen ivm giftigheid"
Het zijn ook goede lassers, enkel lassen ze niet dat soort spul, de buren wel, maar ik vermoed dat 1 spaak van die voertuigen al prijziger is dan mn brommer.
Ik stuur even een pm.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door robertsp »

NIX schreef: 06 mei 2023 08:27 Die uitlaat is gewoon te lassen, hooguit een stukje plaat op die rotte plek. Mooi is ie toch al niet echt, maar na lassen is hij weer stil en bruikbaar.
En ik zo trots zijn op m'n Honda Golf.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door robertsp »

Dennoz schreef: 06 mei 2023 09:14 Die bocht is wel ruiperig, dus dat zal geen lange termijn fix zijn. Ik vraag me wel af wat er met het geheel gebeurd is ..vooral dat frame, het is nou niet bepaald een xs650 blok die alles kapot trilt.
De fixer van het frame had het blijkbaar niet goed gelast. De uitlaatbocht geen idee.. Veel bijzonder slecht wegdek, maar waar moeten de schommelarmen last van hebben, niet de uitlaat lijkt me.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door robertsp »

lil schreef: 06 mei 2023 02:13
Ik ben er iig.
Mocht je langsrijden en ziet of hoort me niet, toeter of loop even naar binnen.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door lil »

robertsp schreef: 06 mei 2023 13:06De fixer van het frame had het blijkbaar niet goed gelast.
dr zit nu iig een goeie dikke las op, lekker zo laten
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door robertsp »

Idd. Wat die man zelf doet vraag ik mij af, maar levert iig puik werk af (dat bedrijf ertegenover is dacht ik een aardig grote klant)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Plaats reactie