laadproblemen accu ss50
Geplaatst: 20 jul 2023 22:28
Hallo,
Ik kom even niet verder met de electronica van mijn ss50. Orginineel 6v blok / hitachi ontsteking.
Ik heb betreffende faqs wel gelezen, ben wat wijzer op zich, maar kom er toch nog niet uit.
Mijn accu laadt niet bij
Ik twijfel over één aansluiting
mijn neutraallamp brandt ook zonder accu / alleen als licht uit staat
verlichting werkt goed.
Ik heb 3 draden vanaf de lichtspoel:
Wit
Groen
Geel
Groen zit gewoon op groen (vd boom)
Geel op geel (ook vd boom)
Wit twijfel ik over: Deze zat verbonden met de kabel die de gelijkrichter ingaat.(dus aan de kant waar er nog geen gelijkstroomuit komt) Ik heb schema er eens bij gepakt weer en daar zie je dat die kabel van de gelijkrichter verbonden moet zijn met de geel witte die via de boom vanaf de stuurschakelaar komt, dus ik heb dit nu conform aangesloten. Ik ga er vanuit dat de witte van de spoel bij mij t zelfde is als de roze/paarse die normaal niet gebruikt wordt(?) - of heb ik een ander soort spoel dan ss erin zitten misschien?
Ik heb de draden uit de lichtspoel ook doorgemeten (wisselstroom)/ met touren
wit geeft 1 V
groen geeft 2 V
geel geeft in ieder geval 15v of meer
De geel -witte uit de boom geeft met licht aan 3.5v met licht uit 2 v
Over de polen van de (volle, met andere lader opgeladen) accu meet ik gelijkstroom, maar niet genoeg, iets boven de 6V maar.
Gelijkrichter werkte dus ws al, maar heb voor de zekerheid ook nog nieuwe geplaatst, zonder resultaat verder.
lichtspoel ziet er op t oog prima uit. Meet wel wat weining weerstand: 0,2 ohm (En ik heb licht)
Wat verder opvalt is dat mijn neutraallampje dus ook brandt zonder dat de accu aangesloten is
Maar alleen als het licht uitstaat. Hoe meer touren hoe harder hij brandt.
Zou deze op een of andere manier gevoed worden door groen uit de spoel?
Zit er dan toch een kabel verkeerd of kan dit komen doordat er ergens iets massa maakt ofzo?
Of iets met die kabel van neutraallamp die op het blok aangesloten zit?
Ik heb alle aansluitingen al een paar keer gecheckt ook in de koplamp en volgens mij zit alles wel volgens schema.
Iemand een idee?
Groet,
Jeroen
Ik kom even niet verder met de electronica van mijn ss50. Orginineel 6v blok / hitachi ontsteking.
Ik heb betreffende faqs wel gelezen, ben wat wijzer op zich, maar kom er toch nog niet uit.
Mijn accu laadt niet bij
Ik twijfel over één aansluiting
mijn neutraallamp brandt ook zonder accu / alleen als licht uit staat
verlichting werkt goed.
Ik heb 3 draden vanaf de lichtspoel:
Wit
Groen
Geel
Groen zit gewoon op groen (vd boom)
Geel op geel (ook vd boom)
Wit twijfel ik over: Deze zat verbonden met de kabel die de gelijkrichter ingaat.(dus aan de kant waar er nog geen gelijkstroomuit komt) Ik heb schema er eens bij gepakt weer en daar zie je dat die kabel van de gelijkrichter verbonden moet zijn met de geel witte die via de boom vanaf de stuurschakelaar komt, dus ik heb dit nu conform aangesloten. Ik ga er vanuit dat de witte van de spoel bij mij t zelfde is als de roze/paarse die normaal niet gebruikt wordt(?) - of heb ik een ander soort spoel dan ss erin zitten misschien?
Ik heb de draden uit de lichtspoel ook doorgemeten (wisselstroom)/ met touren
wit geeft 1 V
groen geeft 2 V
geel geeft in ieder geval 15v of meer
De geel -witte uit de boom geeft met licht aan 3.5v met licht uit 2 v
Over de polen van de (volle, met andere lader opgeladen) accu meet ik gelijkstroom, maar niet genoeg, iets boven de 6V maar.
Gelijkrichter werkte dus ws al, maar heb voor de zekerheid ook nog nieuwe geplaatst, zonder resultaat verder.
lichtspoel ziet er op t oog prima uit. Meet wel wat weining weerstand: 0,2 ohm (En ik heb licht)
Wat verder opvalt is dat mijn neutraallampje dus ook brandt zonder dat de accu aangesloten is
Maar alleen als het licht uitstaat. Hoe meer touren hoe harder hij brandt.
Zou deze op een of andere manier gevoed worden door groen uit de spoel?
Zit er dan toch een kabel verkeerd of kan dit komen doordat er ergens iets massa maakt ofzo?
Of iets met die kabel van neutraallamp die op het blok aangesloten zit?
Ik heb alle aansluitingen al een paar keer gecheckt ook in de koplamp en volgens mij zit alles wel volgens schema.
Iemand een idee?
Groet,
Jeroen