Zadelslot vervangen Skyteam Dax

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Maurits88
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2023 12:50
Bezit: Skyteam Skymax Dax 50

Zadelslot vervangen Skyteam Dax

Bericht door Maurits88 »

Hallo iedereen, mijn naam is Maurits en ik ben nieuw op dit leuke forum.

Sinds een paar dagen ben ik de gelukkige eigenaar van een Skyteam Dax 50. Iets minder gelukkig is het feit dat de vorige eigenaar er geen sleutels meer bij had. Dit betekent dat ik de sloten zal moeten gaan vervangen.

Op zich geen probleem. Ik heb een slotenset besteld. Dit gaat om het stuurslot, het contactslot en het zadelslot. De eerste twee kan ik prima vervangen maar het zadelslot is nog een kleine opgave. Uiteraard kan ik met geweld (slagtrekker of uitboren) dit slot er wel uitkrijgen.
Maar als er iemand is die een iets meer geraffineerde of minder destructieve manier weet om dit slot te vervangen dan hoor ik het graag!
Als ik eenmaal het zadel open kan krijgen kan ik weer verder met klussen (benzinetank/accu) om het apparaat weer aan de praat te krijgen.
Ik heb mijn best gedaan om info over dit onderwerp te vinden maar ik kom niet meer tegen dan uitboren van het slot.

Wellicht een gevoelig onderwerp dit, dat begrijp ik. Toch hoop ik dat er iemand hier ervaring met het onderwerp heeft en daar zijn of haar licht op wil laten schijnen.


Bij voorbaat dank!

Maurits

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Zadelslot vervangen Skyteam Dax

Bericht door MrSinga »

Vrij simpel. Onder het zadel zie je de pin die in het slot gaat. Die bouten/schroeven naar gelang model lossen. Dan blijft enkel de pin in het zadelslot. En kan het zadel eraf.
Dan wijst het zichzelf wel uit

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Zadelslot vervangen Skyteam Dax

Bericht door lil »

zulke simpele slotjes kan je denk ik ook wel lockpicken. kan niet al te moeilijk zijn. google eens op toool met 3 o's
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Maurits88
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2023 12:50
Bezit: Skyteam Skymax Dax 50

Re: Zadelslot vervangen Skyteam Dax

Bericht door Maurits88 »

Dank voor de reacties. Ik ga eens even kijken

Plaats reactie