Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door lil »

je kan ook nog het achtertandwiel naar binnen toe offsetten door ook weer gewoon twee tandwielen aanelkaar te bouten met wat vulringetjes ertussen, en slijp je van de ene alle tanden af en bij de andere alles wegslijpen wat er weg moet om ruimte voor de naaf te maken, in combinatie met mijn eerder aangedragen oplossing zou dat misschien net gaan.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door nielspbr »

Heb je wel eens op de wielen van een t-rex gelet? is niet zomaar een paar millimeter maar een aantal centimeters.
Kijk maar naar de foto van dat skyteam blok.

Maar het probleem met het oude blok zit dus in de bak. Neem eens contact op me loef bromfietsen of die nog wat t-rex spul heeft. En er zit blijkbaar nog een importeur in duitsland.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door butt head »

Nokidingeman schreef: 30 okt 2023 10:39 Het gaat mij niet zo zeer om het opvoeren van het blok, skyteam blok gaat niet meer in zijn tweede versnelling. Heb dit yx150 blok bijna gratis overgenomen. Ik denk dat de enige echte oplossing is om het skyteam blok te gaan splitsen en het probleem op te lossen.

Weet iemand een goeie shop of een beunhaas die dat zou willen doen tegen vergoeding ?
Dan zou ik gewoon een 125 skyteam blok zoeken daar de versnellingsbak van over bouwen in je t-rex blok dat is denk ik de makkelijkste oplossing. Die uitgaande as van het t-rex blok maak ik me niet zo veel zorgen over dat die krom of kapot is.


@mr-singa en @nielspbr als ik het goed heb heeft een skyteam 125 al verzete tapeinden net zo als nice en co
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door nielspbr »

Ik weet dat Ronald het als eens gedaan heeft maar die maakt alles passend, of het nu standaard past of niet.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door MrSinga »

butt head schreef: 30 okt 2023 12:59
Nokidingeman schreef: 30 okt 2023 10:39 Het gaat mij niet zo zeer om het opvoeren van het blok, skyteam blok gaat niet meer in zijn tweede versnelling. Heb dit yx150 blok bijna gratis overgenomen. Ik denk dat de enige echte oplossing is om het skyteam blok te gaan splitsen en het probleem op te lossen.

Weet iemand een goeie shop of een beunhaas die dat zou willen doen tegen vergoeding ?
Dan zou ik gewoon een 125 skyteam blok zoeken daar de versnellingsbak van over bouwen in je t-rex blok dat is denk ik de makkelijkste oplossing. Die uitgaande as van het t-rex blok maak ik me niet zo veel zorgen over dat die krom of kapot is.


@mr-singa en @nielspbr als ik het goed heb heeft een skyteam 125 al verzete tapeinden net zo als nice en co
Helaas nog es anders dan van een nice.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door NIX »

Het hele blok naar links verplaatsen is ook een optie als je niet bang bent om de slijptol in je frame te zette en handig bent met de knetterstok.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door MrSinga »

NIX schreef: 30 okt 2023 20:15 Het hele blok naar links verplaatsen is ook een optie als je niet bang bent om de slijptol in je frame te zette en handig bent met de knetterstok.
Kun je evengoed het originele blok es open doen en kijken water mis is met de bak.
Voor zelfde geld gewoon nieuwe vorken of paar tandwielen en boel is opgelost

Ik gok dat de bak zowat gelijk is op de uitgaande as na van menig andere chinese 125 motoren. Een nieuwe bak kost nog geen 100euro dan

Nokidingeman
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2023 08:11
Bezit: Skyteam trex 125

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door Nokidingeman »

nielspbr schreef: 30 okt 2023 12:39 Heb je wel eens op de wielen van een t-rex gelet? is niet zomaar een paar millimeter maar een aantal centimeters.
Kijk maar naar de foto van dat skyteam blok.

Maar het probleem met het oude blok zit dus in de bak. Neem eens contact op me loef bromfietsen of die nog wat t-rex spul heeft. En er zit blijkbaar nog een importeur in duitsland.

Bedankt voor de tip!

Nokidingeman
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2023 08:11
Bezit: Skyteam trex 125

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door Nokidingeman »

MrSinga schreef: 01 nov 2023 07:40
NIX schreef: 30 okt 2023 20:15 Het hele blok naar links verplaatsen is ook een optie als je niet bang bent om de slijptol in je frame te zette en handig bent met de knetterstok.
Kun je evengoed het originele blok es open doen en kijken water mis is met de bak.
Voor zelfde geld gewoon nieuwe vorken of paar tandwielen en boel is opgelost

Ik gok dat de bak zowat gelijk is op de uitgaande
as na van menig andere chinese 125 motoren. Een nieuwe bak kost nog geen 100euro dan


Ik ga inderdaad maar is een kijkje nemen in het blok. Ook een optie om een nieuw T. rex blok te kopen. Helaas wel aan de dure kant 580€
Heb het blok al is geprobeerd open te maken maar kreeg de koppeling en het ronde ding daarnaast niet los. Krukas draait mee, ik zal een fototje toevoegen.

Nokidingeman
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2023 08:11
Bezit: Skyteam trex 125

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door Nokidingeman »

Afbeelding

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door stoterstangen90 »

Een goede Jis schroevendraaier doet de truc.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door nielspbr »

Precies even investeren in een setje JIS schroevendraaiers/bits. Heb je bij japanse en chinese voertuigen(brommers/motoren/auto's) profijt van bij alles wat op een kruiskop lijkt.

Nokidingeman
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2023 08:11
Bezit: Skyteam trex 125

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door Nokidingeman »

Schroeven waren geen probleem. Betreft de lockring die je moet losdraaien met die speciale steek sleutel (4 pinnetjes). Kreeg er geen beweging in, omdat de as mee draaide

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door stoterstangen90 »

Heb je die sleutel wel? Vroeger, toen we nog niet van alle gemakken voorzien waren tikten we ze los met een koudbeiteltje
Afbeelding

Nokidingeman
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2023 08:11
Bezit: Skyteam trex 125

Re: Yx150 op mijn skyteam T. rex 125

Bericht door Nokidingeman »

Ja heb de juiste sleutel. Zal het denk moeten proberen met een electrische boor, terwijl ik de as aan de linker zijde bij het ontstekings gedeelte blokkeer.

Plaats reactie